7 wk

hallo
me zoontje is nu 7 wk oud
maar is verkouden en hoest beetje
heb dokter gebeld en asitente zei van
zolang hij geen koorts heb en drinkt moet je geen zorgen maken

wie heeft er tips

welkom op ikkeben!

Wat vervelend he als kindjes verkouden zijn.

idd drinken is het belangrijkste. Ik zou in de gaten houden of hij koorts krijgt.
Een warm badje geven en een opengesneden ui langs het bedje zetten werkt hier erg goed.
Ook het hoofdeinde van bedje wat omhoog zetten. Ik leg er dan een telefoongids onder het matrasje.

alle beterschap met je keline

groetjes Gytha

Je hebt van de vicks van die smeercreme om de verkoudheid wat te verlichten, deze is voor baby`s. MAAAAAAR volgens mij mag je deze pas vanaf 3 maanden gebruiken, even de bijsluiter lezen dus eerst ! Die van de luuf weet ik dat die vanaf 3 maanden pas is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Leg een opengesneden ui op een bordje vlak bij zijn bedje. Dat maakt de neus ook open.

Groetekes, Sje

Hoi

Wat de dokter zegt is waar. zolang een baby (onder 4 maand) geen koorts heeft is het meestal ok.

Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik ook bang was dat Evy door een verstopte neus niet goed kon ademen. Ik heb haar toen lekker bij ons op de slaapkamer gehouden. Ben je toch wat geruster en kun je ten alle tijden alles in de gaten houden.

Daarbij: hoe vaker ze verkouden zijn in de eerste maanden des te meer weerstand daarna. )heb ik gehoord)

Sterkte

Luna

Ja sneu is dat he?! Quinty was in het begin ook vaak verkouden. Haar bedje staat sindsdien bij het hoofdeinde iets omhoog. Wat ik ook nog wel eens deed, is met een pompje haar neusje leegzuigen. Klinkt heel eng, maar dat valt wel mee hoor Ik heb hem van de Difrax en die kun je bij de apotheek en drogisterij kopen. Kost geloof ik 3 euro ofzo.
Dan deed ik eerst een paar druppels zoutoplossing van de apotheek in haar neusje en dan leegzuigen. Vond ze vaak niet prettig, maar daarna kon ze wel goed ademhalen en drinken Succes er mee!

Het is inderdaad erg sneu om die kleintjes zo te zien hoesten of als het neusje verstopt zit. Hier kregen we dezelfde adviezen als die hier al geschreven staan, maar ook vertelden ze me om een natte handdoek 's nachts in de kamer te leggen, en om elke dag een keer naar buiten te gaan om frisse lucht te krijgen. Veel sterkte met de kleine.
Groetjes, Daniella

[img]http://b1.lilypie.com/S4Ikm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Een natte handdoek? Waar was dat voor? (ff nieuwsgierig hoor ) Naar buiten is volgens mij altijd goed voor de weerstand. Ik ga elke dag, weer of geen weer, met de kleine naar buiten. Moet ook wel, als je honden hebt

Mijn zoontje is vier weken en ook verkouden. Hij niest, en heeft een hele volle neus. Ik heb op het consultatiebureau gevraagd wat ik aan zijn neus kan doen. Mij werd toen aangeraden om een flesje neusspray (zoutoplossing) voor baby’s te kopen. Dat heb ik gedaan. Het komt er wel mee los, maar 't blijft een gepiel. De neus moet eerst schoongemaakt worden voordat er gesprayt kan worden.

Verder zag ik van Zwitsal bad en wasgel staan voor 's avonds met Eucalyptus erin. Daar kunnen baby’s vrijer door ademen. En men zegt dat ze er ook nog beter van gaan slapen (Zwitsal, bad & wasgel goede nacht met eucalyptys, heet het). Misschien heb je er wat aan.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Verder zag ik van Zwitsal bad en wasgel staan voor 's avonds met Eucalyptus erin. Daar kunnen baby’s vrijer door ademen. En men zegt dat ze er ook nog beter van gaan slapen (Zwitsal, bad & wasgel goede nacht met eucalyptys, heet het). Misschien heb je er wat aan

hier moetje echt mee oppassen het huidje van de baby kan er door flink uitdrogen niet te vaak gebruiken