Aan huis gekluisterd?

Hoi allemaal

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden en slaapt nog erg veel. Meestal s ochtends van 9.00 tot 10.00/10.30, s middags van 12.30/13.00 tot 15.00/15.30, rond 6 uur nog een klein dutje en gaat dan rond 20:00 uur naar bed en slaapt de nacht door. Nu ga ik tussendoor natuurlijk lekker met haar wandelen, spelen, naar oma etc etc, maar ik vraag me af hoe jullie het doen als je echt een keer een dagje weg wil. Lekker naar het zwembad bijv in de zomer, ik noem maar wat. In de wandelwagen doet ze slechts hazeslaapjes namelijk, maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat ik aan huis gekluisterd zit totdat zij niet meer slaapt overdag. Hoe doen jullie dit? blijven jullie thuis? of nemen jullie jullie kleintjes overal mee naartoe?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 15 Apr 2010 13:40:56

In het begin was ik ook aan huis gekluisterd. Hierdoor vrienden die het niet begrepen kwijt geraakt. Maar … rrr is erg belangrijk voor je kindje. Ik was hier heel strikt in omdat ik een zoontje heb die overgeprikkelt was. We zijn zelfs begonnen met inbakeren omdat ik er radeloos van werd hoe onrustig hij was. Alle slaapjes liet ik hem dus ook thuis doen … En nu… is hij heel makkelijk en rustig … slaapt overal behalve in de kinderwagen of auto…

Lilypie In verwachting Ticker

Ik voelde het op een gegeven moment ook als aan huis gekluisterd. Maar ik ging regelmatig wandelen en dan viel hij in slaap. Met mooi weer zette ik de wandelwagen in de tuin en dan wilde hij ook nog lekker slapen terwijl ik aan het genieten was van de zon of bezig was in de tuin. Als ik hem meenam naar opa en oma dan bleef hij daar slapen en ging ik de stad in of ook even bijpraten. We hebben hem een paar keer meegenomen naar het water. Daar ging hij rond zijn slaaptijd in de wandelwagen en dan sliep hij ook. Maar over het algemeen was ik thuis met hem. Ik ging niet overdreven vaak weg, want ik ben een voorstander van rust en liet hem het liefst in zijn eigen bedje slapen. Een uitzondering kun je natuurlijk wel maken. Maar ik werkte alweer toen Nick 5 maanden was. Dus ik was ook 2.5 dag wel uit huis

Groetjes Bianca

Hoi,

Erg herkenbaar. Ook ik was met Dani redelijk aan huis gekluisterd. Ik vond (vind) het ook belangrijk dat mijn zoontje in zijn eigen bedje slaapt. Dit betekende dus dat ik ook veel thuis was. Aangezien de rust en regelmaat voor mijn zoontje erg belangrijk was (hij lag oa ook ingebakerd) heb ik hier ook bijna niet van afgeweken. Achteraf ben ik blij dat ik het zo gedaan heb, want hij heeft altijd zo’n goed ritme gehad en nog steeds.
Op het moment zelf voelde ik me ook vaak aan huis gekluisterd en was ik zo blij als ik weer naar mijn werk kon of een keer een etenje had ofzo. Nou moet ik zeggen dat ik ook wel heel gespannen was om hem uit zijn ritme te halen, dus dat was ook een reden voor mij om hem gewoon thuis te laten slapen.

Op een gegeven moment zijn ze natuurlijk langer wakker en kan je wat meer uitstapjes doen. En als ze nog maar 1 keer slapen (was bij mijn zoontje rond 1 jaar), dan kan je de hele ochtend weg bijvoorbeeld. En als we bijvoorbeeld naar mijn moeder gaan (ongeveer 1 tot 1,5 uur rijden) dan doet mijn zoontje zijn middagslaapje in de auto. Dus hoe ouder ze worden hoe meer je kan.
En als jij zelf het idee hebt dat je toch graag wat meer wil gaan doen, zou ik het gewoon eens proberen. Dan zou je bijvoorbeeld na de ochtendslaap kunnen vertrekken en dan kijken of ze de middagslaap in wagen wil doen. En slaapt ze dan korter, dan zal ze dat met haar avondslaapje of in de nacht wel inhalen.

Hey hey, ja wij deden dit dus niet, ik ging overal naar toe, en nam die kleine gewoon mee, in de draagdoek, kon ze slapen, of op schoot, en in de maxi-cosi, wij deden tot 1,5 jaar aan co-slapen dus ze had toch geen eigen bed. Ik ben weekendjes weg geweest met haar, etc. Ook naar concerten en theater optredens tot ze z’n 1 jaar was, toen een tijd lang niet omdat ze d’r toch wel van overprikkeld werd en omdat ze toen langer zonder borstvoeding kon, tegenwoordig wel wat meer regelmaat omdat ik ook werk, maar ze gaat mee naar concerten en theater en ze is nu 2! Bij mij kwamen de muren op me af, dus ging ook wel eens gewoon in het park zitten met Jada op een kleedje, als ze dan is slaap viel, ook goed, vooral omdat we geen kinderwagen hadden (in malawi is dat te gevaarlijk en eigenlijk ook weggegooid geld) maar een draagzak! (voor op) en na 5 maanden op de rug!

Neeltje slaapt ook erg veel ( is max 1,5-2 uur wakker en dan is ze echt weer moe) en ik zorg dat ze in elk geval 1 x per dag lekker lang in bed slaapt en dat is als Minke ook slaapt, zo tussen 12 en 1430/1500 uur. Verder neem ik haar ook gewoon mee als ik met Minke op stap ga, inderdaad in de kinderwagen of in de maxicosi. Om 1900 uur leg haar ook altijd in haar eigen bed natuurlijk.
Ik denk dat je moet accepteren dat je kinderen tot zeker 2,5 gewoon nog slapen overdag, sommige nog veel langer. Het voordeel is vanaf 1 a 1,5 jaar slapen ze nog maar 1 x per dag en dan heb je best een lange ochtend om lekker op pad te gaan!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KuQfp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 15 Apr 2010 14:49:06

Ik weet niet of je je nu al zorgen moet gaan maken over de zomer

Ik ben bijvoorbeeld met Seth wel gewoon een paar keer naar het zwembad geweest toen hij zo’n 7/8 maanden was. Dan ging als hij net wakker was van zijn eerste slaapje, en deed hij zijn 2e slaapje in het zwembad onder de parasol (hij viel met de fles in slaap). Na 3 kwartier werd hij weer wakker en ging weer verder spelen. Thuis sliep hij trouwens niet langer dan een half uur/3 kwartier, dus weinig anders.
En ik vond het zo’n heerlijk gevoel van vrijheid:D

Enne… proberen kan altijd!

Ik ben nooit met hem naar het strand geweest btw. Dat is voor ons wat verder, en als het dan niet goed ging, konden we ook niet snel terug omdat we zelf geen auto hebben.
Maar dit jaar ga ik het zeker proberen
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

Ik neem Justin ook gewoon mee. Niet elke dag, maar als ik een boodschap moet doen of even lekker de stad in wil, slaapt hij in de wandelwagen. En als hij geen zin meer heeft en blijft huilen, dan ga ik gewoon naar huis (of ik neem de fles mee natuurlijk). Als we 's avonds op visite gaan, nemen we het campingbedje mee. Hier slaapt hij gelukkig goed in.

Groetjes Nicole

[/url]

Hoihoi,
Ik sleepde Jony ook overal mee naar toe. Net wat Sugar zei voor het middagslaapje bleef ik nog wel eens thuis, en het ging super campingbedje/kinderwagen bak gewoon de wandelwagen ging allemaal super.
Ik denk persoonlijk ze wennen er vanzelf aan. En nog hoor Jony slaapt overal ze is nog net zo makkelijk.
Maar je moet er zelf goed bij voelen he, als jij je druk maakt dat ze niet pit of niet lekker voelt dat voelt je kindje aan is mijn ervaring.
Succes & Greetzz Cora

Hey,
ook ik neem Sarah overal mee naartoe. Of het daaraan ligt weet ik niet, maar ze slaapt overal.
Met de trein, logeren bij familie, gewoon een dagje de stad in, ze slaapt wel.
Thuis mag ze alleen in haar bed slapen van mij, de box is om te spelen.
Nu houd ik niet echt een ritme aan, maar achteraf bekeken hebben we die wel. Ze komt tussen de 3-5 uur voor de fles, en de eerste en laatste zijn altijd op hetzelfde tijdstip. Als ze een keertje minder slaapt overdag haalt ze dat later weer in.
Gewoon proberen idd.
Succes

hoi hoi

wij nemen sander ook overal mee naar toe. hij is nu nog maar 4 en halve maand maar slaapt daardoor wel overal. het maakt hem helemaal niks uit waar hij zijn slaapje moet doen. en als hij overdag een keertje minder slaapt haalt hij dat wel weer in. vorige week zijn we een dagje naar een atractiepark geweest in het park heeft hij alleen maar een hazeslaapje gedaan. en de hele heen en terug reis geslapen het was 2 uur rijden. dus mijn mening is ook gewoon lekker weg gaan je kind went er vanzelf wel aan.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je hele kleine kindjes niet dagen achter elkaar mee op sleeptouw neemt omdat het jou goed uitkomt… zonder ze rustig in bed te laten slapen. Neeltje slaapt bv op de creche ( hier is ze op maandag en dinsdag met haar grote zus) veel minder door alle indrukken. Vervolgens slaapt ze woe en do heel veel om het “bij te tanken”. Ik laat haar dan ook lekker, want uiteindelijk slapen wij toch ook het lekkerst in ons bed… waarom zou zo’n uk dan de hele dag niet even rustig mogen slapen? Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, maar je weet ook als je kindjes krijgt dat je niet meer alles kan overdag zolang ze nog zo klein zijn…

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoon Luka, inmiddels 8,5 maanden, slaapt eigenlijk alleen als we thuis zijn.
Hij is 's ochtends om 8.00 uur wakker. Hij wil dan weer om 9.45 uur slapen, sinds een week tot ongeveer 11.00 uur. Dan 's middags tegen 15.00 uur weer een uurtje tot 16.00 uur. Hij slaapt dan wel altijd in zijn bedje.

Als we weg gaan slaapt hij in de kinderwagen, dat maakt hem niet uit. Hij is dan net zo uitgerust als hij in zijn bed zou slapen.
Natuurlijk doe ik niet elke dag, maar wel minstens 2x per week.
Dat hebben we zo vanaf zijn geboorte gedaan eigenlijk. Hij is niet anders gewend, en het gaat goed zo.
In het zwembad of zo vind hij het zo leuk dat hij vergeet om moe te zijn, dat komt dan onderweg of thuis. Dan gaat hij nog ff zijn bed in, of als het bijna tegen etenstijd is in de box.

groetjes, Marloes