9.5 maand en niet meer willen eten

Hallo allemaal…

Vraagje mijn zoontje bijna 9.5 maand wil voor geen meter meer eten…
Ik word er een beetje onzeker van…
Hij drinkt daarbij ook te weinig naar mijn zin…
Hadden jullie kleintjes dat ook rond deze tijd?
Ik weet dat zijn boventanden vreselijk zitten te rommelen maarja hij moet toch wat eten…

Gr Carola

3x hoera voor de schrijvers van het oei-ik-groei-boek…

Hij zit in een sprong.

Wil-ie niet eten, dan maar niet! Geen alternatieven aanbieden want dan weet-ie dat er met je te sollen is! Eten aanbieden en als-ie niet wil, bord weer weghalen. Jammer dan.

Dat klinkt heel streng maar zo werkt het wel het beste voor die kleintjes.

Ook geen eten op andere tijden aan gaan bieden. Gewoon de tijden aanhouden zoals-ie tot nu toe gewend was.
Als-ie honger heeft eet-ie echt wel. Zolang hij goed blijft drinken is er vooralsnog niks aan de hand.

Groetekes, Sje

Wat ik deed toen Minke last had van haar tandjes was het eten pureren, dan at ze wel. Het kauwen deed gewoon zeer denk ik. Toen de tandjes goed door waren, at ze weer prima. Zolang je kindje nog goede plasluiers heeft, hoef je je geen zorgen te maken om het drinken.
succes!

Lilypie First Birthday tickers

hoi,
ik heb met mijn dochter momenteel hetzelfde! twee boventanden die doorkomen en midden in een sprong. Ik heb dentinox gekocht dat verzacht de pijn van het tandvlees wat (Lara haar tandvlees was knalrood) ook een koude bijtring vindt zij heerlijk momenteel. Ook geef ik haar eten op dezelfde tijden als altijd (zie bericht van sje!) maar heb wel weer een extra flesje ingevoerd om er zo zeker van te zijn dat ze voldoende binnen krijgt. En uit ervaring weet ik… het gaat weer voorbij en dan eten ze weer als nooit tevoren!
Succes!
Sacha

Drinken doet hij echt niet genoeg heb ik het idee…Echt veel plasluiers heb hij ook niet…
Eten gaat nu wel wat beter…
Ik doe heel veel x per dag zijn beker aanbieden maar hij duwt hem gewoon weg…