Hallo,
Mijn zoontje is 12 april 2011 geboren. En na wat opstartproblemen te hebben gehad met de juiste voeding zoeken en de juiste fles ging het eigenlijk heel goed. Tot de woensdag 22 december 2011.
Voor de eerste keer ging hij uit logeren bij mijn ouders. Ik vertelde nog trots dat hij meestal (maar ook soms niet) 1 keertje per nacht kwam en als je dan z’n speen weer in z’n mondje deed hij tot de volgende morgen zeker tot 7.00 uur sliep.
De volgende dag kwam ik hem na het werk ophalen en zag een vermoeiende blik bij mijn moeder op het gezicht. Dus ik vroeg wat is er gebeurd.
Bleek dat mijn zoontje vanaf 11.00 uur elk uur wakker is geweest en dat m’n moeder uiteindelijk maar om half 6 was opgestaan omdat hij toen niet meer troostbaar was.
Sindsdien heeft hij nooit meer doorgeslapen. Hij heeft zelfs in de eerste week van de kerstvakantie het gepresteerd om elke nacht 2 uur wakker te zijn. Om het gezin maar te laten slapen (want hij produceert wat geluid 's nachts) ben ik met hem naar beneden gegaan en heb hem voor de tv gezet (weet het dat het niet zo goed is voor kleintjes, maar zo kon ik op de bank nog een beetje doezelen) Toen meneertje weer moe was in bed gelegd en sliep hij gelijk weer tot de volgende morgen. Dit kon om 1 uur al beginnen, maar ook om 3 uur of 4 uur.
De 2de week van de kerstvakantie ging redelijk. Hij was wel vaak wakker dus, maar we hoefden niet meer naar beneden.
Maar goed nu zijn we weer helemaal terug bij af. klokslag 22.15 uur wordt hij wakker. Dan kan ik een speentje erin doen en slaapt hij weer verder. Maar dan begint het gespook, 23.00 uur wakker, speentje!, 0.00 uur wakker speentje! 01.00 uur wakker speentje!! en om 02.00 uur ben ik het zat want de wekker gaat ook al weer om 06.00 uur dan geef ik hem 90 ml melk en slaapt hij tot de volgende ochtend 07.00 uur. en hoor ik hem niet meer. Ook heb ik al een slokje water geprobeerd, maar dit werkt niet.
Op dit moment heb ik me er bij neergelegd en accepteer ik het maar, maar de andere 2 hebben dit nooit gedaan!