9 maanden en geen boterham eten

hallo

kane is 9 maanden maar heeft een achterstand met voeding door zijn allergieen voor voeding zoals melk, kiwi, tomaat, etc.

hij krijgt nu het volgende

7.00 uur papfles 200ml
9.15 half potje fruit

11.30 pap uit bord met meergranen ( dit zou zijn boterham moeten worden )

14.00 liga met fruit ( hij kan maar eentonig eten door zijn koemelkallergie en andere voeding )

17.00 groentehap

19.30 flesje ( wat hij ervan opdrinkt )

wie heeft er alternatieven voor de voeding van 11.30 ?
zijn er meer babies die nog geen boterhammen eten? Kane kokhalst van alles waar grovere stukjes inzitten… ook de potjes v 8 maanden moet ik fijn maken anders eet hij ze niet… tips??

groetjes mama v Kane

joyce Kurstjens-huber

Van vloeibaar voedsel naar voedsel met ineens stukjes erin is een grote overgang. Ik denk dat je alsnog terug moet naar potjes van 4 maanden bv en dan na een maand een ietwat grovere proberen. Het is niet voor niks dat deze voedingen langzaam aan pas grover worden van structuur.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

mijn collega haar dochter is tien maanden en wilde ook niets met stukjes. totdat ze damian een eierkoek zag eten dus ik zeg probeer gewoon want ze probeert hem te pakken (als je niet probeert weet je het niet) de eierkoek ging voor de helft op terwijl ze bij inderdaad potjes van 8 maanden ook kokhalst vanwege de stukjes. dit was 2 weken geleden en ze eet nu dus wel een boterham. misschien een tip of kan dit niet ivm de allergie

Hier ook problemen met stukjes en boterham e.d. maar hier geen allergie. Hij begint direct te kokhalzen als er een stukje in zit. Mijn kleine nu dik 8 maanden maar heeft ook nog nooit een boterham gehad. Ik probeer wel af en toe 's middags met rijstwafel, lange vinger of liga maar tot nu toe geen succes, hij gooit het gewoon weg! Rijstwafel blijft hangen in mond en keel en dan moeten we hem echt water erbij geven anders krijgt hij het niet weg. Vooralsnog hou ik het bij vloeibaar en probeer ik het gewoon af en toe uit. Voor mij idee komt het vanzelf wel.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Het klinkt misschien vies, maar ik doe het als volgt:

Dmitry krijgt een halve boterham zonder korst, de ene kant met boter en de andere met bijv smeerkaas en dat snij ik in acht stukjes en maak ik dobbelsteentjes met me vinger s van en dan gaat het zo naar binnen. Toen ik het alleen aan de ene kant deed was de andere kant droog en bleef zijn mondje echt open en krijzen, nu vind hij het wel prima, als hij de halve boterham op heeft geef ik hem de korsten om te oefenen, maar moet denk ik ondertussen ook eens door naar een hele.

Mijn dochtertje is ook negen maanden, maar eet ook nog geen boterham. Ze krijgt pap en vind het heerlijk. Sommige potjes van 8 mnd vind ze wel oke, maar sommige ook niet, en moet ze van kokhalsen. Die geef ik haar dus ook niet. Ze krijgt vaak genoeg nog potjes van 6 mnd of ik maak zelf eten en doe het in de blender (vind ze nog lekkerder ook haha). Het komt echt allemaal vanzelf wel hoor. Ik doe lekker rustig aan met al dat eten. Ze krijgt gevarrieerd genoeg, en dat is belangrijk. Ze kan vanzelf de dingen beter doorslikken of kauwen, en dan smaakt het haar vast beter!! Maar dat is mijn mening natuurlijk!

Meric krijgt sinds drie volle weken brood en hij eet het sinds een paar dagen voor meer dan de helft op. hier ging het ook altijd bergafwaarts maar uiteindelijk heb ik het op zijn blad gelegd en hij greep ernaar en at het binnen 10 min op. nu eet hij elke dag zelf brood eerst de korstjes dan pas de zachte kant.

Meric heeft ook kme allergie en hij krijgt het volgende:

7.00 uur fles 200cc
10.00 uur fruithapje of hij eet 1 stuk fruit ik geef het gewoon in zijn hand
12.00 uur brood en 100cc beker melk
14.00 uur nijntje koek, rijstewafel of liga met 125 cc diksap (nu nog uit fles)
17.00 uur groentehapje (6 maanden potjes) en toetje van alpro soya vanille smaak 75 gram
18.30 uur fles 150cc

Lilypie First Birthday tickers

Leuk detail: bij mij at hij nooit meer dan de korst een paar stukjes en met geluk een halve. Doe ik er sinds kort Smeerkaas op eet hij de halve redelijk goed op. Was hij gisteren bij mijn moeder, vraagt ze aan de telefoon hoeveel brood mag hij eigenlijk? Ehm nou een hele maar je moet al blij zijn als hij een halve op eet… Ow want hij heeft al een hele op! Wat heb je erop gedaan dan? Jam! Dus heb een potje van haar meegekregen vandaag, omdat hij daar dus gek op is, is zelfgemaakte zelfs .

Hoewel ik zelf al verscheidene dingen heb gelezen over zoet versus hartig beleg. Zelf eet ik eigenlijk alleen maar hartig. Maar ik denk dat afentoe jam wel geen kwaad zou kunnen, voor dim? Zolang het maar met mate is.

onze dochter is nu iets meer dan 8 maanden, maar eet ook nog geen brood. Zij leert eten via de rapley methode. We bieden het wel aan, maar als ze het niet wil, dan niet! Brood weigert ze, maar een rijstwafel eet ze wel lekker op. Bij haar is ook geconstateerd, dat ze antistoffen aanmaakt voor koemelk, noten en kippen-eiwit. We introduceren dus heel langzaam nieuwe dingen. Nu krijgt zij bv, dus dan kan dit ook goed. Ik weet niet hoe dat bij kv zit. Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken. Het komt vanzelf dat ze meer gaan eten. Misschien is het boek eten voor de kleintjes iets voor je. Wij hebben er in ieder geval veel aan!
Groetjes