8 maanden en NOG niet doorslapen

Hallo!! Al eerder een topic geplaatst over mijn tweeling Coen & Evie.
Na ruim 8 maanden slaapt Evie nog steeds niet door!!! Coen gelukkig wel.
Ze wordt minimaal 1 keer per nacht huilend wakker, en soms nog wel vaker (2 tot 3 keer). Ik leg haar dan weer terug op haar rug (ze ligt op haar buik), speentje, aaitje en ze slaapt weer verder. Overdag kan ze gemakkelijk van haar rug naar haar buik en terug rollen, maar 's nachts begint ze maar te huilen dan doet mama het wel. Na 8 maanden gebroken nachten begin ik ook aardig vermoeid te raken (want het werk gaat natuurlijk gewoon door).

De afgelopen nachten is het echter nog erger geworden. Gisteren begon Evie om 21.30 uur onbedaarlijk te huilen en daar stopte ze zo rond 02.00 uur pas weer mee. Daarna begon het om 06.00 uur weer. Geen idee wat er aan de hand was. Geen koorst, geen vieze broek, zelfs als ik haar optilde werd ze pas na geruime tijd rustig (keek me ook niet aan, maar keek huilend langs me heen).

Heb voor mijn idee alles al geprobeerd, bedje gedraaid, vast bedritueel, laten huilen, eruit halen (wel op haar kamertje blijven) maar ik weet het ook allemaal niet meer.
Overdag gaat het beter (wel huileriger dan normaal) en het slapen gaat dan goed (logisch na zo’n nacht).

Coen is inmiddels wel wat voorvarender (kruipt en staat al) misschien dat het frustratie is dat zij dit nog niet kan??? Heb al gedacht aan de beruchte 8 maanden sprong, maar herken dan niet zoveel daarin (vergeleken met voorgaande keren),

Op dit moment is het wel wat rustiger, maar wou Coen net niet slapen… heerlijk een tweeling… hihi. Nee hoor, ik geniet er dubbel zoveel van, wilde alleen even mijn verhaal kwijt. Manlief is een weekje weg, dus ben ook nog eens alleen met de guppies.

Groetjes, Marieke

Colin is ook bijna 8 maanden en wordt de meeste nachten ook wel een paar x wakker, hoor. Speentje erin helpt meestal wel. Soms moeten we hem bij ons pakken, maar dat is meer omdat ik dan geen zin meer heb om te lopen (mijn vriend slaapt nogal vast, dus ik ben altijd de sjaak). Met een tweeling is het natuurlijk wat lastiger om bij je in bed te pakken en veel ouders willen dat ook niet. Wat ik een tijdje terug gedaan heb is 2 nachten naast hem op een bedje geslapen en als hij huilde meteen tutje erin. Toen was het een tijdje over. Vannacht heeft hij ook eens de klok rond geslapen zonder te huilen, maar dat is niet vaak. Ik werk niet dus dat scheelt, dan maakt het niet zo heel veel uit om 's nachts bezig te zijn al slaap ik ook liever!!

Succes!!

22-12-2009 colin geboren

Ow heel herkenbaar. Ik was ook helemaal kapot op den duur. Elke nacht maar weer heen, recht leggen speentje erin en weg was mama weer. Bij ons heeft het tot 10 maand geduurd en toen was het klaar. Van de ene op de andere nacht sliep ze door.

Wat ik wel deed en nog steeds doe is dat als ik op bed ga even bij haar kijk. Ligt ze echt heel vreemd, bv half zittend of op de buik in de kikkerstand dan leg ik haar weer op de rug, zorg ervoor dat het speentje en de knuffels dicht bij haar zijn en ga dan weer weg.

Hoop voor je dat je meiske snel doorslaapt want er is niks minder dan elke nacht uit bed te moeten.

Sterkte.

Lilypie Second Birthday tickers

Ow wat leuk een Tweeling, hoewel ook natuurlijk dubbel zo moeilijk ^^ en dan ook nog een jongen en een meisje

Waarschijnlijk de 8 maanden sprong, hoewel als je zegt dat het al 8 maanden duurt… hier ook nog weleens snachts eruit hoor, vooral sinds de laatste paar dagen sinds dim op zijn buik kan draaien in zijn slaap, wordt hij niet echt wakker van maar dan huilt hij wel tot ik hem op zijn rug draai, instop, foppie in en wegloop is het weer klaar voor 3 uurtjes tot de hele nacht.

Wat ik mij afvroeg toen ik je verhaal las, Coen slaapt dan natuurlijk door, maar heb je ze bij elkaar op de kamer liggen of elk apart? Want je zegt dat het al 8 maanden duurt bij Evie, vanaf de geboorte dus, het kan zijn omdat ze natuurlijk een tweeling zijn, dat Evie, Coen mist, ze hebben wel negen maanden lang dezelfde kleine ruimte moeten delen. Coen heeft er blijkbaar geen last van, maar bij sommige tweelingen kan vooral in het begin nabijheid heelveel doen, dus bedjes naast elkaar of bij elkaar in bed. Het is maar een idee hoor, ik heb zelf totaal geen ervaring met tweelingen.