19-01-07 ik was toen op 1 dag na 31 weken zwanger
ik belde de verloskundige die wam een uur later langs om even te kijken, en ja inderdaad het was vruchtwater mn vliezen waren gebroken! ik wist niet wat me over kwam!
de verloskundige stuurde me meteen naar het ziekenhuis, daar eenmaal aangekomen werd ik bij gepraat en werden er wat onderzoekjes gedaan, daarna werd ik opgenomen,
ik kreeg toen een prik in mn bil met een vloeistof dat er sneller voor zorgt dat de longetjes van onze kleine sneller zouden rijpen,
ik kreeg ook een weeenremmer voor de zekerheid, maar voor mijn gevoel kwam het daar juist van opgang,
ik kreeg weeen en ze werden steeds heftiger, de arts besloot om even een inwenig onderzoek te doen om te kijken hoe het er voor stond, hij vertelde dat het wat week werd van binnen, en doordat de weeen door zette stuurde hij me met de ambulance naar amsterdam 9omdat ze daar de middelen hebben om een prematuur kindje op te vangen)
daar eenmaal aangekomen werd ik meteen naar de verloskamer gebracht, maar de verpleegsters die namen me niet serieus, ze zeiden '' maak je niet druk, hij komt nog lang niet hou je nou maar rustig''
ze hadden zelfs een plek voor me geregeld op een zaal!! ze zei daarbij ''we kunnen deze kamer niet bezet houden want er zijn ook vrouwen die wel echt moeten bevallen''
maar het werd bij mij alleen maar erger! op een gegeven moment kreeg ik mn eerste pers wee, maar ook dat geloofde ze niet! ze deden erg kortaf, op een gegeven moment zei een vrouwlijke arts ''ik zal wel even een kijkje nemen met de eendenbek om te zien of dr wat is''
iets daarna vroeg ze of mn vriend even kwam kijken, ze konden het hoofdje al zien!
vanaf toen ging het snel en was hij dr met een half uurtje!
die zelfde arts is niet meer terug geweest ze schaamde zich vast dr ogen uit dr kop,
ze namen me gewoon niet serieus! terwijl ik al volledige ontsluiting en alles had,
maar goed onze zoon was geboren!! om 00:06 net dus de 20e het heeft in totaal 17 uurtjes geduurd, ons ventje woog 1595 gram en was 44 cm lang.
ik mocht hem iets van 5 seconden vast houden toen werd hij meegenomen naar de ic neonatologie,
ons mannetje deed het vanaf het begin al heel goed, hij heeft 1 infectie gehad maar daar was die snel weer vanaf, na 2 weken op de ic mocht hij over naar een ziekenhuis dichterbij onze woonplaats, daar heeft hij nog 2 weken gelegen, toen mocht hij mee naar huis! we zijn super trots op hem!
hij is nu al 5 kilo en alweer 59 cm!