8 maanden en nog een fles van 23uur

Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden. Kreeg laatst te horen dat ze al geen nachtvoeiding meer hoeftte hebben…omdat ze vanaf 6 maanden aa dingen gaan wennen…
(CB van 6 maanden afspraak was ik vergeten) En toen ik 2 weken geleden daar was zeiden ze niks over die laatste voeding.
Ze krijgt namelijk nog niet alles op eendag zoals inmiddels wel wordt verwacht…

tussen 7 en 8 uur een fles
rond 10uur fruithapje (die van 8+ wilt ze niethebben vindt ze vies, dus nu maar weer 6+ fruithap)
om ongeveer 12uur een fles (brood eet ze og niet aangezien ze de stukjes fruit niet eens lekker vind)
rond 15u fles limo + lange vinger
rond 17.30 groente alleen van 4+ maand vind ze lekker :S dus daar eet ze 1 klein potje van
om 19u een fles
en dan om 23uur een fles.

Moet ik nu die laatste fles wel gaan afbouwen? zo ja hoe precies?

Moet je ze echt nog wakker maken voor de fles om 2300u? Zo niet dan zou ik ze laten liggen en kijken hoe laat ze wakker wordt (àls ze al wakker wordt in de nacht).
Als je ze wel wakker moet maken zou ik de fles af gaan bouwen door gewoon minder in de fles te doen.
Maar als je denkt dat ze die voeding nog echt nodig heeft, gewoon lekker geven hoor, je merkt vanzelf als ze er klaar mee is. Volg je eigen gevoel, is altijd het beste!
Groetjes Nancy

Hoi,
Wij zijn gewoon gestopt. Liam dronk slapend zn fles leeg en toen zijn we gestopt met de voeding van 23.00u. Liam’s schemaatje ziet er nu als volgt uit:
07.00u bordje pap/ klein flesje melk/ korstje brood
09.30u fles 180/6
12.00u 1 boterham, ‘belegd’ met fruithap (en/ of iets anders)
14.30u flesje sap/ thee/ water met evt koekje of iets dergelijks
17.00u groentenhap (100- 150 gr)
19.00u fles 180/ 6

Liam lust alles en ik bepaal min of meer wanneer het genoeg is, anders blijft hij eten. Ook met de fles van 15.00u ben ik gewoon gestopt en heb deze vervangen met het sapje. hij vindt dit ook prima. Ik kan mij voorstellen dat jouw dochtertje best die fles nog lust, omdat ze brood enzo nog niet zo lekker vindt. Heeft het CB daar geen rekening mee gehouden?

Groetjes,
Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik vond het ook heel spannend om met die laatste fles te stoppen. Ik dacht, dat doe ik wel als ik een keer vakantie heb. Als het dan drama is 's nachts, kan ik overdag een beetje bijtanken. Toch was ik er diezelfde dag nog klaar mee en dacht, ik doe het gewoon. Ik wilde zo graag weer een keertje vroeg naar bed, dus dacht, ik zie wel! Wij moesten hem wel altijd wakker maken voor die fles, maar het ging er altijd zooo gulzig in, dat ik niet verwacht had dat ik 'm zomaar weg kon laten. Maar het tegendeel bleek waar, hij sliep zonder een kik te geven door tot de volgende ochtend. Sindsdien geen fles meer om 23u, Julian was toen 7 mnd geloof ik.

Ik zie dat ze nog niet echt fan is van groente en fruit? Er zijn veel kinderen die NIETS moeten hebben van potjesvoeding, hoe lastig soms ook. Maar deze kinderen smullen van verse dingen. Heb je dat al eens geprobeerd? Straks komt al dat lekkere zomerfruit weer, nectarine enzo, misschien dat ze dat heeeeerlijk vindt?
Dus probeer het nog eens uit: bijv een aardappeltje, klein beetje vlees en lekker wat wortels en dan alles zacht pureren en zo laten wennen?
Brood moet ze ook wel aan gaan wennen. Hier heeft dat ook wel een poosje geduurd. Ik zat zo een half uur aan tafel voor 1/10e boterham, haha. Kleine stukjes in de wangzak doen en zo ging het steeds beter.

