Aaaah, om 5.45 uur wakker!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Max presteert het om sinds een paar dagen ELKE OCHTEND om 5.45 uur SHARP wakker te worden! Hij huilt dan niet, maar gaat uitgebreid liggen gillen op zijn baby’s: met hele hoge geluidjes! Zo van: ooooooeeeeee, rrrrrrrr, ooooooo! Hij maakt zoveel lawaai! Ik probeer hem de mond te snoeren met zijn speen, maar hij ‘kletst’ er gewoon doorheen. En dan wordt Eef natuurlijk ook wakker!

Kijk, ik ben al geen ochtendmens, maar 5.45 uur…dat trek ik niet! Ik moet er toch al 's nachts uit voor een nachtvoeding (ik zit nu op 120 cc met 3 schepjes, maar dan kijkt meneer kwaad als het binnen 4 slokjes weg is) en dan komt hij ook weer zo vroeg! Honger heeft hij dan dus niet, hij vindt het alleen tijd om wakker te worden. Ik vind het verschrikkelijk! Ik lag woensdag tijdens Dames in de Dop al te pitten! En dan ben ik dus echt moe, want ik smul van dat soort TV!

We wisten het vandaag te rekken tot 06.45 uur, maar ja, dan ben je dus zelf wel wakker om 5.45 uur… Max mee in bed nemen werkt niet, dan mept hij met zijn ongecontroleerde bewegingen steeds in mijn gezicht! Eva kon twee nachten ook niet slapen en lag dus tussen ons in. Daar ben ik niet voor, maar ja, wat moet je dan als je bek-af bent? Ik doe alles voor wat nachtrust! Gelukkig slaapt ze na zo’n nacht ook weer gewoon in haar eigen bed. Maar er eindigt bijna altijd wel een kindje in ons bed zeg maar…waarom slapen ze niet gewoon? Grrr. Eva is later op de dag dan dood-op en vraagt zelf of ze mag gaan slapen…Is toch een teken dat ze niet aan haar rust komt!

Wat doen jullie als jullie kids zo vroeg wakker zijn? Er mee uit gaan (dat vind ik zoooo erg omdat de dag dan ellenlang duurt) of maar laten gillen/kletsen? Nu gaat papa er vaak uit met Max, maar dat trekt hij ook niet heel lang. Max huilt dus niet he, hij roept gewoon van: jippie, ik wil spelen! Maar jongen toch…doe dat NA 07.00 uur graag!

Tips iemand??? Gaaaaaaaaaaaaaaaap

Ah, Eva werd ook nog wakker met zo’n oogje…Zielig he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 11 Mar 2011 14:39:24

Zit max nie in een sprong???

Groetjes,

Michèle

Als ik heel eerlijk ben, geef ik Bo dan een papfles en slaapt hij zoweer verder tot 900. Ik weet het, niet pedagogisch verantwoord, maar zo vroeg trek ik ook niet als ik er uit moet!!! En het is bij hem ook niet elke dag, een enkele keer, zoals vanmorgen bv. Maar hij kan ook zo weer weken tot 800 doorslapen zonder een kik te geven. Gelukkig geeft die papfles bij hem dus geen gewenning!!!Ik denk idd ook aan mijn rust, wordt ik een stuk gezelliger van, en ik hoef helemaal niet tot 1100 in mijn bedje te liggen, maar tot 700 minimaal zou fijn zijn. Alles wat meer is, is mooi meegenomen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ow zucht… ja ik snap je helemaal pip besloot, om vanaf maandag moeilijk te gaan doen over haar papfles, ik kom dus om 06.50 uur naar binnen, geef haar die fles in haar hand, doe haar luier verschonen, ondertussen is ze klaar, pak ik die fles en verlaat ik die kamer, werkte kei goed,… nou sinds maandag moet ze eerst een half uur vertellen dat die fles van MIJ MIJ MIJ is… zucht, ja dat weet ik wel want ik lust geen pap, en daarna terug gaan slapen no way, kei hard gillen,dus maandag en dinsdag, begon mijn dag ook om 07.00 uur en dan duurt het inderdaad lang… tips, nie echt, als jij er eentje krijgt, wil ik hem ook graag horen

