8mnd moeilijke periode voor mama

Vinden (of vonden) jullie de periode vanaf 8 maanden ook zo lastig?

Senne wil heeeeeeeeeel veel, kan alleen nog niets (ja, rollen en dat doet ze ook graag!) Maar ze wil weg, ontdekken en wordt er erg hyper en boos over dat het nog niet lukt.

Ik zit nu steeds met een boze baby die niet kan wat ze wil! Hoe help ik haar hierdoor heen? Speeltjes worden weg gegooid (hoort erbij, weet ik) maar ja, kan moeilijk de hele dag met haar mee spelen. Kan natuurlijk wel maar dat is ook niet goed, ze moet ook alleen kunnen spelen.

Ben wel blij dat ze weer zo is, dit is nu voor het eerst sinds dat ze de eerste keer ziek werd. Dat was 20 februari! Maar toch hoop ik stiekum dat ze snel verder kan in deze wereld en een nieuwe wereld kan ontdekken

Groetjes van Sascha en Senne

Je hebt helemaal gelijk miss is dat mijn probleem wel, loop de hele dag mn zoontje te vermaken ben bekaf!!

succes met deze periode

groetjes mama van kevin en roan

Acht maanden vond ik vreselijk. Leek geen eind aan te komen. Heb ook geen tips om die buien te verminderen, ze horen er helaas gewoon bij.
Maar van alle sprongen vond ik dit de ergste tot dan toe. Wat ik altijd probeer als Rens weer midden in een sprong is beland om er goed de regelmaat in te houden.
Gewoon zelfde dagindeling als anders en ook gewoon alleen laten spelen(ook al willen ze het niet) Voor je het weet ben je idd de hele dag bezig om je kind zoet te houden en daar wennen ze echt aan. Negeren is hier het grote toverwoord tijdens de sprongen. Rens moest van mij ook gewoon in de box erwijl hij dat dan niet wilde. Complete driftbuien, maar 10 minuten later zat hij dan hartstikke lief te spelen. Ook wandel ik tijdens sprongen best vaak met hem, dat vind hij heerlijk en dan is hij altijd rustig. verder is het gewoon effe een paar weken doorbijten. Wedden dat ze dan weer gewoon vrolijk is en weer nieuwe dingen geleerd heeft?

groetjes Ramona

quote:
Je hebt helemaal gelijk miss is dat mijn probleem wel, loop de hele dag mn zoontje te vermaken ben bekaf!!

succes met deze periode

Jij ook veel sterkte en succes!!

Ik loop sowieso iedere dag met Senne met de honden en dat vind ze wel heerlijk! Zeker nu ze wat rechterop zit… en muziek vind ze heerlijk, vooral als ik op papa zingt, dan zit ze voluit te ‘dansen’… zo leuk!

Ik probeer ook dezelfde dagindeling aan te houden maar van slapen komt op het moment niet zoveel. In de ochtend en in de middag hooguit een uur!

Ach, we komen deze periode wel weer door, ik moest het even van me afschrijven.
Senne krijgt nu een week na d’r eerste tandje d’r tweede dus dat zit er ook nog eens bij.

Ow ja 8 maand. Vreselijk. Heb toen wel vaak gedacht…vind ik dit echt leuk.
Heb wel eens tegen mijn vriend gezegd, koop een grote rugzak, kan ze de hele dag bij mama zijn.

Sorry kan je echt geen tips geven. Probeer zelf niet al te geiriteerd te worden anders wordt het alleen maar erger (voor mama dan).

ik moet zeggen na deze fase/sprong heb ik nu een engeltje van een dochter. Kan tijden alleen spelen enz enz.

ff doorbijten.

Sterkte!

We zitten er hier momenteel ook midden in…zucht!
Hyper en boos als dingen niet zo gaan als meneertje wil.
Tijdens het aankleden overal aandacht voor, draaien, grijpen etc etc. En als mama dan probeert om een schoentje weer uit z’n handjes te pakken zodat hij ze ook aan kan hebben, dan is het weer helemaal mis! En owee, als mensen mij heel even aandacht geven en vervolgens weglopen…Soms heel vermoeiend, maar soms ook vreselijk grappig, wat een karakter in zo’n klein mensje!
Ik probeer ook zoveel mogelijk de structuur erin te houden, maar geef hem toch ook wel wat extra aandacht…en inderdaad, dan maar een extra wandelingetje, met dit mooie weer genieten we daar allebei van!

Fijn dat het met de gezondheid van Senne weer een stuk beter gaat!
Groetjes Carolien.

Ja evengoed mooi he! Zo klein ding die mama de hele dag in de gaten houd, en geloof me daar zijn het superhelden in. Hier ligt ie te spelen en kijkt met een scheef oog langs z’n speeltje af om te kijken waar ik ben en zodra ik de hoek om loop hoor ik eerst een knal van het speeltje wat ie abrupt uit z’n handen gooit en vervolgens een gil die je tot een straat verder hoort. Moet er vaak ook mee lachen.