Succes ermee!

Lilypie Second Birthday tickers

Woow 8 maanden en nog een late fles…

hier kreeg mn mannetje die al niet meer vanaf zn 2.5maand ofzo… misschien 3maanden…

Als je haar echt moet wakker maken voor die late fles, dan zou ik haar proberen eens lekker te laten liggen… werkt dat?? SUPER…
En anders gewoon gaan afbouwen… en misschien in de fles van 19uur een beetje rijstepap ofzo??

Liefs, Melanie

Ik heb haar vanavond om kwart voor 8 voor het eerst een pyama papje gegeven…daar zit ook meer in qua ml…dus heb besloten at ik haa vannacht gewoon laat liggen…hopelijk slaapt ze door…
@ melanie_christiaan…ik gaf met 3 maanden nog volledige BV dus om mijn productie een beetje op gang te houden moest ik wel…en overigens ze kwam toen nog…dus tja…moest wel
En CB heeft mij nooit verteld dat ik die late fles eraf moest halen/laten…dus ik ben gewoon vrolijk door gegaan:D

Maaar goed…we zullen zien hoe het vannacht gaat! Ben heeeeeel benieuwd!

Thnx allemaal voor jullie tips…

En, hoe is het gegaan vannacht?

Nou, zo gek is het niet hoor, dat ze nog een late fles krijgt. Max ook. Die is 7 maanden. Hij drinkt 's nachts gelukkig niet meer, maar dat laatste flesje gaat er nog goed in. We moeten hem er wel steeds vaker voor wakker maken, dus ik denk dat wij wel gaan ‘vervroegen’ nu. Net als jouw dochter eet Max ook nog niet zo veel op een dag, ook nog geen brood. Hij heeft eczeem en ik heb tot 6 maanden gewacht met fruit en groenten en om dan ook meteen met brood te starten vind ik dan wat veel nieuwe dingen voor zo’n ventje. Alles op z;n tijd. Zo heb ik het met Eva ook gedaan en zij eet gewoon prima nu. Is ook groot geworden met Olvarit en ze is wat ik zeg een alles-etertje! Het CB geeft inderdaad slecht aan wat wel en niet mag/moet. Bij mij begonnen ze ook niet over het afbouwen van de laatste fles en begonnen ze erover dat hij brood mag…Dat mag hij ook, maar ik wacht tot 8 maanden, eerst maar eens de 6+ potjes erin krijgen. Dat is al een klus, want hij kan 4+ nét op. Ik kijk gewoon naar Max en doe dan wat ik denk dat voor hem goed is. Moet jij ook gewoon doen hoor, je doet het toch prima zo?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik snap hem… Wel raar dat het CB dat niet aangegeven heeft dan…
Maar als jij je er wel prettig bij voelt… moet je da doen natuurlijk.

Joël kreeg ook altijd om 23uur nog, daarna werd dat 22uur, en nu 19.30uur, en gaan we straks weer afbouwen naar 19.00uur… heerlijk hoor…
Avond voor onszelf…

@Rainbow: Joël heeft gister een broodje gehad hahahaha, gewoon zo in de hand… heeeeeeeeeeeeeeerlijk… Beginnen we nog niet vollop aan hoor, eerst net als bij jullie de potjes van 4+ op zien te krijgen… pfffff die van 6+krijg ik er no way in tot nu toe…

Liefs, Melanie

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHOOOOOOOOOOOOOOOOEEEE!!!
Vanmorgen om 4 uur schrok ik wakker!! OH ze heeft zich nog helemaal niet laten horen…dus ik moest natuurlijk even bij haar kijken! Ja gelukkig ze ademde nog!! Vanmorgen om 7uur werd ze wakker…half 8 de fles gegeven…!!
Ben zooo trots op haar!!
Hopelijk vnaaovnd weer:D

Ik heb indd besloten om het allemaal maar op z’n tijd te doen 8+ potjes lust ze gewoon nog niet dus hop…terug naar 6+…het zij zo…kan haar moeilijk dwingen

Jeuj!! Wat knap van je kleine meisje!! Hopelijk gaat ze dit voortzetten!!