OORDOPPEN… en babyphone uit, of manlief eruit hahahaaha!
(manlief is smorgens toch net wat beter gehumeurt dan mama) … en ja ik lag dinsdag ook om 20.30 uur in me mandje, pfhh was gebroken man , was blij dat ik woensdag mocht gaan werken, ff rust !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ach gossie…Eva slaapt al 3 uur en ik ging net even kijken…compleet in coma nog! Ze is echt zwaar moe, dat blijkt! Inderdaad misschien een sprong van Max? Wij hebben nog geen rijstebloem geprobeerd, d.w.z. nog maar 2x en dat is lang geleden. Misschien moeten we dat pak maar weer eens erbij halen? Wel een nieuw dan! Hopelijk is die 5.45 uur dus maar tijdelijk, meneer zit midden in de 6 maandensprong denk ik! Had ik niet eens aan gedacht, maar die sprongen tja…die heeft hij natuurlijk ook!

pfhh ja die sprongen, zijn ookal tijd zwaar funny voor de papa’s en mama’s nachtrust, zucht… maar die rijstebloem kan je natuurlijk wel proberen, maar snachts krijgt hij dus ook nog een flessie… ?
wij hebben pip al snel rijstebloempap gegeven, zij kon er prima tegen en tukte de hele nacht door, kind in me bed kan ik ook slecht tegen, dan gaat ze op me neus zitten douwe en toet zeggen, en ja die humor ken ik nie waarderen om 7 uur , laat staan om 05.45 uur !! pfhh

Pippy is geboren 17.07.2009

Grote kans dat het zoals de anderen zeggen inderdaad een sprong is.

Groetekes, Sje

Ah arme Eef met dat oogje.

Groetjes,

Michèle

Ik meen me ook te herinneren dat rond die tijd een sprongetje zat?
Maar ff over die rijstebloem, dat werkte hier keigoed om door te slapen. Wij hadden hier niet het probleem dat Rens niet doorsliep uit z’n eigen, maar die sliep ineens niet meer door en dat bleek honger te zijn.
Je zou het natuurlijk kunnen proberen om rijstebloem door z’n laatste fles te doen. Weet niet of hij dan wel netjes tot 7 uur slaapt maar misschien helpt het wel om van die nachtvoeding af te komen.
Rens laat ik altijd tot 7 uur liggen, als hij eerder wakker is zeg ik tegen hem dat alle kindjes nog slapen en dat hij ook moet gaan slapen. Meestal werkt dat, en anders gaat hij met z’n knuffels spelen. Maar hoe je dat voor mekaar krijgt met 2 kindjes geen idee. Dat ga ik straks ook aan den lijve ondervinden denk ik.

groetjes Ramona

pff das vroeg ja en ik snap je hoor dat je eef dan mee in bed neemt zou ik denk ik ook gedaan hebben. maar wat heeft ze aan dr oog?!
is ie ontstoken ofzo???
tja en geen idee ik zette rico in dit tijd langs de bank in zn wipstoel met wat speeltjes enzo en ging ik op de bank “wakkerworden” liggend

Och wat heb ik medelijden met je 5.45uur… dan gaan wij er echt niet uit… ik laat hem gerust een half uur brabbelen… wat een tijd kereltje…
Maar inderdaad misschien een beetje rijstebloem erbij…

Sinds Chris thuis zit, gaan wij er om ste beurten uit… ik mocht vandaag lekker uitslapen, en mogen Chris weer ahhhahaha…

PS: wat heeft Eva met haar oogje?? Wat zieliggg

Liefs, Melanie

Wij hebben tijdens die sprong (Levi werd ook vroeger wakker … en slapen nopes) de papfles aangeschaft … En dit werkte hier super!

Geef je hem overdag al iets van fruit? Misschien wil hij nu ook meer gaan eten/doen/proberen…

En wéér was het exact 5,45 uur! Wat eng eigenlijk he, zo stipt? Ik had hem een papfles gegeven en daar teerde hij lang op. Tot half 5…Toen ging hij wel mopperen. Ik heb hem toch 120cc gegeven en toen viel hij in slaap tot 5.45 uur! Meteen weer brabbelen! En wat het vervelende was: ik sliep de hele nacht niet omdat ik onbewust lag te wachten wanneer hij los zou gaan. Ik had mijn ogen dicht, maar sliep niet echt. En om half 5 ging hij dus meteen los, met als gevolg dat Eva ook wakker werd en wéér in ons bed belandde. Kortom: het is zwaar K! Wanneer geven jullie die papfles? Wij als laatste fles, maar kan ik die beter op een ander tijdstip geven? Het zal wel tijdelijk zijn, maar toch! Grrrr! Mahax, we willen slapen!

Bah, herkenbaar! Ik hoop dat het een sprong/fase is bij Max. Helaas is Erik een vroege vogel gebleken en was het tot afgelopen december eigenlijk altijd rond 6.00 uur begin van de dag voor ons. Tegenwoordig is het tussen 7.00 uur en 7.30 uur.

Groetjes,
M

Ahhh…Mriek: BOFKONT!

Gr, Danielle

@Daniëlle, voor zolang het duurt…heel soms is het ook hier gewoon weer 6.00 uur/6.15 uur. Vorige week een paar keer. Ach, je went eraan

Groetjes,
M

Gadverdegadver! Max presteerde het vannacht om eerst al om half 2 wakker te worden en daarna om half 5. En dat kind is dan helemaal wakker! Echt verschrikkelijk! We geven hem nu een papfles, maar hij slaapt er totaal niet langer op. Hij dronk om half 2 alsof hij 10 jaar niet gegeten had. Hij heeft echt een totaal ander ritme nu. Echt vreselijk balen, omdat iedereen er sjaggo van wordt. Vooral Eva. Die is echt onhandelbaar nu, huilt om alles en slaat soms van kwaadheid. Ze is gewoon TE moe. Zij wordt ook vroeg wakker en daar kan ze niet goed tegen. Ze ontploft al als we een verkeerde kleur lepel voor haar hebben gepakt…Niet echt leuk!

Het helpt ook niet om Max mee naar beneden te nemen en om dan even zelf op de bank te gaan liggen, want dan gaat hij huilen…De nachten zijn zo erg op dit moment, ik word er zelf ook moe van. En Max zou met 5,5 maand toch allang niet meer 's nachts hoeven drinken? Hij drinkt het wel helemaal op! Maar ik ben bang om hem alleen te temmen met een speen, want dan gaat hij misschien los en dat kunnen wij echt niet gebruiken! Dan staat het hele huis hier op zijn kop. Eva slaapt gewoon heel onvast en hoort álles! Nu heeft Max het dus voor elkaar dat IK 's nachts op zit om hem te voeden en PAPA de l*l is die 's ochtends op een belachelijke tijd op moet… Vervelend. Zucht…Soms is het hebben van kinderen wel erg vermoeiend!

Wat weer een dramanacht, Rainbow. Klinkt wel erg als sprongetje, als je het zo omschrijft. Hopelijk een korte! En ik denk ook dat Max 's nachts niet meer zou hoeven drinken.

Zouden jullie Eva niet een nachtje (of 2) uit logeren kunnen doen en dan kunnen proberen om Max met de speen te temmen? Dan doorbreken jullie misschien het patroon?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad dat lijkt mij ook een goed idee, Eva uit logeren en dan uittesten met Max. Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja, dat zou best een goed idee zijn! Maar dan moet dat wel als ze terug is van het kdv, anders kan ze daar niet heen…Ik zal mijn ouders eens bellen. We zijn vanochtend even naar een kinderboerderij geweest en ik was werkelijk he-le-maal afgewerkt daarna. Ik kon echt niet meer, had helemaal prikogen van de slaap. Ik ben om 13.00 uur naar bed gegaan en heb 2 uur geslapen. Ik ben nu wel opgeknapt, maar toch! Dit ga ik niet wekenlang trekken, zeker niet in combinatie met werken en voor de kindjes zorgen. Maar het zal ongetwijfeld een sprong zijn en hopelijk kan Maxje hierna weer iets wat hij eerst niet kon!

Enne…ik denk dat ik straks eens een fruithapje ga proberen! Vind ik wel leuk en hij mag het ook al. We wilden wat langer wachten dan 4 maanden vanwege zijn aanleg voor allergie, dat is dan beter, maar nu is hij 5,5 maand en kan ik het stilaan gaan proberen! Ik ben benieuwd of hij het lekker vindt!