9 weken zwanger en maagzuur?


#1

Hallo,

Ik heb even een vraag, ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger (8 weken, 6 dagen) en heb al 2 a 3 weken steeds last van mijn maag. Niet echt misselijk, maar het is meer maagzuur lijkt het. Af en toe word ik er wel misselijk van. Erg vervelend en ik weet niet zo goed wat ik ertegen kan doen. Je leest ook tegenstrijdige dingen, de ene persoon zegt melk terwijl de andere juist zegt dat het daardoor erger wordt. Ik heb ook een vervelend drukkend gevoel in mijn maag, net alsof er een band om mijn maag zit. Herkent iemand dit en heb je misschien tips voor mij? Dat zou erg welkom zijn.
Alvast bedankt!

Groetjes Kaatje


#2

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Ik had bij mn zoontje pas rond de 6de maand wat last van maagzuur, en daar hadden ze een lekker drankje voor bij de apotheek, antagel heet het.
Maar ik vond een wat zuur appeltje ook wel lekker en het schijnt dat gele vla goed helpt bij maagzuur.
Succes, en geniet van je zwangerschap!

Groetjes Carolien.


#3

Rennies hebben mij goed geholpen, sterkte!

Groetjes


#4

Bekijk even wanneer je er last van hebt.
Als je er in de avond last van hebt, probeer dan geen koffie, mint en chocolade meer te gebruiken voor je naar bed gaat en leg een extra kussen onder hoofd/rug.

Inderdaad kan vanillevla helpen.
Succes!

Liefs, Anne


#5

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bij mij heeft antagel ook goed geholpen.


#6

Dank jullie wel voor jullie reacties en jullie felicitaties! Sorry voor mijn late reactie terug, ik dacht dat ik had aangevinkt dat ik een mail zou krijgen als ik een reactie zou krijgen, maar dat had ik blijkbaar toch niet gedaan .

De afgelopen dagen ging het wat beter, maar sinds gisteren weer niet, het gaat echt een beetje op en neer. Ik zal jullie tips zeker opvolgen en als het echt erg wordt haal ik de Antagel op waar jullie het over hadden. Ik zal eerst vanillevla proberen en de Rennies natuurlijk. Het gekke is dat het tegen etenstijd 's avonds vaak begint en dan heb ik er de hele avond last van. En als ik in bed ga liggen krijg ik weer minder last. Duidelijk geen ochtendmisselijkheid bij mij, meer avondzuur (letterlijk en figuurlijk) .

Nu eerst wachten op de tweede echo 11 juni om de precieze datum te bepalen. De vorige keer was nog iets te vroeg om het met zekerheid te kunnen zeggen. Spannend!!

Groetjes Kaatje


#7

Hé Kaatje, van harte proficiat! Ik heb ook last van maagzuur, vervelend is dat hè! Idd rennies, of gaviscon werkt nog sneller maar is zooo smerig! Groetjes xx

Lilypie Third Birthday tickers


#8

Dank je wel! Dus jij hebt er ook last van, echt vervelend idd! Gaviscon helpt dus ook, jammer alleen dat het zo vies is dan . Dan begin ik daar maar pas aan als de rest niet helpt. Maar wie weet gaat het nog over, beetje positief blijven denken maar, haha.

Groetjes!


#9

Hoi Kaatje,

Heel herkenbaar! Bij mij begon het ook zo ongeveer vanaf de 7e week. Verder de hele zwangerschap last van gehad. Op het laatst was het het ergst. Ik gebruikte heel veel rennies en wat ik elke avond (vooral op het laatst) voor het naar bed gaan deed was een bakje yoghurt met suiker eten en een beker warme melk. Dit hielp mij erg goed. Op een gegeven moment kreeg ik ook van bepaalde dingen maagzuur, zoals borrelnootjes/chips/pizza. Deze dingen vermeed ik dan.

Hoe gaat het verder met je? Al de eerste echo gehad? Willen jullie weten wat het wordt?

Groetjes Daniëlle


#10

Hoi Danielle!

