7 maanden en 2 slaapjes

Heey hallo,

ik was even benieuwd. Mijn kleine van bijna 7 mnd. zit nu op 2 slaapjes op een dag. Is dit normaal of heeft hij gewoon weinig slaap nodig? Ik ben het wel sinds kort aan het uitproberen of dit werkt. Maar het slaapje van 18-19 uur was vrij zinloos aan het worden. Iemand ervaring?

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

ik vind nog dat je mazzel hebt met 2 slaapjes en hoe lang duren die dan. als ik damian 2x overdag in zijn bedje krijg is het echt niet langer dan 20 min anders is het 1x per dag en hooguit 45 min. hij is gelukkig verder wel super gezellig hoor dus maak me er niet zo druk om

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Het ene kind slaapt weinig en het andere veel, er is geen ‘normaal’ of ‘niet normaal’ als het daarop aankomt. Zolang hij lekker in z’n vel zit en het goed doet, slaapt hij dus naar behoefte en is dat alleen maar prima!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Dylano sliep vanaf 6 maanden 2 keer per dag

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Léony
@Mellanie

op welke tijden slaapt je kindje dan?

Julian is ruim 5,5 maand en overdag nooit een goede slaper geweest.
Hij krijgt 's ochtends rond 7u de fles en slaapt dan vaak nog van 8.30u tot 9.30u. Daarna nog een keertje rond 12.00u, altijd maar een half uur. En vaak is het daarmee wel klaar en trket hij het dus om tot 19u wakker te blijven!
Hij blijft altijd even vrolijk, maar we merken dat hij om 19u er wel echt doorheen zit. 's Middags nog een keer op bed leggen heeft geen zin en levert alleen maar enorm veel strijd op. Hij valt nog wel eens in slaap tijdens de fles van 15u en dan leg ik hem uiteraard wel weg, maar ook dit is maar een half uurtje.

Dus op welke tijden en hoe lang slaapt je kindje dan?

Slaap lekker… haha. Groetjes Mirjam

damian slaap ook standaar na zijn eerste fles en dan tot half 9 9 uur.
rond half 2 leg ik hem weer op bed en dan valt hij meestal ook nog een half uurtje in slaap. tussendoor leg ik hem wel op bed dus rond half 11 maar dan speelt hij een half uur tot een uur en dan is tie het zat. heel soms slaapt hij ook nog een half uurtje tussen half 5 en 5 uur. maar hij krijgt zijn laatste fles pas om half 11 dus het eerste slaapje reken ik eigenlijk niet mee. hij krijgt de fles ook zo laat omdat hij simpelweg de nachten gewoon niet haalt. we zijn dit sinds vorige week weer gaan doen omdat hij 5 en halve week tussen 2 en half 5 wakker was en nu hij zijn fles weer om half 11 krijgt slaap hij tot ongeveer 7 uur

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

en geef je om 19u een papfles en dan om 22.30 weer een gewone fles?
Lastig hè, overdag die korte slaapjes!
Ik kom gewoon echt nergens aan toe… maar ja. Accepteren maar!

nee dit is zijn schema

+/- 700 uur fles 180 cc+6 scheppen
10.00 uur fruit
13.00 uur 1 boterham + wat drinken
16.00 uur koekje + drinken of yogurt
18.30 groente
20.30 uur toetje als hij wil en wakker is
22.30 uur fles 180 cc + 6 scheppen en 2 schepjes pap

Hier een slapertje. Meestal gaat hij 's morgens tegen 9.00-9.30 op bed tot 11.00-11.30 en dan gaat hij er meestal weer in tegen 13.00 tot meestal 15.00 soms langer soms korter en soms langer. Meestal gaat hij naar het eten nog even bed.
Maar ik 's morgens een keer weg wil hou ik wakker en dan is het ook geen probleem. Anders kom je nergens meer want hij slaap precies op de tijden dat je nog wat kun doen bv op visite.
Ja en de een slaapt meer dan de ander. Bij Marijn heb ik op een gegeven moment volgens mij rond 11 maand het slaapje voor het eten eraf gehaald omdat hij dan soms tot 20.00 uur sliep en dan moets warm eten. Vaak als kinderen eten krijgen worden ze ook weer fit en vanaf die tijd is hij naar 1 slaapje gegaan. Maar die kan er soms ook wat van. Maar zo kun je in het begin van de middag wel wat in huis doen met 2 slapende kinderen. Dus is zie het voordeel er maar van.

