Aan haren draaien

dag allemaal,

vraagje, mijn oudste zoon draait heel vaak aan zijn haren, hebben hem
al verteld dat hij dit niet moet doen, maar hij doet het nog evengoed.
Zijn haren zijn ook wat langer, en binnenkort even naar de kapper, misschien
dat hij het dan niet meer doet. (en kan het ook niet meer , met korte haren)
Heeft een van jullie kinderen dit ook wel eens gedaan, of wat kan dit betekenen?
Hij is 3,5 jaar dus knapt dondersgoed wat wij bedoelen.
Alvast bedankt voor jullie reakties

groetjes Chantal mama van 2 kids

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom is het een probleem dat hij dat doet en waarom mag het niet?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Duimt of speent-ie ook? Vaak zie je kindjes aan hun haren frutselen terwijl ze een duim of speen in de mond hebben.

Groetekes, Sje

Sommige kinderen doen dat uit een soort gewoonte heb ik wel eens gelezen.
Ik weet ook niet of het slecht is, maar zolang hij geen plukken uittrekt zou ik me geen zorgen maken.
Ik denk dat je het misschien moet negeren, dan is het niet meer interessant.

Groetjes van Christa

Of inderdaad zoals je zelf al zegt mee naar de kapper en lekker kort laten knippen. Dan is het ook voorbij.

Groetekes, Sje

kan ook gewoon een aanwensel zijn.
lieke heeft ook zo’n rare aanwensel en duimt en met haar andere handje friemeld ze aan haar elleboog! is er gewoon schraal van hahahah
ook aan haar haar friemelen doet ze.
vindt je dit zo’n probleem??

groetjes gytha

Hoi!

Mijn neef is nu bijna 44 jaar oud en doet het nog (sinds dat hij een jaar of 2 is, heb ik begrepen)!!
Als hij aan het lezen is of geconcentreerd bezig is met iets, draait hij met zijn vinger krulletjes in zijn haren. Ook als hij zijn haren net geknipt heeft, dan nog zit hij met zijn vingers in het haar.

Dus ik zou het proberen af te leren, maar weet niet of zoiets kan?! Ik vind het ook niet echt storend of zo.

Succes ermee!

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

bedankt voor jullie reakties,
Mriek: ik vind het geen probleem dat hij dat doet, maar hij heeft zoiets
nooit gedaan, en ik wil dan graag weten WAAROM hij het doet.
En idd. zolang hij zich de haren nog niet uittrekt, maak ik er ook geen probleem van. Maar ik vraag me dan af, moet je dit nu gewoon negeren of juist wel
zeggen dat hij het niet moet doen. Of moet je hem afleiden?
Ik denk dat negeren ook het beste is, en dat hij het dan vanzelf niet meer doet.

En dit topic is er toch ook om reakties van anderen te lezen?
Dat vind ik altijd wel prettig, dat anderen zoiets ook meemaken

Sje, hij heeft geen speen, en duimt ook niet (ook nooit gedaan)

groetjes, Chantal

Oke, dat had ik niet zo begrepen. Tja, ik zou zeggen dat het inderdaad iets is wat je gewoon moet negeren. Het lijkt mij niet zo’n punt en misschien gaat het over en misschien ook niet. Zolang het bij draaien blijft…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker