7 maanden en niet willen eten en drinken

Hallo

Mijn zoontje van 7 maanden wil niks eten en drinken alleen de papfles van 6.30 gaat er moeiteloos in voor de rest wil hij niks zijn fles van 12.30 laat hij meer als de helft staan groentepotje wil hij ook niet ehct toetje al helemaal niet en vorige week at hij de lepel er haast bij op…
Hij heeft wel last van zijn boventandjes zou het daar door komen.
Mijn schoonzus zei dat het eten kan prikken op zijn tandvlees enz omdat het toch een beetje open ligt…Zit wel logica in…
Hebben jullie kleintjes het ook of gehad??

Gr Carola

Hallo,

Je kindje zit waarschijnlijk in een sprong. Onze meid heeft met 7 maand ook een twee weken erggggg slecht gegeten en gedronken. Tandjes kunnen ook zeker een oorzaak zijn…maar ik denk dat het een sprong is.

Wat hier erg hielp, is gewoon strak ik het ritme. Op vast tijden eten en drinken en slapen. Eigenlijk de 3 RRR! Niet de hele dag met de fles met drinken achter je kindje aanlopen. Als hij honger krijgt of dorst drinkt/eet hij bij het volgende vast eet/drink moment wel goed.

Tis even doorzetten. Persoonlijk vond ik de 7 maandensprong erg heftig.
Maar goed, ieder kindje is weer anders.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

ja, idd een sprong en bij onze Lisa was die van 7 maanden ook erg heftig. Slecht eten en drinken en moeilijk doen met slapen… wees gerust het gaat vanzelf over, ze kunnen echt wel even met wat minder eten… als ze honger hebben komen ze vanzelf! Zorg er wel voor dat ie genoeg vocht binnen krijgt, minstens 500cc… Verder lekker veel kroelen en laten merken dat je er voor hem bent, een sprongetje is zeker voor je kindje ook niet makkelijk! Ze maken dan een sprong in de ontwikkeling door, weten niet goed wat ze met zichzelf aan moeten, maar je zal zien dat ie na de srpong weer iets nieuws heeft geleerd!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Dank je wel voor jullie reacties…
Ik dahct ook aan een sprong of zijn tanden…
Maar hij krijgt nooit 500cc vocht binnen
Als hij de 350 haal mag ik in mijn handen klappen…

Ik geloof niet zo in sprongetjes, maar merk wel dat onze dochter er minder dagen tussen hebben zitten.
Gewoon doorgaan met wat je voor het getut met eten en drinken deed. Wat hij eet en drinkt dat is mooi meegenomen, als ze dorst of honger hebben dan hoor je ze wel hoor!
Even volhouden, het is vaak maar een dag of drie/vier, waarbij het elke dag wat beter zal gaan. Ik ben juist van het niet te veel oppakken bij huilen en jengelen. Natuurlijk knuffel ik mn meiden helemaal kapot, maar niet wanneer ze ongewenst gedrag vertonen. Wij houden een heeel strak ritme aan. Bij jengelen/piepen zonder reden (dorst/honger/slaap) negeren we dat. De oudste is daarmee een heel makkelijke peuter van 2,5 geworden, die het heeeeerlijk vind om te knuffelen, maar weet dat jengelen geen aandacht oplevert.
Natuurlijk moet je je kindje helpen met de ontwikkeling, maar mijns inziens doe je dat het beste door duidelijkheid en ritme aan te bieden, natuurlijk moet je je kindje overladen met fysieke aandacht en liefde!

Dus bij ons rond de moeilijke dagen heel veel RRR en niet teveel gejengel belonen met aandacht en knuffels.

Waarschijnlijk is het zo weer over en eet en drinkt hij als nooit tevoren. Weet je zeker dat hij niet ziekig is, dan zie je bij onze meiden ook weinig eetlust.

Sterkte, maar het komt goed!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">