8 maanden, fruit?

Anna is nu 8 maanden en nu had ik een vraagje. Ik maak graag zel haar fruithapjes omdat ze die toch echt heel lekker vindt. Nu weet ik niet of ze alles al mag.

Mag ik bijvoorbeeld kiwi en mango geven? Ik dacht al wel potjes te zien met ananas. Tot nu toe heb ik vooral peer, banaan en appels gebruikt.

Zelf vind ik mango en ananas erg lekker en dat zou ik haar ook wel willen geven. Net als kiwi.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Judith,

Een kind kan vanaf 4 maanden kan al kiwi als fruithap krijgen. Dit kan je samen met een banaan combineren. Alleen als het om de kiwi gaat druk je het vruchtvlees door een zeefje om de pitten eruit te krijgen.

je kunt ook perzik of papaja als fruithap geven. Abrikozen gecombineerd met peer, is ook heerlijk. Alleen met abrikozen is het zo dat het maar een korte periode verkrijgbaar is zoals ik het hier voor me lees.

Je kunt ook een pruimen puree maken. dus je dochter kan een hoop al krijgen zoals ik het hier lees.

Hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes!

waves

ja hoor met 8 maanden mag mango, ananas etc.
Lieke heeft er ook potjes van.
appel peer banaan en kiwi.
en ook mango ananas vindt ze erg lekker.

groetjes gytha

Hopelijk lust Anna mango, want mama is er gek op!!! Toevallig was ik vanmiddag bij de supermarkt en daar waren de mango’s niet zo heel duur, dus ik heb er eentje meegenomen. Hij moet nog even verder rijpen, maar het is een goede grote. Daar kunnen we met ons beiden van eten!

Zal peer/ mango lekker smaken? Grapefruit, mag dat ook? Het is wel erg gezond maar kan ook erg zuur zijn. Misschine is dat nou juist niet goed voor het maagje of voor de darmpjes.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.