9 maanden en 5 flessen

Hier een gefrustreerde mamma… Onze zoon Kasper is nu bijna 9 maanden en krijgt 's morgens een papfles van 180 ml (+poeder), om 10 uur fruit en sap, om 12 uur een boterham en een fles van 180 ml, 's middags nog een keer fruit of een rijstwafel en sap, half 6 220 grqm warm eten, om 7 uur een fles van 180 ml, om 22.00 uur nog een fles van 180 ml en dan komt hij tussen 3.00 uur en 5 uur voor nog een fles! De flessen overdag drinkt hij overigens niet altijd leeg, of eigenlijk nooit helemaal (alleen die van 22.00 uur en midden in de nacht wel). We zijn een beetje klaar met die nachtvoeding en hebben hem vannacht laten huilen en hem alleen af en toe zijn speentje gegeven of weer een dekentje over hem heen gelegd. Hij heeft het dus 2 uur en een kwartier volgehouden!!! Dat trek ik dus ook niet nog een paar nachten. Heeft iemand dit ook meegemaakt? (ik hoor alleen maar ouders die het hebben over de eerste nacht een half uur en dan de tweede nacht 20 minuten huilen en toen was het over…)

Okeeej, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Ik maak me al zorgen omdat Sarah ( bijna 11 maand) nog steeds op 3 zit.

Die fles van 22.00 en die van 's nachts heeft ie echt niet meer nodig lijkt mij.
Ik zou bij het avondeten van 17.30 een toetje erbij doen en dan gewoon een behoorlijke hoeveelheid.
En dan de fles van 19.00 mss een half uurtje opschuiven en daar een flinke papfles van maken. ( eventueel 210 cc, 7 schepjes en pap)

Lfs Maaike

Dus als ik het goed begrijp is je schema:
• een papfles van 180 ml (+poeder),
• fruit en sap,
• een boterham en een fles van 180 ml,
• fruit of een rijstwafel en sap,
• 220 grqm warm eten, om 7 uur een fles van 180 ml,
• om 22.00 uur nog een fles van 180 ml
• tussen 3.00 uur en 5 uur voor nog een fles!

Dat lijkt mij idd zeer frustrerend. Natuurlijk als hij heel actief is overdag ed hebben ze ook wat extra nodig.

Van de papfles smorgens zou ik een lepeltjes pap maken, is toch wat dikker en vult dus wat meer, moet hij op deze leeftijd op kunnen. 180 + 6/7 el pap.
Met 9 maanden moeten ze het kunnen doen volgens het cb met 2/3 flessen. Dus of idd naar het warme eten nog een flesje of een zuiveltoetje als yoghurt ed.

En dan die avond fles en nachtfles ik weet niet hoe je die er af kan krijgen, het kan ook gewenning zijn? Ik zou me idd eerst concentreren op die nachtfles en als die er succesvol af is dan pas op de avondfles en dat heb je goed aangepakt. Alleen het duurt natuurlijk wel een poosje voordat hij het snapt.

Negen maanden was hier:

• 180 + 7 el pap (lepeltjes pap)
  • 100/200 fruit + 150 sap
  • 1 boterham + 180 fv
  • Koekje + 150 sap
  • Avondeten 100/200 + zuiveltoetje

Maar het kan ook gewoon zijn dat je een grote eter hebt, heb je het al een keer geprobeerd om alleen wat water aan te bieden? Misschien zoekt hij wel geborgenheid als hij snachts wakker wordt, wat hij dus krijgt in de vorm van een fles?

Poeh, dat is wat veel ja en lastig voor jullie!
Wordt hij rond 22u echt wakker voor de fles? Of bied je die standaard aan?
Ik zou 's nachts inderdaad geen melk meer geven vanaf nu, maar een flesje warm water. Warm werkt dan denk ik beter dan koud…
En na het avondeten standaard wat yoghurt geven en dan wat later de flesvoeding, misschien eens met wat rijstebloem erdoor? Zodat het iets meer een voller gevoel geeft?
Mocht ie dan toch om 22u wakker worden, geef hem dan eens een 150 fles ipv 180 en probeer dat zo af te bouwen.

Zijn dat wat ideeën voor je?
Succes!

Over dat huilen 's nachts, dat ie dat 2,5 uur volhoud, dat kan best.
Hij is gewend dat ie 's nachts bij mama mag, lekker knus en dan ook nog mag drinken. ( hier heb ik het met Sarah ook afgelopen week aangepakt )
En als je een kind hebt met een behoorlijk temperament kan dat wel even duren ja, die houden wel vol hoor.
Maar jij moet langer volhouden, want eigenlijk bestaat het niet dat hij honger heeft als hij om 22.00 uur ook nog een fles heeft gehad.
Job kon ook rustig 2 uur krijsen 's nachts.
Nou euh zoek het uit Job, je hebt geen honger, je hebt het niet koud, je hebt geen pijn etc, dan brul je maar, moet ie zelf weten.

dat is idd wel wat veel. Ik kan me ook niet voorstellen dat het honger is. Het zal toch wel gewenning zijn. Als je hem bij jullie in bed pakt slaapt hij dan wel verder of blijft hij dan ook onrustig? Wij hebben periodes dat hij ook een aantal nachten huilt, hij slaapt dan vaak tussen ons in. Tegenwoordig gaat hij dan vaak spelen, dus dan gaat hij weer terug naar bed. Wij vinden dat ook wel gezellig omdat hij niet zo knuffelig is overdag en 's nachts wel. Ik laat hem weleens 5 minuten huilen, maar nooit heel lang. Ik wil toch dat mijn kind gelukkig is en mij lijkt het niet goed als een kindje 2 *uur huilt. Ook al is er niks aan de hand. Als ik het aan wil pakken dan laat ik hem 5/10 minuten huilen en ga iedere keer ernaartoe om te troosten. Meestal is het dan zo over. Heb je al met het CB overlegd? Misschien de fles van 19.00 wat later en wat zwaarder idd? Als ik hier weleens een laat flesje geef, komt hij 's ochtends even laat voor de fles dus maakt niks uit.

22-12-2009 colin geboren

Meld je zoontje zich voor de fles van 22.00 uur of maak je hem daarvoor wakker?
Als we Jasper wakker maakten voor de late voeding, dan kwam ie 4 a 5 uur later weer, maar als we hem lieten liggen sliep ie gewoon tot s’ochtends een uurtje of 6 door! Als ie zich niet meld, gewoon lekker laten slapen, is het proberen waard.

Ik moet zeggen dat Jasper zich ook wel lang s’nachts gemeld heeft, ook wel een maand of 9, en dat laten huilen kon hier ook uren duren, en nachten achter elkaar. Heb gewoon een pittig mannetje, die zich niet zomaar laat sussen… hihi
dus heb hem toch vaak wel wat drinken gegeven (gaf dan meestal geen voeding maar gewoon wat lauw water en daar viel ie ook wel weer van in slaap en zo wist ik dus ook zeker dat ie helemaal geen honger had maar gewoon zuigbehoefte/even wat warmte van mama en weer lekker verder slapen!) Overdag liet ik hem voor z’n slaapje aan wel huilen, maar s’nachts niet, en ik had hem ook sneller weer in slaap met wat drinken, dus tja uiteindelijk wilde ik hem en mezelf niet plagen met uren huilen midden in de nacht… Het is vanzelf gestopt, alleen als ie in een sprong zit dan hebben we nog wel eens gebroken nachten.

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik denk dat het inmiddels wel gewenning is geworden. Is er een speciale rede dat je de fles van 22 uur nog geeft? Ik denk dat je het beste die fles kan laten vallen en die van s nachts ook. het lijkt wel alsof je kleintje het ritme heeft omgegooid en nu moet jij eht weer terug brengen. Als je deze 2 flessen neit meer geeft zal je zien dat de flessen van overdag vanzelf weer goed leeg gedronken worden.Het zal wel even afzien worden ben ik bang maar probeer vol te houden. want elke nacht een fles geven is natuurlijk ook geen pretje.

Wij hadden dit schema

7 uur fles 210 met 7 schepjes en 4 schepjes bambix fijne granen
10 uur fruit
12 uur boterham
12:45 fles 180 met 6 schepjes
15 uur koekje met diksap
17 uur groente hap en toetje
19 uur fles en 19:30 op bed tot de volgende morgen

Nu zitten we ongeveer nog steeds op dit schema. Alleen eet ze iets meer. De tijden verschillen ook nog wel eens dat hangt af van haar slaapjes. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel sterkte want je zal wel even protest krijgen.