Aan huis gekluisterd!

Nu Jessey heeft besloten niet langer meer in de kinderwagen te slapen, zit ik echt in tijdnood door al die slaapjes! Beide kinderen wil ik altijd al het liefst gewoon in bed, maar tot voor kort deed Jessey nog wel eens 1 slaapje in de wandelwagen als ik bijvoorbeeld boodschappen moest doen.
Om half negen ´s morgens word Jessey wakker, en om negen uur Joey. Half 10 is het wassen/aankleden/ontbijten klaar, en om 10 uur krijgt Jessey alweer slaap en krijgt ze fruit en gaat naar bed. Tot half 1, dan krijgt ze een fles en Joey brood, daarna gaat hij naar bed. Tot half 3 en dan hup, Jessey er weer in tot half 5. Dan ga ik eten koken en om 5 uur eten we allemaal.
Ik heb dus alleen tussen half 10 en 10 uur tijd voor boodschapjes of een bezoekje, en dat lukt niet! Dus als ik dat wel doe, gaat het ten koste van de slaapjes van de kinderen, die ze heeeel hard nodig hebben! Een slaapje overslaan is not done, en een slaapje later plannen betekend niet meeer slapen! Hellup, hebben meer mama´s dit zo?

Groetjes Anouk

Wauw, dat volgt elkaar inderdaad allemaal naadloos op zeg, qua slaapjes. Is het idee van bakmama niks? Daar dacht ik zelf ook al aan. En anders…tja…dan zit er misschien niets anders op dan tóch nog even te wachten tot er iets verschuift in het slaapgedrag.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Tsja, Jessey is 7 maanden he, die heeft echt ngo wel twee slaapjes nodig! Door omstandigheden is het wel eens voorgekomen dat ze pas in de middag naar bed kon, maar dan slaapt ze niet meer, het blijft bij 2 uurtjes, en dan gaat ze later in de middag niet meer slapen, of met heel veel geluk wel, en dan is het ´s avond weer feest in bed!
Ik denk dat ik er op dit moment niet veel aan kan doen, maar balen is het wel! Als ik echt weg moet dan sla ik Joey´s slaapje wel over, en dan ligt hij er om 6 uur ´s avonds in. Probleem is hier alleen altijd dat ze er echt niet tegen kunnen als er iets veranderd in hun ritme. Daar zijn ze een paar dagen door van slag…
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zo ook ´s morgens eerder wakker maken. Met als egvolg dat ze eerder weer moe zijn, na een sjagrijnige ochtend, en dan blijft het ritme het zelfde, alleen met andere tijden!

Groetjes Anouk

Muriel slaapt ook op vaste tijden maar als ik ergens op visite ga dan kan ze daar gewoon slapen en dat doet ze gleukkig ook. Boodschapjes als die een keer nodig zijn die plan ik als ze wakker is maar dat is bij jou niet heel veel tijd. De gewone boodschappen doe ik altijd als mijn vriend bij haar is want ik vind het zelf niet prettig om met haar door de supermarkt te lopen. Of andersom natuurlijk dat mijn vriend de boodschappen mee neemt. Een slaapje later plannen is hier ook niet te doen dan is ze meestal te moe en slaapt ze helemaal niet meer.

Idd, moeilijke situatie… Ik zou gewoon wachten tot het weekend om boodschappen te doen, zodat ik de kids kan thuislaten bij m’n man…
Of kan je geen buurvrouw ofzo even laten oppassen? Neem je één van de kinderen gewoon mee naar de winkel, terwijl de andere thuis in bed blijft?

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

lijkt me indd erg vervelend en niet alleen ivb de boodschapjes maar je zit gewoon heel de dag binnen omdat er een kindje ligt te slapen
en dr is echt niet te schuiven met de slaapjes?? oei lijkt me lastig hoor en heb helaas ook geen oplossing voor je maar wens je wel suc6 en hopen dat ze uit zich zelf minder of andere tijden slaapjes nodig zullen hebben

before you judge me, try hard to love me

Kun je niet alleen Jessey eerder pakken om een uur of 7 dan tegen 9 terug naar bed tot half 11 ofzo.
Dan kun je daarna weg en kunnen ze 's middags tegelijk naar bed. en dan tegen 3 uur of half 4 er weer samen uit kun je dan ook nog even weg.

Liefs Michelle

Ik herken het ook wel hoor… Nu met Levi ga ik wel boodschappen doen etc maar zit toch weer meer aan huis gebonden. Vooral omdat hij zoveel huilt ga je niet lekker weg… Ook ik ben zo’n type die dan liever thuis ‘rommelt’ en vrolijke kindjes dan dat ik persé weg wil.