Oh jee, dat belooft niet veel goeds. Bij mij ook vanaf de 7e week ongeveer idd! En met vlagen, het zal vast wel te maken hebben met wat ik eet, maar ik weet nog niet precies hoe. Ik merk wel dat ik wel dingen moet eten die vullen, dus geen broodje met chocopasta, maar een met kaas. Dat vult meer en dan gaat het ook beter. Dus yoghurt met suiker hielp bij jou goed? Ik ben gek op yoghurt, dus dat ga ik zeker proberen. Ik ben ook al steeds een beetje aan de melk, heb het idee dat dat ook wel wat helpt. En ik moet denk ik maar een jaarvoorraad Rennies inslaan . Merkte jij ook dat wanneer je te weinig at of te laat, dat je dan meer last kreeg?

Ik heb de eerste echo gehad inderdaad, zoals het nu lijkt ben ik 9 weken en 4 dagen en uitgerekend op 31 dec! Maar dit kan nog wat veranderen, want het was nog een beetje vroeg om het precies te zeggen. 11 juni krijg ik de tweede echo en dan kunnen ze het precies bepalen. We willen wel weten wat het wordt, dat lijkt ons allebei erg leuk, Ik denk een meisje . Het maakt me niet uit hoor, maar dat gevoel heb ik. Verder gaat het supergoed eigenlijk, beetje moe, maar niet echt misselijk. Dus op dat punt mag ik helemaal niet klagen!

Groetjes Kaatje


#11

In het begin kwam het bij mij ook met vlagen. Later had ik er elke dag last van. Vooral 's avonds en 's nachts. Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook krijgt he!! Nee niet als ik te weinig at maar wel als ik laat at inderdaad of 's avonds gingen snoepen/snacken. Maagzuur is ook iets wat erbij hoort hoor volgens mij. Niks aan te doen helaas. Ja yoghurt voor het slapen gaan hielp mij echt prima. Op het laatst ook niet meer hoor maar toen gebruikte ik veel rennies dus een voorraad is aan te raden.

Wat fijn dat alles goed is. Het wordt dus nog net een 2012 kindje of een 2013 kindje hihi Die vermoeidheid herken ik ook en misselijk ben ik niet geweest.
Je gevoel kan juist zijn hoor. Mijn gevoel klopte ook dat het een jongen was maar ik wist het pas tijdens de geboorte.

Groetjes Daniëlle


#12

Het is dus belangrijk om structuur te houden in het eten. Dat is niet mijn sterkste punt , maar moet er toch maar beter op gaat letten. Op tijd eten en niet teveel en niet te weinig. Soms heb ik idd ook het idee dat elke zwangere vrouw daar vroeger of later last van krijgt. Het klinkt ook wel logisch dat je in het begin met vlagen last hebt en daarna continue, de maag komt natuurlijk steeds meer in de verdrukking. 's Nachts heb ik er nog geen last van, hopelijk laat dat ook nog een hele poos op zich wachten! Ik slaap nu al slechter, omdat ik vaak vroeg naar de wc moet en sowieso onrustiger slaap ofzo. Ik ben veel meer wakker en ben ook ontzettend aan het dromen, echt de gekste dingen .

Ik ga voor 2013 . Lijkt me praktischer, hihi. Maar ja, wie zal het zeggen… Dus jij was ook niet misselijk, dat is wel fijn zeg! Dat was eigenlijk het enige waar ik tegenop zag, omdat mijn zus extreem misselijk is geweest bij beide zwangerschappen. Mooi dat je gevoel wel klopte, dat het een jongen zou worden. Ook wel mooi om het bij de bevalling pas te weten, maar ik geloof dat ik niet zo lang kan wachten .

Groetjes Kaatje


#13

Je komt er vanzelf achter waar je erge maagzuur van krijgt met eten dat ik bij iedereen anders. Ik had veel last van chips en nootjes en zo. Het beste is vaste tijden met eten vooral avond eten, tenminste dat was bij mij het geval.

Dromen en veel wakker is ook herkenbaar. Ook hele rare dromen…zo droomde ik heel vaak dat ik mijn kindje vergat bij supermarkt,restaurant noem maar op heel gek. Ik vond het wel moeilijk om het niet te weten maar tijdens de 20 weken echo liet hij het ook niet zien…hij hield zijn beentjes ervoor…dus toen dacht ik als jij het niet wilt laten zien hoef ik het ook niet te weten. Heeft zo moeten zijn. Nee niet misselijk nooit geweest alleen maagzuur heel erg. Verder niet echt last gehad van iets. Ja op het laatst de standaard dingen.

Groetjes danielle