Ik geloof niet zo in sprongetjes, maar merk wel dat onze dochter er minder dagen tussen hebben zitten.
Gewoon doorgaan met wat je voor het getut met eten en drinken deed. Wat hij eet en drinkt dat is mooi meegenomen, als ze dorst of honger hebben dan hoor je ze wel hoor!
Even volhouden, het is vaak maar een dag of drie/vier, waarbij het elke dag wat beter zal gaan. Ik ben juist van het niet te veel oppakken bij huilen en jengelen. Natuurlijk knuffel ik mn meiden helemaal kapot, maar niet wanneer ze ongewenst gedrag vertonen. Wij houden een heeel strak ritme aan. Bij jengelen/piepen zonder reden (dorst/honger/slaap) negeren we dat. De oudste is daarmee een heel makkelijke peuter van 2,5 geworden, die het heeeeerlijk vind om te knuffelen, maar weet dat jengelen geen aandacht oplevert.
Natuurlijk moet je je kindje helpen met de ontwikkeling, maar mijns inziens doe je dat het beste door duidelijkheid en ritme aan te bieden, natuurlijk moet je je kindje overladen met fysieke aandacht en liefde!
Dus bij ons rond de moeilijke dagen heel veel RRR en niet teveel gejengel belonen met aandacht en knuffels.
Waarschijnlijk is het zo weer over en eet en drinkt hij als nooit tevoren. Weet je zeker dat hij niet ziekig is, dan zie je bij onze meiden ook weinig eetlust.
Sterkte, maar het komt goed!
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">