9 mnd en geen fles meer willen

Hallo,

Mijn zoontje is 9 maanden en wil zijn fles niet meer…
S’ochtends als hij wakker word laat hij minstens 70cc staan en s’avonds idem tussen de middag krijgt hij nog 180cc en die moet hij helemaal niet…
Heeft iemand dit nog meer?
Zou het gewoon weer een fase zijn?
Ik weet et niet…

Gr Carola

Hoi!

Iris is nu 8 maanden en is ook niet meer dol op de fles. Bij het CB zeiden ze dat ze op dit moment geen zuigeling meer is… wel een beetje vroeg maar het kan! Misschien dat dat bij jullie ook zo is.
Iris drinkt heel onregelmatig. De ene keer alles op, de andere keer maar 40 cc. Het is dus heel lastig in te schatten. Ons is geadviseerd om tussen de middag een broodje te geven. Als ze die op heeft hoeft ze de fles niet meer tussen de middag. De laatste fles om half 7 hoeft ze van het CB ook niet meer. Ze krijgt hem nu nog wel maar een stuk minder. En de eerste fles is al een poosje een bordje pap. Dus in feite mag Iris nu zonder flessen het leven door!

Groetjes

Hoi mijn oudste zoon had dat ook vanaf 9 maanden ben toen overgegaan op gewonen melk.

Heb hem toen sochtends brinta gegeven en bij brood en groente een beker met melk en dat ging goed, want ik bleef maar volle flessen door de gootsteen spoelen.

wel heb ik vitamine D druppels gegeven erbij.

Heel herkenbaar, onze meid was ook 9 maand toen ze wel klaar was met die opvolgmelk. Volgens mij kreeg ze alleen s’avonds nog een beetje.
Ik ben toen al snel overgegaan op gewone melkproducten.
Met 11 maand ben ik helemaal gestopt.

Ik zou zeggen, kijk wanneer hij wel wat wil, bv s’avonds. Ik zou hem dan nog een flesje aanbieden en de andere flessen laten vervallen.

Gr

Geven jullie dan volle melk of halfvolle melk??
Ik ben absoluut geen melk drinker dus zou me god niet weten wat hij moet

Halfvolle melk, onze dochter kreeg ook wel Optimel yogi drink. Vond ze ook erg lekker, En er zit geen suiker in.

Ik zou geen flessen vol gewone melk geven. Onze meid krijgt s’morgens een flesje gewone melk of optimel yogi een 120.
Tussen de middag diksap of roosvice.

Misschien dat je het ook al doet…maar het is wel belangrijk dat je kindje
extra vit D krijgt.

Ik geef zelf heel af en toe danoontje. Ik vind die dingen mier zoet!
Hier krijgt onze meid yoghurt met wat roosvice erdoor. Of kwark.
Ook vanille vla is erg jammie jammie

Gr

Ik geef Milan na het eten vanille vla of blanke vla…
Zal wel niet zo goed zijn als Yoghurt maja dat moet hij niet!!

Herkenbaar mijn mannetje was er toen ook wel klaar mee. mijn zoontje kreeg toen 's ochtends brood(wilde geen pap vond hij echt heel vies) en een bekertje opvolgmelk wat ook wel weer een nieuwe uitdaging voor hem was. Hij dronk dan 100cc ongeveer en tussen de middag hetzelfde en dan kreeg hij 's avonds nog joghurt toe. CB gaf hier aan dat dat voldoende was. 's avonds kreeg hij geen fles meer. Als hij erg aan het klooien was met zijn melk liet ik hem ook wel meer kaas eten op brood vanwege de zuivel. Persoonlijk vind ik het vroeg om nu al met gewone melk te beginnen. Wij hebben dat nl gedaan en sindsdien heeft Rens een lichtte vorm van eczeem. Zou echt wachten tot ze een jaar is. Misschien dat je wel alvast kan over gaan op peutergroeimelk? Rens kan nu nog steeds niet goed tegen gewone melk, karnemelk verdraagt hij wel goed. CB gaf hier aan dat zure melkproducten over het algemeen beter verdragen worden door die kleintjes(heeft iets met de darmen te maken)

groetjes Ramona

Hallo,

Voor degenen die yogurht geven, wat voor dan? magere?

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)

Ey daar,

Wij hebben Jony van begin af aan halfvolle melk gegeven. De rest van de melkproducten halen we bij de boer vandaan. Ik moet zelf zeggen mager yuoghurt zal ik Jony nooit geven wij eten ook graag yoghurt maar magere yoghurt vindt ik zooo viesss:S
Het is denk ik niet ongezond om je kleine uk volle yoghurt te geven. Als hij/zij toch al weinig melk producten krijgt.

Greetzz Cora