8 maandensprong, hoe komen we er door heen?

Het schijnt dat nikki in haar 8 maanden sprong zit,
Veel huilen niet alleen kunnen spelen, erg over stuur als ze moet slapen, begint al te piepen als we de trap op lopen.
Moest d’r zelfs van het kinderdagverblijf halen omdat ze neit stil te krijgen was…
Eten en drinken gaat wel aardig, krijgt nu 1 keer fruit omdat ze koemelk heeft. ik wilde vanaf vandaag fruit en groente geven dus 2 keer maar twijvel n omdat ze in de sprong zit.

Hoe komen we door deze sprong heen? laten liggen huilen? Ik weet het niet meer hoor.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Lastig he, ik probeer altijd “zo gewoon mogelijk” te doen tijdens zo’n periode, dus ik hou altijd wel zo ongeveer het normale dagelijkse ritme erin. Als ze niet eten of slapen tja dan houdt het op je kan ze niet dwingen. Gewoon overslaan dan maar en bij de volgende ronde een nieuwe poging! Ik laat mijn kinderen gerust even huilen als ze duidelijk moe zijn in hun bedje, en ik weet dat er niet wat anders aan de hand kan zijn. Maar ook geen uren. Max een kwartiertje en dan ga ik wel regelmatig kijken. Vaak gaan ze dan wel slapen als ze door hebben dat ik ze er niet zomaar weer uithaal

De 8 maandensprong is heel heftig… Senne was ook zo driftig toen!
Na ruim een week was de sprong over dus er is hoop

Niet te snel toegeven aan haar grillen, als ze krijst (je kan het geen huilen meer noemen dan hè?) op bed even laten doen. Anders wennen ze er aan dat mama gelijk komt als ze huilt…

Wat raar dat je ze moest komen halen, ik vind het niet goed dat
ze daar op die manier mee omgaan. Het zijn pedagogisch medewerkers,
die moeten daar toch mee om kunnen gaan?

Succes met je kleine meid…

Groetjes van Sascha en Senne

Ja idd Senne dat dacht ik ook, ik vind het ook zo gek dat je je kind op moet halen als het lastig is. Kijk als ze ziek zijn is het wat anders, maar als dat niet zo is… er staat vast niet in de algemene voorwaarden dat je alleen keurig spelende, etende en slapende kindjes mag brengen die nooit een baal (of huil) -dag hebben. Je betaalt er toch voor?! Heel gek!

wat een leuk forum dit ik zat te zoeken en kwam hier aangezien ik dus ook hier in een 8 maanden sprong zit heledag huilen en met naar bed brengen is het helemaal een ramp maar hier ook last van zijn tandjes denk ik er komen er 4 tegelijk door hij heeft ook 38 gr en diaree dus ook niet lekker

Ow dat slapen is echt een ramp,
Niet stil te krijgen… Maar ze wilde neits meer dus dan naar bed.
Krijst de hele boel bij elkaar. mijn oren suizen er soms zelfs van.

Dan weet je echt niet meer wat je er mee moet, laten liggen, kijke nemen, flesje geven eruit halen. Huilt nu al een kwartier.
Maar ben bang dat ik d’r ‘verwen’ als ik d’r er uit haal.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

tijdens een sprong probeer ik altijd rustig te blijven dat helpt vaak al. laten huilen hebben wij hier ook vaak geprobeerd weinig opgeschoten. wat bij ons goed heeft geholpen is wel uit bed halen maar in de slaapkamer blijven met licht uit…even dicht tegen je aandrukken wat zingen voor hem/haar of lieve woorden fluisteren in het oor en dan als ze rustig worden weer op bed leggen met geruststellende woorden. dit hooguit 2x doen dan zijn ze vaak snel stil en slapen heerlijk…dde mijne heeft hier nooit misbruik van gemaakt want de laastste sprong heeft hij helemaal niet huilend in bed gelegen. en heb hem ook niet meer hoeven te kalmeren ofzo. ze zit gewoon niet lekker in haar vel en dan is het wel fijn als mama haar extra aandacht geeft bij het naar bed brengen…ben daar niet zo streng meer in en het werkt beter als laten huilen…bij het spelen denken mama’s vaak hup alleen spelen dat doe je altijd toch…maar nee zo werkt het niet met de sprong. tijdens een sprong willen ze nieuwe dingen leren en daarbij kun je het beste even helpen…door met speeltjes te lokken bijv. kan ze al kruipen of staan? als ze nog niet kan kruipen kun je haar laten zien hoe het moet of als ze dat al kan kun je haar leren staan en stapjes zetten rondom de tafel niet te lang natuurlijk maar dat vinden ze vaak spannend en zijn ze minder gefrustreerd…enige die haar kan helpen ben jij. alleen jij kunt haar door deze zware fase slepen…ik weet niet of ze al tv mag kijken? tijdens de sprong kun je dat beter niet doen…ik doe helemaal geen tv meer aan maar goed sommigen doen dat dagelijks. tijdens een sprong kun je beter grote prikkels wegnemen anders duurt het alleen maar langer voordat ze er doorheen zijn. en het belangrijkste is natuurlijk dat mama rustig en kalm blijft. als jij als mama zijnde weet dat het tijdelijk is en het accepteert dan voelt ze de rust in jouw ook en word ze automatisch zelf ook rustig. dit hebben wij nu echt geleerd uit ervaring en zo kunnen we ons zelfs vermaken tijdens een sprong! al weten we dat er een sprong is dan nog kunnen we er goed mee omgaan. ik wens je heel veel sterkte ermee en geniet er lekker van.

Lilypie First Birthday tickers

Indd wat mamaselma zegt, zelf gewoon rustig blijven meer kun je niet doen en hopen dat het snel overgaat

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers