8 maanden en nog geen fles vasthouden

hallo mama’s!
ik heb een zoontje van 8 maanden oud, jamie, en ik vroeg me af waarom hij zelf nog niet de fles vast kan of wil houden.
hij is verder namelijk flink bezig alles te pakken, in zijn mond stoppen, rollen, tijgeren, zitten, maar als ik een flesje sap geef, dan steekt hij wel soms zijn armpjes uit, maar toch krijg ik het niet voor elkaar dat hij dit zelf vasthoud. ook niet als hij op de rug in de box ligt. ik heb een klein flesje, met zo’n gat in het midden van difrax.
en dan lees je dat ik al moet beginnen met drinkbekertjes, beker?
ik zie dat nog niet zitten.
heeft iemand hier ook ervaring mee? of heeft iemand nog tips

alvast bedankt.
groetjes carla

Gewijzigd door - jamie6601 op 05 May 2008 22:21:24

Onze meiden hebben nooit zelf hun fles vast willen houden (terwijl ze net als jouw zoontje handig genoeg waren in alles pakken etc), dus ik zou me geen zorgen maken. Het ene kind wil dat wel en het andere kind niet. Onze meiden waren daar gewoon lui in denk ik.

Ik weet ook niet of het te maken heeft met borstvoedingkindjes of niet. Mijn dochtertjes hebben allebei een half jaar borstvoeding gehad dus ze zijn vanaf het begin al niet gewend geweest om kennis te maken met een fles bij hun gezichtje. Mogelijk dat dat er de oorzaak van is geweest dat ze zich zelf geen raad wisten met het drinken uit een fles. Drinken uit tuitbekers hebben ze ook allebei nooit gedaan.

Ik heb ze gewoon zo snel mogelijk uit zo’n speciaal Difrax-bekertje leren drinken. (Met een hoge en een lage rand).

Groetekes, Sje

Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en die houdt ook nog niet haar eigen fles vast. Terwijl ze het wel kan. Ik ben ook nog niet aan het oefenen met een beker, want die houdt ze toch niet zelf vast.
Ze is dus niet de enige, lees ik! Eigenwijze dreutels he??
Groetjes, Martine

IK ben ook aan het oefenen met nanik met een gewoon bekertje.

Gelukkig is het mooi weer en is het niet erg dat ze nat wordt want het gaat echt nog niet hoor. Wel grappig om te zien en ze vind het zelf heerlijk dat kliederen met water.

Ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Komt vanzelf

hier ook een lui meisje van 11 maanden.
Ze houdt de fles wel vast maar doet hem niet omhoog houden. dus we helpen haar maar lekker. Ook heb ik zo’n difrax fles met gat. Maar dan is het veel leuker met de fles te schudden dan te drinken. haha
Lieke laat ik ook veel uit een bekertje drinken maar knoeit nog de beker houdt ze ook niet zelf vast. Komt vanzelf.
Ik weet dat ze het kan ze zat laatst in bad te spelen met een leeg yogurt bekertje en ze schepte er water in en dronk er zo van. Bah dat vieze water.
Maar ik weet dus dat ze het kan. hahahaha

Komt vanzelf joh

Groetjes Gytha

nou, gelukkig maar, dan hoef ik ik me in ieder geval geen zorgen te maken, en blijf ik lekker heen hummelen met mijn ventje.

bedankt voor de reactie’s!’

groetjes carla