Onze dochter is 7,5 mnd oud en krijgt s’ochtends nog steeds een flesje. Volgens het CB kan ik beter een bordje pap geven, maar dat krijg ik er met geen mogelijkheid in. Vandaar weer een flesje. Zijn er nog alternatieven of moet ik gewoon een bordje pap blijven proberen??
7 mnd oud. Wat voor ontbijt?
Ze krijgt wel pap in de fles begrijp ik? Heb ik ook nog heel lang gedaan, puur uit tijdgebrek. Als ze nog geen papfles krijgt, zou je dat alsnog kunnen doen.
Waarom krijg je er geen bordje pap in? Omdat ze gewoon geen pap lust of omdat de pap te dun is en het daardoor niet lekker eet?
Als het dat laatste is, dan kun je de pap ook dikker maken (fruithapdik zeg maar) en dan lepel je zo’n bordje binnen 10 minuten naar binnen.
Als ze gewoon echt geen pap lust, dan zou ik gewoon brood proberen (tenminste, als ze 's middags ook al brood eet). Ze hoeven niet per se pap als ontbijt. Als ze goed brood kunnen eten, dan mogen ze ook gewoon brood hebben 's ochtends met een fles (of liever nog beker) melk. Pap is er alleen maar om de overgang van fles naar brood makkelijker te maken.
Groetekes, Sje
Doe aub wat jou gevoel zegt en niet wat het cb zegt dat scheelt zoveel stress.
Gewoon uit de fles laten drinken vinden die kleintjes nog zo lekker en vertrouwd, Ze moeten al zoveel op zo’n jonge leeftijd
Hier kregen ze tot 2 lekker een fles pap
onze dochter heeft tot ze 2 werd een papfles gehad elke ochtend! Onze zoon daarentegen is een echte broodeter, en kreeg met een maand of 8 al een boterham elke ochtend! Per kind verschillend dus! Onze zoon heeft nooit wat van pap willen weten!
Manderijn
bedankt voor jullie reacties. Nu krijgt ze smorgens gewoon een flesje melkvoeding, want ook pap in de fles wil ze niet. Brood krijgt ze smiddags en doet ongeveer 30 min over een halve boterham. Ik geef dan stukjes aan dr, zelf pakken doet ze niet.( door dr gipsbroekje kan ze niet overeind komen en kan ze niet in een kinderstoel dus geven we dr boterham in de zitzak)
Hoeveel pap doe jij in de fles? Ik gaf Levi toen maar 1 schepje om hem eraan te laten wennen. Want denk alleen fv dat ze daar toch op een gegeven moment te weinig uithalen? Blijf het anders gewoon paar dagen aanbieden … wie weet pakt ze het dan.
Hier kregen ze ook al snel brood, maar dat gaat er dan ook in als koek … Kan me voorstellen dat als je smiddags al half uur doet over halve boterham je hier in de ochtend niet zoveel zin in heb
…
Evt anders nog afwisselen? De ochtend brood / middag bord pap?
Ik zou de pap ook wat dikker maken en nog eens proberen, maar idd er zijn kids die geen pap lusten, Mijn dochter eet het nog, die eet echt geen brood als ontbijt, vind ze vreselijk (en ze is bijna 3,5) dus ik zou zeggen, even blijven proberen, maar brood is idd ook een optie!
Mijn dochter wilde ook geen pap uit bordje. Wel uit de fles maar was ze niet zo dol op.
Wij zijn vanaf ongeveer 7,5 maand brood gaan geven als ontbijt. Eerst een halve boterham en daarna gewoon een fles melk. Ze heeft daarna nooit meer pap gegeten.
Tja… int begin gaat t niet zo snel, maar moet je nu eens zien, binnen 10 minuten een hele snee op. Gaat vanzelf sneller hoor!
Hier kreeg ze gewoon melk.
Ze werd namelijk tot lang nog om 6u wakker en dan gingen wij dus echt niet al naar beneden. Dan kreeg ze melk en dan werd ze rond 8u weer wakker en kreeg ze een boterham.
`s Avonds kreeg ze pap.
Hoi,
Ik geef mn zoontje nu, 7.5 maand, iedere ochtend bambix fijne granen uit de fles…Heb 's ochtends geen tijd om te knoeien met bordje, en vind t ook heel fijn om em 's ochtends nog lekker op schoot te hebben.
Gebruik zelf avent flessen en heb vorige maand speciale pap-spenen gehaald, met driehoek vorm als gaatje…
Gaat super binnen 5min. heeft hij em leeg en ik genoeg tijd om mezelf en mn dochter aan te kleden…
Gr Agnes
Mijn zoontje krijgt 's morgens ook bambix fijne granen uit de fles! Heb het uit een bordje geprobeerd maar toen wilde hij het niet. Denk ook dat alleen een flesvoeding op een gegeven moment niet meer voldoende is 's ochtends. Voor mijn zoontje niet namelijk en die is 6,5 maand, maar ja ieder kind is anders en als jouw dochter er nog steeds voldoende aan heeft waarom dan niet zou ik zeggen. Als ze gaat aangeven dat ze niet meer voldoende heeft aan alleen een flesje 's ochtends kan je het altijd nog eens proberen. Pap of anders toch een broodje dan denk ik.
Groetjes Daniëlle
Trotse mama van Jesper!!
Heb toevallig gisteren ook Bambix fijne granen gekocht en vanmorgen 1 schepje door de voeding gedaan. Ze dronk 120 ml, maar dat drinkt ze normaal gesproken ook als ze alleen melkvoeding krijgt. Dus deze drinkt ze wel! Volgende week gaat het gips eraf en dan gaat ze ook meer energie verbruiken dus dan kunnen we proberen om er meer schepjes in te doen. Deze week houden we het op 1
Volgens mij zit er aan deze pap ook meer smaak aan voor ze dan rijstebloem en is dit het wel geweest. Dat ze rijstebloem niet zo lekker vindt of gebruikte je dat niet? Hopelijk eet ze het straks ook als er meer schepjes in gaan.
Groetjes Daniëlle
Trotse mama van Jesper!!