8+ potjes

hoi meiden.

mirte alweer 8 maanden. gisteren wilde ik dus 8 maanden potje geven! ja hoor dat is ook… 2 hapjes en ze begon te kokken en hoefde er niks meer van.
Ik weet nog van lieke dat zij dat ook niks vondt en die heeft dus tot ze met de pot mee ging eten 6 maanden potjes gegeten.

Hoe krijg ik ze in hemels naam aan die stukjes??
En hebben jullie kindjes ook zo’n moeite met die overgang naar stukjes?
Wel typische dat ik hier dus 2 kindjes heb die het niet luste.
Mirte is normaal helemaal geen moeilijke eter! Ze heeft ook nog geen tandjes dus lijkt het me ook wel moeilijk! maar van de andere kant brood/koekjes gaan wel.

iemand tips?

Groetjes Gytha

Erik was en is ook geen moeilijke eter, maar de overgang naar de 8±potjes ging hier ook moeilijk. Uiteindelijk zijn we op de 6±potjes gebleven en af en toe de 8+ geprobeerd. En ineens ging dat wél goed. Blijkbaar was 'ie er eerder nog niet aan toe. Als je niet wilt wachten, kan je het misschien iets fijner maken met een vork ofzo?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Noa at ze de eerste week ook niet. Ben blijven aanbieden en uiteindelijk ging het wel binnen. Het eerste dat ze wilde eten was de vis. Daar zaten geen stukjes aardappel in en was gemakkelijker te eten. Ook de potjes met rijst gingen beter.

Mijn dochter at vanaf 6 maanden gepureerd met de pot mee, hahahah natuurlijk wel zout en kruidenloos, dat deed ik er later bij voor pa en ma. Ze heeft juist wel weer moeite gehad met rijst, dat at ze pas goed vanaf een maand of 16 denk ik. Dat werd altijd uitgespuugd! Misschien helpt het om tijdelijk die 8+ potjes een beetje te prakken zodat de stukjes niet te groot zijn, dat hielp hier nog wel eens als het niet genoeg gepureerd was, maar na 9 maanden ging ik alles stampen/prakken met een vork, nooit problemen gehad behalve met rijst dan!!

Je kunt ook als overgang de 6+ potjes van friso geven, daar zitten kleine stukjes in. Zo kan ze daaar eerst aan wennen.
Wij zijn daarna gewoon van de ene op de andere dag overgegaan, en na een paar dagen at hij het wel
Liefs, Anne

Geduld is een schone zaak.

Thoby wilde tot 9 maanden niks van stukjes weten.
Komt vanzelf goed. Als ze echt niet wil, vooral niet te veel aandringen anders gaat ze alleen maar moeilijker doen en voor je het weet heb je een kind met een ‘eet probleem’.

Eet smakelijk

Gewijzigd door - Ilovemyboy op 21 Dec 2009 22:11:15

quote:
... Als je niet wilt wachten, kan je het misschien iets fijner maken met een vork ofzo?

Helemaal mijn idee.

Enne, de verschillende merken verschillen ook in het formaat van
de stukjes! Dus als de Olvarit niet lukt, dan de Friso of BonBebe proberen.

M.

onze kinderen kregen toen nog gewoon de 6 mnd potjes omdat die van 8 mnd ook niet gingen.
Was ook kokhalsen.
op een gegeven moment weer geprobeerd en het ging toen goed.
Je zou ook inderdaad ook die van Friso of Bonbebe kunnen proberen.
Succes en houd je ons op de hoogte!

Groetjes Lisan.

L. de Boer