9mnd slaapritme?

Dag mama’s

Ik vroeg me af wat het slaaprime van jullie kindjes was of is met 9mnd. hie gaat het niet al te prettig. Misschien dat jullie met een frisse blik zien wat ik eventueel fout doe?
-Hij is om 6uur wakker
-Gaat om 8uur naar bed heb geprobeerd hem langer op te houden maar hij is om
8uur helemaal op.
-slaapt tot 9.30uur
-gaat dan rond 1uur slapen
-om 2uur alweer wakker en dan wil hij om 4 uurniet gaan slapen met het gevolg dat ik hem ophoud tot 17.30uur uiterst dan is het wassen en om 18.00uur slaapt ie als een blok.
-maak hem om 19.30uur wakker voor de bv en dat doe ik in zn slaap op zn kamertje. want mee naar beneden nemen heeft geen zin want hij wil echt slapen.

of is dit ritme normaal?? ik ben blij dat mijn andere zoon met hem speelt als ik eten moet maken want jullie begrijpen wel dat hij rond 4uur moe is en al tegen zijn honger aanzit en zo niet zn slaap kan pakken.

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden,

groetjes mama van kevin en Roan

Als ik hem niet wakker maak dan komt ie zelf rond 20.00uur ik weet ook helemaal niet tot wanneer ze die voeding nodig hebben? meer drinken door de dag heen wil ie niet.
Ik geloof dat ze met 10mnd weer een ander slaapritme krijgen.
We wachten het wel af, evengoed bedankt voor het meedenken

gr mama van kevin en roan

Het punt is eigenlijk dat ie vaak maar 1,5 uur slaapt op de hele dag, Hij is van 6 tot 6 zn beetje wakker. doodmoe maar wil niet langer slapen. Nu zien de meesten het probleem niet omdat hij ook wel slaapt van 6 tot 6. Mama word de hele dag bezig gehouden en mis heel erg mn momentje door de dag heen. Ik denk dat wij mama’s dat toch ook echt nodig hebben? De maat loopt nu echt vol! Heb een Baaldag ervan!

die laatste voeding mag er met 9 maanden af. dan moet je natuurlijk wel een toetje gaan geven. Rens lag hier trouwens op die leeftijd tussen de middag om 11.30 meestal al op bed dan sliep hij langer. Misschien is hij om 13.00 al te moe waardoor ze vaak korter gaan slapen juist. Om 4 uur wilde Rens met die leeftijd soms wel maar meestal niet slapen. En hier was het idd ook vroeg eten en daarna wassen en om 18.00 uur op bed. Zou trouwens wel wachten totdat hij zelf komt voor de laatste voeding zoat je zijn ritme niet verstoord. Hier werkte dat beter en sliep daardoor langer.

groetjes Ramona

Hier was met 9 maand het ritme zo:
7.00 wakker
7.30 a 8.00 1 boterham en beker melk
8.30 wassen/ in bad
9.00 tot 10.00 slapen
10.00 koekje en diksap/roosvice
12.00 1 a 1 1/2 boterham en diksap/roosvice
12.30 tot 14.00 slapen
15.00 fruit
17.30 warm eten
19.00 a 19.30 flesje opvolgmelk en op bed.

Op zich hoeft je kindje geen “late” fles meer. Maar onze meid
wilde geen pap en s’morgens de fles wilde ze ook niet. Vandaar dat ik
die om 19.00 gaf.
Met 11 maand ben ik helemaal gestopt met de opvolgmelk. Omdat ze
ook de fles van 19.00 niet meer wil hebben.

Gr

Ja, ik zal ook heus niet de enige zijn, al denk ik dat soms. Of je gaat aan jezelf twijfelen. Als je een heel onrustige baby hebt die je de hele dag opjaagt en nooit eens even lekker de rust neemt om met zn hoofdje tegen je aan te komen liggen zodat je samen even de rust kunt pakken, dan ben je om 18.00uur bekaf!! Gelukkig kan ik me s’nachts goed oplaaien en ga ik s’morgens weer net zo positief tegenaan. En ik vermoed ook dat hij een beetje gefrustreerd is omdat hij net als zijn grote broer overal naartoe wil, en niet kan. Gelukkig rolt hij zich heel makkelijk overal naartoe en het wordt allemaal wel makkelijker, Ik had gister geprobeerd om hem de laatste voeding niet te geven omdat hij al paar maanden toetje krijgt, helaas niet gelukt, dus ik ga het nu gewoon maar met beetjes vervroegen

dankje voor de reacties, altijd fijn voor ff je ei met iemand te delen, vooral tegen de pasen.

liefs georgina

Als je die laatste fles er van af wilt hebben kun je trouwens ook nog proberen om hem elke dag een beetje minder te gaan geven. Gewoon elke dag 10 cc minder dan kan hij er rustig aan wennen.

groetjes ramona

Enne… de klok wordt van het weekend een uurtje verzet, he?!
Dus dat verschuift je ritme een uurtje, en klinkt 7 uur je missschien beter in de oren

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hier ook een baby die wat rommelig slaapt… mijn dochter is net 9 maanden en slaapt 's nachts nog steeds niet door. Overdag dus rommelig maar ik leg haar gewoon op bed en het duurt dan even, maar uiteindelijk gaat ze dan toch slapen. Het kan zomaar 15 minuten duren voor ze stil wordt, maar gaat dan wel slapen. Overal lees je dan dat je kindje er aan went en dat het vanzelf beter gaat, maar mijn meisje is erg vasthoudend.
Ons ritme is een beetje als volgt
5.45 wakker, fles en nog even in bed bij ons tot 6.30 uur (meestal is ze dan klaar wakker)
9.00 uur weer naar bed
10.00 uur weer wakker: knuffel en kus (ik haal haar niet uit bed) en dan weer slapen (duurt dan even voor ze weer slaapt)
12.30 uur wakker
15.00 weer in bed
16.30 wakker
18.30 naar bed en dan slaapt ze meestal tot ca. 22.30 uur maar soms ook tot 01.30 of tot 4.00 uur en heel heel soms slaapt ze de hele nacht.

Mijn advies: probeer je er niet te druk om te maken, als j kindje blij is en vrolijk als hij wakker is, dan is het toch goed?
Succes en laat je niet gek maken!

Hij heeft gister bv gehad om half 7 voordat ie ging slapen!! Dat ging goed omdat hij die dag zn middag dutje goed heeft genomen. Vandaag weer een nieuwe dag Ben benieuwd.