de mijne is bijna 7 maanden oud telt dat ook mee hij slaapt als volgt:

9 tot 11.00 uur
12.30 tot 14.30 uur
16.00 uur tot 17.30 uur
19.00 uur tot 8.00 uur

soms heeft hij van die dagen dat hij maar een uurtje slaapt, tja dan ligt hij wel vaker op bed dan hierboven is aangegeven. dus 5x inclusief zijn laatste slaapje.

maar goed Meric kan nu ook het hele huis rond kruipen en word ontzettend moe hiervan, maar los daarvan heeft hij wel altijd veel geslapen na we kme bij hem ontdekt hebben en het onder controle hebben.

maar ben het verder eens met Mriek, elk kind is anders. dat staat wel vast.

Lilypie First Birthday tickers

Muriel is 7 maanden en een week. Zij rommelt momenteel erg met de slaapjes maar als ze om 7 uur wakker is slaapt ze ongeveer van 9 tot 10. Is ze om 8 uur wakker dan slaapt ze na het fruithapje ongeveer van 10:15 tot 11:30. Ze gaat meestal om 13 uur op bed en slaapt dan tot 14 uur of tot 15 uur. Soms slaat ze het laatste slaapje over en gaat dan op bed na de fles van 19 uur en slaapt door tot de volgende morgen. Soms slaapt ze ook nog een uurtje van 17:30 tot 18:30. Wat dus neer komt op bijna altijd 3 slaapjes overdag en dan de nacht door.

Hier nog zo’n korte slaper (sinds ongeveer 5 weken nu). Ik gok alleen dat Lotte nog steeds in een sprong zit. Ze geven namelijk aan dat tussen de 30 en 35 weken de sprong meestal weer voorbij is. Lotte sliep heel veel en slaapt nu nog ongeveer 2, soms 3 keer op een dag. 's ochtends een uurtje (vaak van 8 tot 9 als ze om half7, 7 uur wakker is) maar dan ligt ze ook vaak een uurtje te spelen. Dan gaat ze om 12 uur weer naar bed en slaapt ze, als ik geluk heb, 1,5 uur maar meestal is het een uurtje. Dan 's middags om 16.30/17.00 uur weer een uurtje. Daarna gaat ze om 19.30 weer naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend.
En waarom ik denk dat ze nog in een sprong zit is omdat ik denk dat ze nog wel meer nodig heeft. Soms huilt ze als ze na een uurtje wakker wordt en zie je haar wurmelen met haar hoofd in bed zo van, ik wil nog verder maar het gaat niet. Plus dat ze vaak rode oogleden heeft en voorheen, toen ze nog goed sliep overdag, had ze dat niet.

Slaapritme Neeltje is ook net veranderd, slaapt nu overdag ook nog maar 2 ipv 3 keer.

nu slaapt ze zo:

1845 -0630/ 0700 nacht ( nog wel fles 2300 tussenin)
overdag:
0900-10.00
1230-1500
Eerst sliep ze ook nog einde middag een half uur a drie kwartier maar dat is nu sinds een week of 2 over. Ze is dan om 1830 uur gevloerd en ligt er dan na haar fles ook meteen in

Mamavan Julian:
sorry voor mijn late reactie maar, ik leg Job rond 9 uur weer terug in bed en slaapt dan tot 11.00 uur, half 12. Dan leg ik hem rond 13.30 uur weer in bed en slaapt dan ook nog zo’n twee uurtjes tot 15.30 uur. Dan gaat hij rond 19.30 uur weer terug naar bed.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Luka slaapt al vanaf dat hij geboren is maar 2x keer op een dag. Hij os om 8.00 uur wakker, gaat dan om 10.00 uur tot 11.30 uur slapen en dan 's middags om 14.30 uur tot 15.45 uur weer.
Ook weggaan is geen probleem, dan slaapt hij in zijn kinderwagen of op schoot, vind hij ook prima!
Dan gaat hij om 19.300 uur naar bed, soms om 19.00 uur, ligt eraan wat we die dag gedaan hebben.

Heel verschillend per kindje. Onze meid is nooit een slaper geweest. Al heel snel zat ik op 1 slaapje. Toen ze net een jaar was kon ze lopen en toen ben ik weer overgegaan naar twee slaapjes. En vooral als ze 6 uur wakker is. Dan slaapt ze ff van 9 tot 10 en van half 1 tot half 3. Is ze 7 uur wakker dan sla ik het ochtend slaapje over en gaan ze om 12 uur plat tot half 3.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers