Hallo!! Al eerder een topic geplaatst over mijn tweeling Coen & Evie.
Na ruim 8 maanden slaapt Evie nog steeds niet door!!! Coen gelukkig wel.
Ze wordt minimaal 1 keer per nacht huilend wakker, en soms nog wel vaker (2 tot 3 keer). Ik leg haar dan weer terug op haar rug (ze ligt op haar buik), speentje, aaitje en ze slaapt weer verder. Overdag kan ze gemakkelijk van haar rug naar haar buik en terug rollen, maar 's nachts begint ze maar te huilen dan doet mama het wel. Na 8 maanden gebroken nachten begin ik ook aardig vermoeid te raken (want het werk gaat natuurlijk gewoon door).
De afgelopen nachten is het echter nog erger geworden. Gisteren begon Evie om 21.30 uur onbedaarlijk te huilen en daar stopte ze zo rond 02.00 uur pas weer mee. Daarna begon het om 06.00 uur weer. Geen idee wat er aan de hand was. Geen koorst, geen vieze broek, zelfs als ik haar optilde werd ze pas na geruime tijd rustig (keek me ook niet aan, maar keek huilend langs me heen).
Heb voor mijn idee alles al geprobeerd, bedje gedraaid, vast bedritueel, laten huilen, eruit halen (wel op haar kamertje blijven) maar ik weet het ook allemaal niet meer.
Overdag gaat het beter (wel huileriger dan normaal) en het slapen gaat dan goed (logisch na zo’n nacht).
Coen is inmiddels wel wat voorvarender (kruipt en staat al) misschien dat het frustratie is dat zij dit nog niet kan??? Heb al gedacht aan de beruchte 8 maanden sprong, maar herken dan niet zoveel daarin (vergeleken met voorgaande keren),
Op dit moment is het wel wat rustiger, maar wou Coen net niet slapen… heerlijk een tweeling… hihi. Nee hoor, ik geniet er dubbel zoveel van, wilde alleen even mijn verhaal kwijt. Manlief is een weekje weg, dus ben ook nog eens alleen met de guppies.
Groetjes, Marieke