Aaaaaarggggghhhhh!

Erik ontwikkelt zich volgens het boekje, dat is nu wel duidelijk. Sinds ongeveer 2 weken na z’n 2e verjaardag is 'ie me toch in de peuterpuberteit geschoten! Ik ben 2 en ik zeg nee, en nu voor het echie. Daar waren de driftbuien van daarvóór heilig bij. Ook het niet luisteren van daarvóór stelde achteraf gezien niets voor.

Het is nu echt in het kwadraat: weglopen op straat en niet terugkomen als je hem roept, ALLES zelf willen doen (maar dat kan nu eenmaal niet altijd, dus BRULLEN) en natuurlijk alles doen wat niet mag. Ik weet het, het hoort erbij en is heel gezond, maar mennn, wat zuigt het een energie zeg. Zeker met dit weer ook. Je zweet al de tent uit en dan loop je ook nog de hele tijd politie te spelen. En nu probeer ik sommige dingen al te negeren (was ik het niet zelf die ooit zei: pick your battles wisely?) en te denken: ach, het valt wel mee. Maar toch, vanmorgen na de zoveelste clash stonden de tranen me echt even in de ogen.

Hopelijk breekt er snel weer een iets betere fase aan en blijft dit de komende jaren niet non-stop aan de gang

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Eh ik heb dit al een tijdje (een maand of 2) enne merendeel als mamma alleen is met haar. Als ik alles speels benader gaat het wel, maar ja dat kan niet altijd dus ik heb al een paar keer een gillend, krijsend en schreeuwend kind gehad dat zit dan ook meteen ter aarde werpt ongeacht waar ze is. Ze bijt in je en slaat je als ze der zin niet krijgt en als ik hoek zeg dan lacht ze me hard uit of gilt heeeel hard NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE en kijkt me dan met een woeste blik aan van wie maakt mij wat. Ik heb al in de tuin staan janken omdat ik niet meer wist wat ik met haar aan moet dan hoor. En als ze het ziet komt ze heel bedeesd naar me toe zegt kom maar met uitgestrekte armpjes geeft me een kus, veegt me tranen weg en zegt over. En dan lachen we weer en begint het hele verhaaltje weer opnieuw. Helaas.

Welkom in de wondere wereld van de PP.

Groetjes,

Michèle

Sorry. Het gaat over echt, en het is met vlagen net als de sprongen. Moet zeggen dat Madelon het echt maar heel kort heeft gehad. Denk dat Dylano erger word.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ach meis … ik snap het. Hopelijk wordt het niet erger bij 2 jaar want Jurian heeft die enorme buien soms echt al hoor. Gelukkig nu juist weer even rustig (klop klop)…

Vaak kijk je naar elke leeftijd uit … maar die 2 is nee fase …

Ik heb ook regelmatig met tranen in mijn ogen gestaan. En soms ook tegen hem gezegd. Jongen mama wordt er zo verdrietig van … mama weet het even niet meer. Gewoon even zeggen wat je letterlijk voel. Weet niet of hij mij begreep, maar ik kon toen echt niet meer. Papa was veel weg, en dan is het echt afzien…

Kop op meis… het weekend mag papa het overnemen!

Mijn man zei ook altijd je moet strenger zijn… BOELSHIT! Liefde en aandacht vind ik veel belangrijker én … door de strengheid van papa ging hij ook een keer zo over de streef omdat hij helemaal verontwaardigd was. Stiekem vond ik dat wel fijn… Nu geeft papa eerder toe aan mama

Het is echt zo dat Jurian in die fase bezig was met woorden (heel veel woorden/zinnen maken) en ik begreep hem niet. De frustratie was ten top! Logisch maar … hoe kom je eruit?!

KNUFFEL

Gedeelde smart is halve smart, thanks voor jullie reacties.

Nou dacht ik ook echt al dat we in de PPT zaten hoor, vóór z’n 2e verjaardag. En dat was misschien ook wel zo, maar het is toch echt nog wel erger geworden nu.

We moeten nu echt beginnen met opvoeden, zo voelt het. Zo van: waar ligt de grens, hoe vaak waarschuwen, wat als 'ie echt niet wil luisteren, etc. En dan nog het liefste op één lijn ook, als ouders. Wauw, die hele babyfase die ik achteraf maar niets vond (want oh jee, wat was dat zwaar) dat is achteraf een eitje!

Enne, dit weekend gaat 'ie lekker uit logeren, dus kunnen we even bijtanken. Heerlijk! Ik ben nu trouwens ook wel blij dat ik ook nog een baan buitenshuis heb

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

oeioeioei
wilde het ooit eens vragen, zijn de Terrible Two’s echt zo terrible?? Ja dus, nou, dan staat me nog wat te wachten.
Succes ermee!!

Lilypie First Birthday tickers

Ik zei het pas nog: Volgens mij is Seth best wel makkelijk nu!
Ik bedoel hij heeft absoluut een eigen wil, maar is nog redelijk makkelijk af te leiden

Dus ook ik ga me er alvast voor opladen
Sterkte ermee!!!

Liefs, Anne

Hier is morgan heel goed gemutst opgestaan (half 9 uit bed) hopelijk blijft het vandaag zo maar dat weet ik maar nooit als ik alleen ben met haar. Nu hoeven we vandaag niks dus dat scheelt altijd wel.

Groetjes,

Michèle

Hier ben ik heel consquent in wat niet mag. Zo zijn wij beide grote voorstanders van zelf dingen ontdekken maar binnen grenzen. Net zoals Bakmamma moet morgan dank je wel zeggen. Dit gaat dan meestal nu nog met een grote brede glimlach en enthousiast zwaaien en dat vind ik nu nog genoeg. Ze is nog geen twee. Graapig genoeg vraag ik wel wat zeg je dan? En dank zeg ik dank je wel en zij zegt vol overgave JA. Dus ik hoop dat ze het een keer gaat snappen.
Ook is u zeggen hier heel normaal althans we leren het haar, en voor de rest mag ze veel maar weet ze nog veel beter wat ze niet mag alleen probeert ze op eht moment veel uit.

Groetjes,

Michèle

omg! als jij dit al zegt… haha wat staat ons dan nog te wachten??
Rico is al best een temperamentvol mannetje zo nu en dan… en hij is nog geeneens 2!
blijven ademen meid tel tot 10, verlaat desnoods even de ruimte om een adempauze te nemen.
veel in badje zetten of in een zandbak als je dat hebt, dat werkt hier altijd tegen rico’s nukken!
enne af en toe hun zin geven mag best hoor als je het even niet meer trekt doen we allemaal en een ieder die dat tegenspreekt is niet heel eerlijk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

bakmama: denk dat wij dan strenger zijn
*U tegen papa en mama en alle die ouder zijn.
*2 woorden spreken
*Dank u/je wel/ alstublieft etc.
*en na 2 waarschuwingen de gang op

Het help wel en hij weet het ook … Maar de fase straks met baby is drukker en dan moet mama dit ook doen… zal mama dit lukken ??

OEF! En Erik de draak heeft nog wel zo’n lief koppie! Dat is dus maar schijn! Ik kan me voorstellen dat je er af en toe knetter van wordt, zeker met deze hitte! Ik moet zeggen dat Eva op dit moment (stilte voor de storm?) best lief is. Gisteren bij de oppas ging ze ons heel lief uitzwaaien, liet ze zich door de oppas wassen in de douche en ging ze zonder morren metéén slapen! Het is misschien te warm om te draken? Ze roept enthousiast ‘hallo’ als we een winkel in lopen en ze LIJKT minder diva. Hoewel…hmmm…vanmiddag zakte ze nog door haar knietjes omdat ze niet uit de schaduw mocht en zij per sé in de zon wilde! Hmmmm…ik schrijf dit nu zo wel, maar…hmmm…eigenlijk zegt ze tioch best vaak NEE of NOU! Laatst keek ze me ook uitdagend aan en zwiepte ze alle potpourri uit een schaal (ik roep al 100 jaar dat ik die eens moet wegzetten!). Toen ik zei: ‘Wil jij op gang?’ riep ze ‘JA!’ Tja, daar sta je dan met je mond vol tanden! Dat was niet de bedoeling! Met eten moest haar slab opeens af, want die was vies en daar houdt ze niet van. Nou, wij meteen haar eten weg halen. Hier wordt zonder slab NIET gegeten. Brullen, want ze is gek op gehaktballen! Terug de slab aan. Deed ze 'm weer uit. Uiteindelijk koos ze eieren voor haar geld en at ze met traanogen van woede haar eten op, mét slab! Ja daag, daar trappen we niet in! In de ETOS rende ze gisteren metéén naar de beer die snoep heeft en een ‘dank je’ homaar. Al kent ze dat woord ook nog niet…Maar voortaan mag ze pas iets pakken als we weg gaan! Soms laat ik haar maar even, negeer ik haar volkomen en waait de bui over. Ik trek het nu even niet om alleen maar politie te spelen. Te warm, te dikke buik…Negeren is nu het enige wat ik doe en dat helpt al. En inderdaad consequent blijven! Ik geloof dat Eva toch wel in de PP aan het belanden is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
OEF! En Erik de draak heeft nog wel zo'n lief koppie! Dat is dus maar schijn!

