9,5 maand, savonds ineens moeilijk slapen

Hoi meiden,
Onze meid is nu bijna 9,5 maand en komt nu steeds vaker weer voor dat ze blijft huilen savonds, en heel zielig gaat doet. Zoals vanavond. Ik heb haar al fles aangeboden, wilde ze niet, als ik haar eruit haal gaat ze zitten spelen en lijkt niets aan de hand. Maar dan wil ze papa’s telefoon, en als ze die niet krijgt gaat ze ook heel zielig huilen. Heb dus idee dat ze spelletje met me speelt, maar ja vind dat heel moeilijk , want ja stel dat er toch wat is.

andere kant heeft ze veel dingen door, snapt al NEE en zwaaien enzo, dus dit snapt ze wellicht ook dat als ze schreeuw mama komt.

meer mensen dit " probleem " met 9 maanden?

Gewijzigd door - mylovelygirl op 06 May 2012 22:28:34

Ken jij het ‘oei ik groei’ boek? Daar staat in wanneer ze een ‘sprongetje’ maken. Wat dit met je kindje doet, wat er in die periode kan gebeuren etc.

Lijkt erop dat jullie dochter dit nu ook heeft. Het leuke van een sprong is dat ze altijd iets ontwikkelen. Dat ze bijv gaat staan oid. Maar ze zijn met ‘sprongetjes’ vaak ook meer wakker en/of testen je uit. Blijf zelf op je strepen staan. Tuurlijk mag je ze een aai over haar bol geven etc maar ga ze niet uit bed halen want dat leer je niet snel meer af … ze hebben je nl best door. Het is soms even heel erg lastig en ze kunnen ontzettend zielig doen, maar beter nu 1 a 2 of 3 avonden tanden op elkaar dan een langere periode een kind dat bepaalt wat er gebeurd.

Tip: kijk of er echt niks aan de hand is. Je kent je dochter en weet ongeveer (altijd moeilijk te bepalen zolang ze niet praten) wat echt is of wat gespeeld. Haal ze niet uit bed, geef ze aai over haar bolletje / kusje en ga weer weg. Ze zal gaan jammeren maar blijf sterk en laat ze maar even huilen. Dit kan de eerste keer heel lang duren (vooral als je erop let dan duurt een minuut al lang!) maar als je dit paar keer doet weet ze oh mama trapt er niet in en kiest ze eieren voor haar geld…

Dat als ze uit bed is gaat spelen en er uit bed niks aan de hand is zegt genoeg over dat er dus ook daadwerkelijk niks aan de hand is, en jij nu bepaalt wat er gebeurd. Ga geen fles aanbieden oid want ook dat hebben ze snel door en willen dit dan heel lang nog …

Kortom even een taaie periode maar jij bent sterk… jij bent de baas … en dit ga jij je dochter laten zien…

Ah, een ineens-topic! Hartstikke middenin een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek!

Groetekes, Sje

hey thx voor de reacties @mini-boy en Sje.

Het is idd een sprong, al geloofd mijn man dat nooit zo erg, die word altijd " boos" als ik sprong zeg, dan doet hij zelf “stout” en zegt dan…ja ik heb een sprong…haha, hij vind dat onzin, dus ja dan is er toch behoefde om over te praten en te lezen hoe andere moeders dit ervaren.

Gisteravond had ik idd in bed laten liggen, want ik sta zeker achter Mini-boy idee om streng te zijn maar rechtvaardig. Maar ik twijfelde ook weer zo over feit dat ze ook enorm kwijlde die dag, echt veel meer dan normaal en ook lag te zweten. Gelukkig was de temp maar 37.1 en dus heb ik haar toch even gewiegd en een koekje gegeven ( ben ik normaal echt op tegen) maar ik had zo het gevoel dat er meer was dan niet willen, en jahoor weer in bed sliep ze als een roos.

Nu is het het dat zij ook genoeg wel sprong-tekenen heeft, want nu was ze weer moe na het ontbijt en even spelen, oogjes wrijven en toen dus in bed, nee hoor dat was niet wat zij wilde, jammeren…maar tussendoor wel steeds heeel lang stil, dus ja nu geef ik verder ook geen aandacht en nu slaapt ze bijna.

Zo ook met eten, ging al vanaf 6 maanden goed, netjes aan tafel. Maar ineens wou ze zelf doen, dus mond stijf dich, nou zelf doen ging niet, en met schone lepel spelen lukte niet, want die belande op de grond. Nog even nakijken en wachten tot mama opraapt en dan weer op de grond…nou dit werkte niet, dus ging we gewoon eten…nee hoor mond dicht…wel toetje dan gaat dat bekkie wel open
dus nu krijgt ze weer apart eten, even volledig bezig met haar, en dan tijdens onze grotemensen maaltijd, mag zij erbij en kletsen we met zn allen wat, mag zij aardappeltje proeven enzo. Kijken hoe dat gaat.

oei ik groei heb ik, maar i mis de behoefde om dingen te delen, en soms weet je wel wat je moet doen, maar twijfel je, of wil je toch even horen en lezen hoe andere dat doen, nu zat ik op een vraag en antwoord webiste maar dat krijg je reactie en daarmee is de vraag ten einde, is niet zo dat je kan blijven door kletsen met die meiden, en dit forum sprak me al tijdje heel erg aan, ziet er erg gezellig uit.

Sorry voor lange verhaal, eerste bericht moet ik altijd even veel uitleggen he

Liefs