7 woord zinnen met gaten, halve verhalen

Dames,

Even een vraagje. Zoals jullie weten praat mijn dochter (van maart 2008) heel erg veel. Op dit moment zit het op 5 tot 7 woord zinnen, maar merk dat als het veel woorden zijn. dat er dan wel eens een gat in het verhaal zit, dan lijkt het alsof ze sneller denkt dan het eruit komt zeg maar. Hoe kan ik dat afremmen? Want als dit gebeurt raakt zij gefrusteerd omdat ik haar verhaal niet snap en krijgen we dat PP gedoe. Wat zouden jullie doen? Ik wil haar niet afremmen in het praten, das prima! Maar zou zo graag willen dat ik het hele verhaal hoor zodat ze minder boos word als ik het niet begrijp! ;0

Ten eerste: wat goed dat ze al zo praat! Maar dat wist ik al, dat ze zo vóór is met praten. Ten tweede: als ze klaar is met haar verhaal, zou ik proberen om samen te vatten. “Dus wat jij vertelt is dit-en-dit-en-dit.” En dan vragen naar wat je niet hebt begrepen, of ze dat nog eens heel rustig wil vertellen. Misschien dat ze het dan wel duidelijk kan maken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hoi, mijn zoontje is bijna 2 en kan ook al heel goed praten (soms te goed haha ) maar ik heb het zelfde soms en dan zeg ik niet dat ik hem niet begrijp maar dan zegt ik : ‘’ wat zei je ik heb je niet gehoord’’ dat kom een beetje anders over want ik deed eerts ook zeggen dat ik hem niet begreep en dat vind hij heel irritant…maar vind wel leuk dat michael niet alleen is die zo goed praat

Groetjes van mamma van michael

Meer dan 300 woorden voor een kind van 1,5 jaar vind ik wel erg veel. Enne 30 lichaamsdelen aanwijzen, hebben we er dan wel zoveel die we kunnen aanwijzen !!

Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik vind het erg knap. Maar wel heel onwaarschijnlijk voor een kind van 1.5 jaar.

Groetjes,
Sandra

Ben het wel met Sandra eens. Ik vind Dylano al zo kanp dat hij zijn oren, ogen, neus , mond, buik, knieen, handjes, teentje en voetjes kan aanwijzen, zeker omdat ze daar pas 2 voor hoeven te zijn en dan nog maar 3 ofzo. daar gaat mijn trots

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ow haartjes weet hij ook nog En praten doet hij 4 woordje ofzo

Gewijzigd door - mirema op 13 Jun 2010 19:12:49

Ha ha ha prikt ie dan ook je ogen uit michelle??? Als ik aan morgan vraag waar zijn mijn ogen moet ik ze heel snel dicht doen omdat ze ze anders zowat uitprikt. Enne ik dacht dat morgan vlot was. Daar gaat mijn illusie

Groetjes,

Michèle

Ik heb een bril Michèle dus dat scheelt
Wat dacht je van die garnalenvingertjes in je oor

Liefs Michelle

@ Tash het is niet dat ik je niet geloof hoor, integendeel. Zo te horen kan jou zoontje wel eens een fotografisch geheugen kunnen hebben. Heeft ie voordeel mee op school later. Ik heb net geen fotografoisch geheugen maar ik onthoud wel heel veel.

Maar ik bedoelde meer ik dacht echt dat morgan al heel veel zei maar het kan nog meer. Zij kletst ook heel veel en heeft soms ook maar 1 keer horen nodig. Alleen is der uitspraak niet altijd goed nog, maar ach ze is nog geen twee en ik vind het nu al netjes.

@ michelle yep en soms nog tegelijk ook. Een in me oog en een in me oor.

Groetjes,

Michèle

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet geheel.
Ik bedoel, als je kind 5 a 7 woord zinnen maakt, dan kun je toch uit een zin wel opmaken wat ze bedoelt al vallen daar gaten in?
Dus dan ga je daar gewoon op door. Corrigeren is trouwens niet goed, maar het is beter om dan bijvoorbeeld de zin of het woord te herhalen zoals het is bedoeld.
Afremmen is een term die in de Dikke van Dale () van een peuter niet voorkomt volgens mij, je moet dat lekker laten gaan.

Enne, mijn zoontje is precies 2,5 en komt nu lekker op gang met zinnetjes. En dat zijn dan 2,3 of 4 woordzinnetjes. Een algemene regel is dat ze rond 2 jaar 2 woord zinnen gaan maken, met 3 3-woordzinnen enzovoort. Dus ik ben al hartstikke trots op mijn mannetje, die , als je met hem op de bank zit zegt: Zo, gezellig zeg!!!
Knap overigens dat je dat geteld hebt, die 1000 woorden…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Haha, Michelle: Als mensen vragen of Seth al praat zeg ik ook altijd maar dat hij al wel veel lichaamsdelen aan kan wijzen haha!!
Dat vinden Seth en Dylano gewoon leuker

Liefs, Anne

@Anne

Ik had vanavond een woordje jawel. ij zijn boodschappenkar zitten eieren en er lag er 1 in de keuken dus ik zeg ruim jij dat eitje even op, zegt hij ei yeahhhh, ook zo moeilijk woordje Ik helemaal trots goed zoooo hahahahahaha

Liefs Michelle

Oh nee die fase hebben wij gelukkig al gehad hier. Jeetje wat kan die kleine meid hard knijpen in der zaakje zeg. Maar dat staat hier nu weer even op rust. Ze is alleen gefacineerd door mijn voorgevel. Zodra we gaan douchen is het oh tietiees en dan knijp knijp.

Groetjes,

Michèle

En bedankt pappa inderdaad. Nee daar moet je even niet aan denken dan.

Groetjes,

Michèle

Zulke liedjes moet je ook niet leren aan een jochie wat heel snel woorden oppikt en nazegt. Domme papa.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

hahahha misschien wel even een rooie kop, maar achteraf lach je je toch kapot! Zou ik iig wel gedaan hebben! Dat is zo’n verhaal dat om de bruiloft vertelt gaat worden!

Hier ook een kletskop die de laatste tijd sneller denkt dan spreekt,
en dus niet helemaal uit zijn woorden komt.

Wat helpt is er rustig bij gaan zitten, en er samen een verhaal van maken.
Zo van: Wat wil je mij vertellen?

Ah, en wat gebeurt er dan?

Oh wat mooi, maar waar gaan ze naar toe dan?

Rustig opbouwen, en laten weten dat je begrijpt wat hij/zij zegt.
En dan een vraag stellen om het verhaal verder te laten gaan.
Door je vraag moet hij/zij eerst even nadenken wat het “juiste” antwoord is,
en dan komt de volgende zin er weer netjes uit.

M.