Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, aangezien ik nieuw ben hier. Ik ben Marije en ik heb 2 kinderen. Een dochter van 3 (wordt in april 4) en een zoontje van 8 maanden.
Nu heb ik een vraag over mijn zoontje. Hij zit overduidelijk in de 8 maanden-sprong. Hij komt bijna niet in slaap. We houden ons aan ons oude ritme, maar dat lijkt niet te helpen. Hij wil geen fles meer voor het slapen gaan (hij drinkt sowieso erg slecht, maar hapjes gaan er wel goed in gelukkig), maar is wel helemaal kapot. Hij valt soms heel even in slaap en wordt na een half uurtje wakker en dan bedoel ik ook écht wakker… hij wil gewoon niet meer slapen, we hebben hem laten liggen, maar halen hem er nu maar uit en laten hem in de box. Hij kan daar makkelijk een uur in liggen en wordt dan een beetje moe. Uiteindelijk gaat hij 2 uur later pas naar bed…
Nou weet ik niet zo goed of we wel het goede doen. Hem laten huilen in zijn bed voelt niet goed (plus dat zijn zus tegenover hem slaapt en ik niet wil dat zij wakker wordt), maar eruit halen ook niet echt… En ik wil niet dat het een gewoonte wordt om elke avond tot 10 uur gezellig met paps en mams beneden te spelen…
Hoe hebben jullie dit opgelost? Mijn dochter heeft hier minder last van gehad, of ik ben het gewoon helemaal kwijt… (dat geeft goede hoop, want op dit moment heb ik het wel even gehad…)
Groeten van Marije
Mama van Karlijn (2006) en Markus (2009)