!8 wkn zwanger en harde buiken

Ik ben dus nu bijna 19 weken zwanger en heb sinds 4 dagen een ontzettend gespannen gevoel in mijn buik, net harde buiken.
Op internet staat dat het vaak pas in de 6e maand voorkomt en anders vanaf 20 weken. Ook mijn verloskundige ( een invalster) beaamt dit, volgens haar zijn het darmkrampen…

Maar ik weet echt wel hoe die voelen, en dit voelt anders! Ik ben er niet helemaal gerust op, wat het gespannen gevoel alleen maar erger maakt.
Het zal dus ook wel te maken hebben met stress, maar ja, die hou ik zolang ik niet weet of het kwaad kan allemaal.

Ik kan pas Vrijdag terecht bij mijn eigen verloskundige en tot die tijd ‘mag’ ik alleen bellen bij bloedverlies…

Heeft iemand hier ervaring mee?

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Ik had harde buiken vanaf 18 weken, en hield dit tot het einde… dagelijks! Bij 32 weken kreeg ik echt weeen en een opname met weenremmers en prikje voor de longrijping etc.
Het kan dus wel hoor, die harde buiken, en meestal is het een teken dat je het wat rustiger aan moet doen! Ik deed dit eigenlijk al, en kon bijna niet rustiger doen. Maar omdat het aan bleef houden moest ik bij 20 weken stoppen met werken… Vanaf 26 weken ben ik tot aan de bevalling mijn huis niet meer uitgekomen behalve voor controles! Ik zou er zeker wel mee naar je VK gaan, en een ctg laten maken… Al is het maar voor je gemoedsrust, want door stress kan het ook erger worden!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hier al vanaf 12 weken… bij beide zwangerschappen!
Het kan dus wel degelijk.
Kan geen kwaad volgens mij. Is natuurlijk lastig, maar hier iig geen problemen van gehad.

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Misschien kun je je urine eens laten onderzoeken. Je kan ook een blaasontsteking hebben.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik in week 16 ook steeds last van harde buiken en idd blaasontsteking. In week 33 heb ik het toen weer gehad.

ik zou dus idd even laten checken op blaasontskeing., Ik heb geloof ik wel een stuk of 5 blaasontstekingen gehad tijdens mijn zwangerschap van Bo, en dat voelde ook aan als harde buiken. Daarnaast kan het zijn dat een verwaarloosde blaasontsteking weeen opwekt. Niet om je bang te maken, want zo’n vaart zal het wel niet lopen, maar ik denk dat het verstandig is om dit voor de zekerheid uit te sluiten. En idd rustiger aan doen, in hoeverre dat mogelijk is!

liefs woezel

Nou dames, na 3 dagen volledige rust zijn de harde buiken nog niet helemaal over maar het gaat beter!
Heb idd mijn urine ff laten checken, maar dat was helemaal schoon,
Nu mag ik het weekend ook helemaal niets doen, als dan de harde buiken in rust ook nog komen dan word er Maandag een ctg gemaakt.
Ik voel het kindje flink bewegen zodra ik rustig zit, dus dat gaat wel goed!
Bedankt voor jullie reacties!