8 maanden en geen melkproducten willen hebben

Ik heb een vraag.
Onze zoon is nu 8 maanden oud en wil helemaal geen opvolg melk meer.
Hij krijt sóchtends al brood en tussen de middag en s’ avonds eet hij met de pot mee! heerlijk natuurlijk maar onze zoon wil niks van melkproducten hebben, geen vla of yogurt, thee met melk niet, geen gewone melk., bambix ook niet maar hij heeft die voeidngsstoffen wel nodig, heeft iemand tips? en is het normaal om met 8 maanden al helemaal met de pot mee te eten?

alvast bedankt.

Hoi Trynke,

Elke is nooit dol op melk geweest. Als baby al niet en nu drinkt
ze geen melk meer.
Yoghurt vindt ze wel erg lekker met banaan en roosvisee of
vruchtenyoghurt bijv.
Je zou ook de melk door pap kunnen doen en dit proberen.
Elke vond dit niet lekker maar je kindje misschien wel.
Wij gaven Elke vanaf 4 mnd potjes eten maar je kunt het ook
zelf maken hoor.
Houd er wel rekening mee dat ze niet alles mogen.
Nitraatrijke groente niet vaker dan 2 keer per week.
Dit is:andijvie, bleekselderij, chin. kool, koolrabi, sla, venkel, postelein,
paksoi, raapstelen, bietjes, spitskool, spinazie.
Voorzichtig zijn met boerenkool, prei, rauwkost, rode kool, savoienkool,
ui en witte kool.
Als je het eten goed pureert met een staafmixxer dan is dat toch prima.
Het is alleen niet goed om zout bij het eten te doen.
Zou er trouwens maar niet over praten bij het consultatiebureau.
Ik heb dit destijds wel gezegd en dan is het echt zo van dat ze melk moeten.
Nou, ik heb zoiets van als Elke echt niet wil dan maar niet.
Ze is goed gezond en geloof niet dat het echt kwaad kan dat ze geen melk
wil.
Er zijn toch ook volwassen mensen die nooit melkprodukten gebruiken of
toetjes eten.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 11 week.

Hoi Heleen,

Bedankt voor je reactie, ik ga zeker proberen yoghurt, banaan en roosvicee en als hij het echt iet wil stop ik met proberen… Je hebt wel gelijk ik lust ook geen melk dus krijg er ook niet veel van binnen en Jort groeit goed dus daar zal het niet aan liggen.
En over het CB gesproken, ik heb het idee dat ze het altijd beter weten en dat het precies zo moet en niet anders! ik heb het wel eerlijk verteld en ze waren er ook niet blij mee.
Ik weet nog wel dat me moeder zei “moet hij tot een jaar melk drinken?? jullie waren 6 maanden en aten gewoon met de pot mee, en wij zijn ook gezond”.

Groetjes Trynke

Mijn oudste lustte ook rond deze leeftijd geen melk meer. Nu nog steeds niet en ze is inmiddels 8 jaar. Ze lust van melkprodukten alleen maar Kaas en ze eet boter op haar brood (onder ligt protest wel is waar) maar verder lust ze niets. geen vla, yogyurt, pudding, yogidrink enz…
Schoolarts gaf aan dat het geen probleem is. Verder eet ze alles dus heb ik me er maar bij neergelegd. Misschien lust ze het later wel.

Bianca

onze dochter dana nu 8 mnd en ik geef haar nog steeds borstv. ik moet wel zeggen dat ik nu 4 wk bezig ben met afbouwen en als ik helemaal van borstv af ben dan weet ik heel zeker dat ze ook geen opvolgmelk of pap wil. dit heb ik namelijk meerdere keren geprobeerd, maar ze lijkt het echt vies te vinden.

ik ben nu op een punt en ik hoor en lees veel verhalen erover, dat ik zoiets heb van dan lekker niet!!! ze heeft 7mnd volledig borstv gehad en nu nog steeds 2x in etmaal en ze heeft waarschijnlijk (laten we hopen) voldoende melk binnen gekregen voor haar imuumsysteem.

dus ook ik kamp met dit ‘probleem’ wat ik niet langer een probleem wil vinden, maar gewoon maar mijn instinct te volgen en luisteren naar mijn dochter. als zei echt niet lekker vind en wel andere dingen goed eet en drinkt dan moet het hopelijk geen probleem zijn.

en wat cb betreft, ze houden zich aan een strak schema en wijken ze niet van af en zeuren altijd!!! niet teveel naar luisteren…wij zijn de moeders!!! haha