8 maanden-dip/sprong

Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, aangezien ik nieuw ben hier. Ik ben Marije en ik heb 2 kinderen. Een dochter van 3 (wordt in april 4) en een zoontje van 8 maanden.
Nu heb ik een vraag over mijn zoontje. Hij zit overduidelijk in de 8 maanden-sprong. Hij komt bijna niet in slaap. We houden ons aan ons oude ritme, maar dat lijkt niet te helpen. Hij wil geen fles meer voor het slapen gaan (hij drinkt sowieso erg slecht, maar hapjes gaan er wel goed in gelukkig), maar is wel helemaal kapot. Hij valt soms heel even in slaap en wordt na een half uurtje wakker en dan bedoel ik ook écht wakker… hij wil gewoon niet meer slapen, we hebben hem laten liggen, maar halen hem er nu maar uit en laten hem in de box. Hij kan daar makkelijk een uur in liggen en wordt dan een beetje moe. Uiteindelijk gaat hij 2 uur later pas naar bed…
Nou weet ik niet zo goed of we wel het goede doen. Hem laten huilen in zijn bed voelt niet goed (plus dat zijn zus tegenover hem slaapt en ik niet wil dat zij wakker wordt), maar eruit halen ook niet echt… En ik wil niet dat het een gewoonte wordt om elke avond tot 10 uur gezellig met paps en mams beneden te spelen…
Hoe hebben jullie dit opgelost? Mijn dochter heeft hier minder last van gehad, of ik ben het gewoon helemaal kwijt… (dat geeft goede hoop, want op dit moment heb ik het wel even gehad…)
Groeten van Marije

Mama van Karlijn (2006) en Markus (2009)

Weet het ook niet goed, maar wat wij altijd doen is dat we bespreken wat we niet willen en dat dan ook echt niet doen. Dat is dan even afzien, maar consequent zijn helpt echt! Wil je niet de hele avond met hem wakker zitten dan moet je dat ook niet doen. Hij leert nu dat het heel gezellig is als hij wakker wordt! Dus toch er maar niet uithalen, dan leert hij het vanzelf wel weer af. Ik weet dat het moeilijk is, maar als je dit niet wilt dan kun je er het beste zo vroeg mogelijk mee stoppen. Kan hij niet, tijdelijk, in een andere kamer liggen zodat je oudste niet wakker wordt? en wordt zij ook echt wakker? Dat valt vaak ook wel mee hoor. Even afzien, zou ik zeggen. Succes!

Hoi hoi Welkom op t forum k ben er ook zelf net pas bij!
K ben het met Marieke eens.
Als je m steeds eruit gat halen blijft dat in zijn systeempje zitten en dan blijft het feest. Je zegt dat laten huilen niet goed voelt en dat begrijp ik. Ik weet niet of het huilen erger wordt als je even bij hem gaat kijken (dat is bij onze kabouter namelijk wel het geval) Dus dan kijk ik stiekum om het hoekje of er niks ernstigs aan de hand is. Is er niks dan laat ik hem huilen en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels, lamp uit, gordijnen dicht, geen speeltjes in bed etc. Mijn kabouter huilt soms ook heel lang door, maar als je volhoudt wordt het elke dag korter. En kijk even wat er gebeurd als je hem laat huilen, wordt de oudste echt wakker? Dan is het miss een optie om haar deur dicht te doen zolang hij huilt en die van hem ook?
Ik weet dat het pittig is, ik worstel er ook nog mee hoor. Alleen dan om 5 uur snachts Maar volhouden loont echt) Maar check wel altijd of er geen gekke dingen gebeuren. DE eerste keer dat ik bij de eerste dacht en nu laat k m huilen zat er een hydrofiele luier op zijn hoofd die hij er niet af kreeg! Gelukkig ging ik na 10 min toch maar even kijken… Arm kind 10 min lang met zon ding op je gezicht…je moet er niet aan denken dat… maar goed…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Merel had dit tijdens deze sprong ook heel erg heftig. Wij lieten haar ook liggen, maar gingen wel af en toe kijken. Inderdaad; als je je zoontje uit bed haalt, weet hij dat hij moet huilen want dan mag hij weer uit bed. Merel heeft in die tijd ook wel een tijdje 2 uur achter elkaar gehuild, maar dat ging ook weer over. Gewoon volhouden, ook al is het hartverscheurend.