Wel is het zo dat ze zich soms moeten aanpassen aan mama hoor. En het voordeel dat Jurian overal slaapt. Dus Levi hoop ik ook in de toekomst

Ik neem allebeide kinderen mee, of ik blijf thuis Ik zal er noooit een in huis laten!
Tja en 7 uur er uit gaan, pfff! dat zal Jessey me niet in dank afnemen nee, en ik zelf ook niet, haha! Het probleem is dat ze maximaal 1,5 à 2 uurtjes wakker is, en dan echt heeeel vervelend en moe word. Dus de dag langer maken door er eerder uit te gaan betekend algauw weer terug naar 3 slaapjes
Ik ga morgen eens proberen er om 8 uur met haar uit te gaan, en dan gaat ze om half 10 weer naar bed. Dan heb ik tussenhalf 12 en half 1 een uurtje voor de supermarkt. En dan maar hopen dat ze van 2 tot 4 uur slaapt en dan ook volhoud tot 7 uur!
Veel meer kan ik er ook niet aan veranderen ivm het eet schema. Ik kan haar niet eerder dan 7 uur naar bed brengen, want dan zit haar groente te dicht op de laatste fles… Hmmm ik zal morgen weer eens kijken!

Groetjes Anouk

Oh Mini-boy, ik zie nu je reactie pas Ik had eerst een stukje getypt, en ging toen tv kijken daarna pas de reactie af gemaakt
maar ehh, Joey kan wel bij mijn ouders slapen, maar verder nergens. En aangezien ik alles met de bus moet doen, is een camping bed ook geen optie
Jessey sliep eerder ook wel in de kinderwagen, maar die word ook ouder en nieuwsgieriger! Ze weigerd gewoon haar koppie neer te leggen en blijft maar om zich heen kijken!
Vervelend trouwens dat Levi zoveel huilt, arm kindje Ik kan me voorstellen dat je dan ook liever wat meer thuis blijft!

Groetjes Anouk

Zulke problemen ga ik straks ook krijgen zeker! Pfffffff…
Noah haal ik om half 9 uit bed… dan kunnen wij inprincipe de hele ochtend weg… rond half 12 krijgt ie een broodje, en gaat naar bed… tot ongeveer half 2/2uur…
daarna kan ik ook weer de hele middag weg, tot half 5 dan begin ik met koken, en rond half 8 gaat ie weer naar bed…

@ Anouk: Je kan mij natuurlijk ook bellen of ik je boodschappen wil brengen? hahahahaha

Liefs, Melanie

@Anouk
Je wilt nog gewoon genieten van het uitslapen over 2 jaar moet er eentje naar school dan zul je er toch vroeger uit moeten. En misschien wel eerder als ze ook naar een peuterschool gaan

Liefs Michelle

Ik geniet zeker van het uitslapen, haha! Enomdat ik dat al zo lang gewend ben, zijn wij echte avondmensen geworden. We liggen er nooit voor 12 uur in!
Maar vanmorgen ben ik er optijd uit gegaan om alles klaar te zetten voor de kids, en heb Jessey er om half negen uit geplukt en haar de fles in de maxi-cosi laten drinken (met kussens, zelf vasthouden doet ze nog niet, en zo scheelt het mij 20 minuten op de bank zitten!) Toen Joey er uit en gelijk aan zijn ontbij gezet. Om kwart over negen ben ik met ze naar een vriendin gegaan, en om 11 uur terug in huis, gelijk Jessey in bed. Ze slaapt! toen ik dit laatst zo probeerde was ze over haar slaap heen en werd de rest van de dag een drama!
Nu kan ik Jessey om 1 uur een fles doen en Joey daarna naar bed brengen en dan gaat Jessey er om 3 uur weer in, Joey tot half 4 en Jessey tot half 5 Hopelijk gaat dit ritme vaker lukken, dan heb ik ten minste iets meer ruimte voor mezelf

Groetjes Anouk

Wat van dat het lukt. Je zou ook nog de boodschappen via internet kunnen doen haha! Deed ik in het begin toen mijn kleine veel huilde en ik niet graag de deur uitging. Word je ook weer erg praktisch van.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hahah ja dat zou kunnen… Maar dan is het probleem dat ik nooit de deur uit kom nog niet op gelost!
Maar vandaag is ze weer om 11 uur naar bed gegaan, en het gaat redelijk. Vanmorgen ben ik alleen niet weg geweest. Joey is een dagje naar mijn schoonmoeder, en danny en ik hebben de zolder op geruimt… Althans, een begin, tjeeee wat kan een mens veel verzamelen zeg! Al 7 vuilniszakken met troep, en dan zijn we nog niet eens klaar

Groetjes Anouk