70 gram in 2 maanden

hallo,

mijn zoontje timo is nu bijna een half jaar.

hij is in de laatste 2 maanden maar 70 gram aangekomen.hij zat daarvoor met zijn gewicht boven aan de curve en nu netjes in het midden, maar het is niet echt de normale groei die je zou verwachten.

we gaven hem voor 4 maanden altijd gewoon een flesje wanneer hi wakker werd.
met 4 maanden kreeg hij nog maar 4 flesjes verdeeld over de dag, dit werkte prima, hij sliep spontaan door en het ritme was geboren (ik had begrepen van het cb dat hij naar 4 flesjes moest)…

maar ja dit is wel heel weinig, heefrt iemand ander dit ook gehad?

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

hier ook 4 flesjes hoor! daarbij krijgt mirte wel groente en fruit en in de laatste fles van 20.00 doe ik nutrix.
Mirte groeit prima! Was bijna 1 kilo aangekomen!
Waarom is 4 flesjes te weinig?
De groei gaat ook iets minder worden hoor!

Groetjes Gytha

Ondanks dat Tim bovenin de groeicurve zat wilde het CB toch dat we hem 5 flessen bleven geven tot 5 maanden. We waren namelijk al eerder gestopt met de 5e fles. We moesten hem hier altijd voor wakker maken om 23.00 uur. Gelukkig dronk hij hem dan wel snel leeg en sliep hij ook altijd meteen weer. De boer lukte al niet meer, omdat hij dan alweer sliep.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hier op elf weken al maar 4 flessen meer van 210+7scheppen. Was prima voor het cb. Noa is wel elke maand tot ze vier maand was 1kg bijgekomen ongeveer per maand. Ze zat dus ook op de bovenste curve. Vanaf vier maand begonnen met groenten en fruit en toen ze is toen op twee maand ongeveer één kg bijgekomen. De helft van daarvoor dus. Ze is iets gezakt op de curve, maar ze blijven natuurlijk geen kg per maand bijkomen hé.
Vanaf vijf maand drinkt ze maar 2 flessen meer.
Wat zeggen ze op het cb van zijn gewicht nu? 70 gram op 2 maand is niet veel, maar ieder kindje groeit op zijn tempo natuurlijk.

Hoi,

Mijn zoontje rens zat rond die tijd ook op 4 voedingen maar ik gaf hem toen al wel fruit en groente. Zou ik toch wel gaan geven als ze zo matig groeit. Het schema van mijn zoon was met zes maanden

8 uur 200cc bv met bambix
10 uur fruithap 200gr
12 uur 200cc bv met bambix ( of brood)
15 uur bv 200cc
18 uur 200 gr vers warm eten met vlees en een beetje joghurt
19.30 200cc bv

Die voeding van 15 uur ging er trouwens wel snel daarna af. En rens is ook wel heel hongerig hoor. Is overigens niet te zwaar zit altijd op het gemiddelde. Zou gewoon gaan beginnen met bijvoeding. Gewoon rustig opbouwen. Probeer haar bij elke nieuwe smaak die een paar dagen achter elkaar aan te bieden dan went ze er het beste aan. Succes

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

bedankt dames,

voor deze weging kwam hij altijd veel aan, soms wel 1,5 kg.
we hebben ook mer in de fles gedaan aan het begin, maar toen begon hij te spugen en het cb (oke geloof ik zekers niet altijd) heeft mijn zijn reflux zo iets van geef mar niet te veel per keer,

hij krijgt af en toe ook fruit, maar hij eet het nog niet altijd. en hij is nog niet zo lang wakker, dus het is lastig om een flesje en een hapje te geven in een voeding, maar dat gaan we wel meer proberen natuurlijk.

ze adviseerden ons wel om bijv elke ochtend ook een extra schepje pap door zijn voeding te doen.

het is gewoon zo’n groot verschil van 1,5 kg aan komen in een maand naar eigenlijk niets.

hij zat toen trouwens erg hoog in de curve en nu precies in het midden, maar de vraag is natuurlijk wanneer hij dan waarschijnlijk wat afgevallen is, en of hij dat nog steeds doet… ach het komt wel goed hoor, maar vond het wel een beetje schrikken.

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

we gaan het eens proberen.

nu net lukte het niet zo goed want we zijn wezen zwemmen, en dan is hij natuurlijk weer extra lang wakker al en moe, maar vanmiddag en vanavond gaan we gewoon door