Succes!!

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/trDOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Hallo,

Ik ben het niet helemaal eens met het laten huilen. Mijn dochter is vandaag exact 8 maanden en wordt ook soms huilend wakker. Vaak zitten er wat flinke winden dwars en tevens is dit de periode dat ze gaan dromen en last hebben van tandjes. Huilen betekent dat ze zich niet veilig voelen of pijn hebben. Ik haal haar niet uit bed, maar ga op een stoel in haar slaapkamer zitten met mijn hand in haar bedje. Vaak komt ze dan weer tot rust, voelt ze zich veilig en valt ze snel weer in slaap. (na eerst even heel duidelijk te maken dat ze er liever uit wilt natuurlijk, maar dat is van zeer korte duur).

Iedereen heeft zijn eigen manier, doe gewoon lekker wat goed voelt!

Groeten

Gewijzigd door - Leukje op 14 Jan 2010 22:56:40

Hallo Allemaal!
Dank jullie wel voor jullie reactie!
Wat bleek na 2 van deze nachten, hij kreeg 39.5 graden koorts 3 dagen en nachten lang en greep hij steeds naar zijn mondje… Waarschijnlijk kwam alles in één… Dus het was flink doorbikkelen voor ons allen. Hij is dus veel wakker geweest en we hebben hem er een paar keer uitgehaald, maar dat had dan ook echt te maken met de koorts. Ik vind het niet fijn om hem te laten huilen als hij al bloedheet aanvoelt, dat maakt hem alleen maar warmer.
Daarna werd het anders en hebben we hem wat meer laten huilen en als we hem uit bed haalden dan bleven we op zijn kamer.
Wat heerlijk dat ik uit alle reacties iets kan halen. Dan blijkt dat het toch wel goed gaat, maar toen ik dit schreef wist ik het echt even niet meer…
Wat mijn dochter betreft, geen 1 keer wakker geworden natuurlijk, maar in zo’n nacht ben je dan even overal bang voor.

Conclusie na zo’n periode: Meneer kan zelfstandig zitten, tijgeren en probeert zich op te trekken in de box… Geen wonder dat hij zo van slag was. En daarna nog ziek ook…
Mijn dochter heeft deze periode overgeslagen. Zij heeft nooit gedraaid, getijgerd, alleen gezeten als ik haar neer zette en pas na 10 maanden kon ze meteen kruipen en staan… Wat fijn dat mijn kinderen niet hetzelfde zijn!
hihi…
Bedankt meiden!
Groeten van Marije

Mama van Karlijn (2006) en Markus (2009)

Fijn dat het nu weer goed gaat! Laten liggen terwijl je kindje al warm aanvoelt, heb ik ook nooit gedaan. Dan is er ook wat aan de hand. Ik had dat uit je eerste verhaal ook niet opgemaakt
Ieder kind is inderdaad ander en wat leuk dat hij nu weer nieuwe dingen kan!

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/trDOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Inderdaad fijn dat het beter gaat. Arm kereltje, zo alles ineens. Ik denk dat het een hele goede stap is om inderdaad in de kamer te blijven. Ze vinden het ouderlijk bed toch wel heel erg lekker en gezellig, heb ik altijd de indruk…
En stom is dat dan he, dat je echt enorme zorgen kunt maken of die ander wel of niet wakker wordt, en dan gebeurt er helemaal niks! Ik had dat ook met van wieg naar ledikant, ook helemaal zenuwachtig en zou het wel goed gaan, etc. Geen kik. Hahaha. Lekker dat het weer gaat. Ziet de wereld er altijd weer een stuk beter uit, niet?!
Marieke