8 maanden en tandjes?

hallo,

ik heb een dochter van 8 maanden en zij is erg wisselend in wat zij op een dag eet/drinkt.
dit is nu ongeveer een maand zo…
wel slaapt zij snachts wel goed ook al vindik dat zij op een dag te weinig heeft gegeten.
ook heeft zij erg veel dagen dat we niks goeds kunnen doen en erg veel huilt.
ze heeft meer last van haar darmpjes dan normaal en ik vraag mijzelf af of dit bij tandjes krijgen hoort?? (ze heeft nog geen tandjes)

groetjes fenne

Bij tandjes gaan ze volgens mij extra kwijlen, veel handjes in de mond en vaak rode wangetjes en natuurlijk huilen. Maar misschien horen de verschijnselen die jij beschrijft er ook wel bij.

Heb wel gelezen in Oei ik groei (ja, ja) dat er rond de 8,5 maand (37-40 weken) weer een sprongetje aankomt. Dit is natuurlijk bij de een wat eerder dan bij de ander. Dan zijn ze ook altijd hangerig, huilerig en minder eten. Volgens het boek voelt een baby dit sprongetje al rond de 32 weken. Wie weet is het dat? Over een paar weken zou ze dan weer meer moeten kunnen.

Veel succes ermee.
Grt, Sabine

Ook mijn dochter is op sommige dagen deels niet te genieten en eet/drinkt waar ze zelf zin in heeft. Bij haar heeft het inderdaad met een sprong te maken. Je kunt het zien als ze ineens andere dingen gaan proberen. Mijn dochter, 8 mnd., zit nu bv. ineens rechtop en begint over de grond te tijgeren enz. Let er maar eens op, als ze vanalles uitproberen is het zeer zeker een sprong. Overigens is deze ook erg heftig. Hun hoofdomtrek wordt ook een stuk groter in deze periode. Lees maar eens na in ‘Oei, ik groei.’ Leuk boek overigens. Zowel bij een eerste als bij een tweede kind!

Veel sterkte, en het gaat allemaal voorbij…!

Ja lijkt me ook een sprongetje, tuurlijk kunnen ook tandjes een oorzaak zijn, maar daar hoort inderdaad meer de rode wangen, kapotte billtjes, bijten,kwijlen enz bij. Dus een sprongetje lijkt me meer waarschijnlijker. Ik vond allemaal die boekjes maar stom, maar kreeg oei ik groei toen evianne geboren werd. Met een van die eerste sprongetjes maar eens doorgebladerd en tjeeeeeeeee wat was ik blij met de herkenning. Elke keer als dan weer een moeilijkere periode aanbrak, keken we naar de kalender van oei ik groei en jaaaaa hoooorrrr. Dit maakt dat je er dan zelf makkelijker tegenover staat( en dat merkt je kleintje ook ) , je hebt dan een oorzaak ipv niet te weten wat er is en je zo machteloos voelen. Alleen hiervoor was dat boekje al tof.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!