Nee hoor, die heeft 'ie echt wel Maar kan wel snel omslaan. Beetje Jekyll en Hyde, weet je wel?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Oh herkenbaar en Dani is nog helemaal geen 2 jaar…dat wordt nog wat, haha (kan er nu nog om lachen )

Dani kan echt super lief zijn en luistert ook wel redelijk goed (hij bijvoorbeeld niet zomaar de straat op rennen of alle plantjes uit de tuin trekken), maar driftig dat hij kan worden…phoe…als hij iets wil en het mag niet.
Hier probeer ik er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven en wordt het te gek dan waarschuw ik hem en daarna de gang op. Gaat hij daar maar even uitrazen. Dit helpt meestal wel.

Vind het wel het lastigste als we ergens op visite zijn. Wil hem niet overal op de gang zetten. Als we in de winkel zijn dan negeer ik hem echt. Een “discussie” aangaan heeft nl totaal geen zin. Bij opa en oma gaat hij wel gewoon de gang op.

Mijn schoonmoeder zei vandaag nog. Gek he dat hij zo driftig kan zijn. Dat was mijn vriend volgens haar bijna nooit…toen dacht ik nog pfff Dani is heus niet de enige hoor…kijk maar op ikkeben hahaha

@Mriek: dat is een goeie

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Mriek, zo lang hij dan maar niet gaat moorden he!

@Saro, we hadden het er gisteren nog met mijn zus over, dat Eva driftig kan zijn. Zij stond daarvan te kijken, omdat ik ook nooit driftig was. En háár kinderen blijkbaar ook niet. Nou, dat geloof ik niet. Volgens mij hoort driftig zijn bij peuters! Ik zei ook dat Eva me soms bijt, al doet ze dat meer voor de grap. Mijn zus zei dat ze dat het laagste vond dat kinderen kunnen doen en dat ik daar gauw wat aan moest doen omdat ze anders ook andere kinderen op het kdv zou bijten. Vond ik zwaar overdreven, want Eva heeft NOOIT andere kindjes gebeten en ze bijt meer tijdens haar spel, als een soort jong hondje. Ik zeg dat het niet mag, maar het valt me op dat andere mensen vaak doen alsof hún kind nooit in de PP heeft gezeten en altijd braaf was.Ik geloof er niks van!

@Inge: thanks

@Rainbow: liever niet nee! Brrrr.

Mijn moeder zei laatst ook: “Van wie heeft Erik dat driftige? Jij was op die leeftijd nooit zo.” Nou wil het toeval dat zij van mijn eerste levensjaren een dagboek heeft bijgehouden, heel trouw. Leuk voor mij en bovendien nuttig. Heb namelijk eens opgezocht wat ze schreef over mij toen ik zo oud was als Erik nu. En wat blijkt? “Je was daarnet zo stout, je mocht iets niet en kreeg me toch een driftbui. Je liep helemaal rood aan.” Haha, dus ik kon haar mooi confronteren. Blijkbaar onthou je alleen het leuke?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@ Rainbow Morgan bijt dus wel he op het kdv dus wij moeten er nu thuis extra scherp op letten

Groetjes,

Michèle

Dat denk ik ook hoor, dat ouders die driftbuien vergeten, en alleen de leuke dingen onthouden.
Soms, als Seth ontdeugend is, of iets persé wil als we ergens anders zijn, dan zeggen andere moeders die daar zijn wel eens: Wees er maar blij mee hoor, het is goed als ze een eigen wil ontwikkelen!
Dus, daar denk ik altijd maar aan

Liefs, Anne

En met die gedachte slepen we ons door de PPT

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker