8,5 maand en nog nachtvoeding..help!

Hallo,

Mijn dochtertje is 8,5 maand oud en krijgt nog steeds nachtvoeding. Ik zou hier heel graag van af willen stappen. Ik heb het laten huilen principe al uitgetest, maar dat was hier echt een drama. Ze heeft echt lang gehuild/gekrijst en geen oog dicht gedaan.Wij dus ook niet! Ik moet hierbij wel zeggen dat ze nooit een goede slaper is geweest.

Heeft iemand tips hoe ik van het nachtflesje af kan komen? Ze krijgt niet echt op een vast tijdstip haar fles. Dit varieert enorm soms is dit rond twaaf uur, maar het kan net zo goed om twee, drie of vier uur 's nachts zijn. Ik probeer haar eerst te troosten of ik geef haar speentje. Als dit niet lukt, dan geef ik haar een fles 180cc.

Het is op deze leeftijd idd gewenning waarschijnlijk en geen noodzaak meer. Mijn tip:

Steeds minder voeding geven 's nachts, tot het is afgebouwd. Met 30cc per keer afbouwen.

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hallo!
Ik zou meteen stoppen met de nachtvoeding, evt met afbouwen.
Je dochter heeft het echt niet meer nodig en het lijkt mij puur gewenning dat ze die nachtvoeding nog krijgt. Dat huilen/krijsen is testen of ze haar zinnetje (lees fles) krijgt en het is aan jullie om daar wel of niet in mee te gaan. Als ze wakker wordt even erheen, slokje water en weer weg gaan. En dat zal echt niet met 1 nacht klaar zijn, trek er maar gerust een aantal nachten voor uit!
Succes!!
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ik sluit me aan bij de andere dames. Kost je een paar nachten maar dan is het wel over. Moet je echt even doorheen en je dochtertje ook!

Ze weet nu dat het haar uiteindelijk elke keer weer lukt om toch een fles te krijgen, dus ze gaat gewoon net zolang door met huilen tot ze die fles heeft. Er moet een nacht zijn waarop ze geen fles krijgt en dat is het breekpunt. En die nacht is vast een drama voor haar en voor jullie. Maar het is het enige dat werkt.

Dan zal het nog een paar nachten moeilijk worden, maar op een gegeven moment slaapt ze door.

Groetekes, Sje

En als je een nachtje ipv een volledige flesvoeding van 180cc, eens een fles lauw water aangemaakt met 2 schepjes voeding ? Dan maak je een soort fopfles en kan je op die manier meteen testen of ze nu werkelijk vanuit ‘hongergevoel’ wakker is of niet.

Jasper heeft zich ook heeeel lang s’nachts gemeld, steeds op wisselende tijden.
Ik ben toen de schepjes voeding gaan af bouwen tot ik alleen wat lauw water gaf s’nachts. Ik moet zeggen dat ik hier ook wel vanalles heb geprobeeerd, ook nachten lang laten huilen… maar hij is zo temperamentvol dat ie dat uren vol hield. En ook overdag sliep ie nauwelijks. Na 5 nachten waren we allemaal brak en heb ik die pogingen opgegeven… Uiteindelijk had ik hem veel sneller weer slapende als ik hem toch even bij me nam, wat water gaf, knuffeltje en terug in bed met z’n muziekje. Ik liet hem overigens wel eerst een kwartier huilen, toch als poging om hem zelf weer in slaap te laten vallen, heel soms lukte dat. Uiteindelijk ging ie vanzelf steeds meer nachten doorslapen, dan zat er weer eens een onrustige nacht tussen en dan weer een paar goede. (tot de 11 mnd sprong pffff, maar daarna ging het veel beter!)

Geef je overigens rond 19 uur nog een voeding, of had je die al afgebouwd? Anders zou je daar eventueel een papfles van kunnen maken?

Succes en sterkte!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Dames, bedankt voor alle reacties.

Het laten huilen is hier echt geen optie. Mijn dochtertje is heeft sinds haar geboorte al een temprament.

Het afbouwen of een fopfles maken ga ik de komende dagen proberen.

Alleen ik weet niet of het handig is om het in deze periode te doen. Ze zit volgens mij in een sprongentje.

Zou m.i. best kunnen hoor… in de sprong is ze toch al van slag, als je nu wacht tot de sprong voorbij is en vervolgens de nachtfles afbouwt/fopfles introduceert zit je opnieuw met moeilijke nachten (en heeft je meissie het dus dubbelop lastig want door zo’n sprong heen springen is voor die kleintjes ook niet zo makkelijk). Persoonlijk zou ik het dus juist wel nu doen, hopelijk is ze dan in 1x en door de sprong heen, en van de nachtvoeding af…

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

afbouwen lijkt me…

renegade

Ik zou het ook gaan afbouwen. Kost misschien wel wat nachtrust maar ze heeft het als ze gewoon normaal groeit echt niet meer nodig. En toch proberen niet toe te geven. Maar verwacht niet dat het gelijk goed gaat. Kan makkelijk zijn dat je drie weken verder bent voordat ze echt weet dat ze het niet meer krijgt. Mijn zoontje is wat dat betreft ook best temperamentvol. Als ze in de gaten heeft dat als ze blijft huilen ze toch een flesje krijgt dan krijg je haar er nooit af.

groetjes ramona

Damian zat toen ook nog op de nachtvoeding. Wij hebben toen na een tip hier de fles vervangen voor 100 cc warm water ZONDER voeding. Dat accepteerde hij ook dus heeft hij sindsdien geen voeding meer gehad. Het water zijn we toen na elke week met 30 cc gaan afbouwen en hij is er nu al een hele tijd vanaf. Misschien dat eens uitproberen want het is inderdaad geen honger maar gewenning. We hebben er zelf ook erg lang mee gelopen maar zijn er nu gelukig wel vanaf. Helaas slaapt damian nog steeds erg slecht maar daar zijn we nu ook druk mee bezig.