7,5 mnd & ineens nachten wakker

Hoi mama’s…

Er zijn vast al veel topics over geweest, maar toch nog eentje vanuit mij…
Ik ben ook zo onzeker en zo’n zenuwpees… ik word soms gek van mezelf…

Alex is 7,5 maand, en wordt steeds vaker wakker 's nachts. Soms al om 22.00 uur.
Het lijkt alsof hij wakker schrikt, dan gaan mijn man of ik hem troosten (hij moet uit bed gehaald worden op dat moment). Dan doe ik het muziekje weer aan en leg ik hem neer. Dan gaat hij slapen, een half uur, en wordt vervolgens weer wakker. Zo gaat dat een paar uur lang door. Voorheen sliep hij altijd door.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb wel het idee dat hij het op een gegeven moment wel erg leuk vindt dat we komen knuffelen… maar hij huilt soms erg hard de eerste keren.
Bij ons in bed vind ik geen optie.

Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?? GAAT DIT GAUW OVER? We zij moe! Hihi…

Lauren & Alex (05-05-2010)

Je kindje kan in een sprong zitten, vandaad het “gedrag”.

Wat ik deed is als de kleine echt helemaal overstuur was hem wel uit bed halen, troosten en dan weer in bed, speen erin (als hij die heeft) aai over de bol en weggaan.
Een volgende keer terug gaan, niet uit bed halen, speen erin, waarschijnlijk recht leggen lekker in stoppen en weer weg gaan. Niks tegen je kindje zeggen.

Gaat hij weer huilen, laat hem maar een 15 min huilen. Ga er dan nog maar eens heen, niks zeggen, instoppen, speen erin en weggaan.

Wat je al zegt je denkt dat je kindje het wel leuk vind dat hij getroost word. En idd dat vind je kindje. Extra aandacht is altijd welkom he!!
Niet aan toegeven. Anders loop je als je kindje een jaar is nog om de zoveel tijd naar zijn slaapkamer.

Ik weet het, het zullen een paar moeilijke nachten worden. Hebben wij ook gehad. Maar met deze aanpak was het binnen een week weer rust bij ons in huis.

En ow ja, ga hem geen fles meer geven als hij gaat huilen, dan ben je nog verder van huis.

Succes, en bedenk he…papa en mama zijn de baas.

Liefs

Dankjwel, een goeie tip, ik kan me er in vinden…
…dus dat wordt weer aanpoten als in het begin zo te horen… Een speen krijgt hij niet dus dan doe ik dat, maar dan zonder speen.
Maar je hebt helemaal gelijk, hij moet als het ware weer wennen aan de regeltjes.
Nee nee, flesjes krijgt ie niet meer 's nachts

Hey even heel andere gedachte: heeft Alex al tandjes? Komen die wellicht door?
Hier nl afgelopen 2 weken hetzelfde… normaal komt ze wel s nachts voor een speentje een paar keer. Maar nu ineens huilen en soms moeilijk te troosten. Een keer s morgens half 6 maar fles gegeven (ipv normaal 8 uur). Vervolgens bleek afgelopen vrijdag er ineens een puntje van 1 tandje zichtbaar… en nummer 2 is al een bobbel. Nu huilt ze hier s nachts af en toe.
Zomaar een gedachte…
Verder klinkt advies van Pjukje prima! Ga ik zelf ook onthouden
Ps. hoe heb je dat gedaan zonder speentje laten slapen?? Willen wij bij nummer 2 eigenlijk ook heel graag… aangezien we “gek” (moe) worden van s nachts 5-7 keer bed uit… (en met mazzel 3 x). Bij ons hielp t goed bij de krampjes. Hier alleen speen trouwens met slapen en autorijden. Spelen nooit.

Sterkte!

ps… hoe is het vannacht gegaan?

Hoihoi… het gaat niet goed 's nachts. Vorige nacht van 02.30 tot 04.30 was het feest… helaas… ben zo moe…
De nacht ervoor ging goed… vind t zo raar… zo deed ie nooit, en overdag is het een schatje…
Vind t vreselijk want hij krijst de hele boel bij elkaar… eerst rustig wat brabbelen en na een kwartier wordt ie boos… dan is t krijsen…

Julian heeft dit ook een tijdje gehad. Tot iemand zei, heeft hij het niet gewoon koud?
Ik heb er toen 's avonds voordat ik zelf ging slapen een extra dekentje overheen gelegd en toen sliep hij weer heerlijk door.
Als ik het per ongeluk een keeer vergeet, wordt ie weer wakker…
Misschien nog een tip?

Hmm… dankjewel voor de tip… ik ga gewoon vanalles proberen.
Hij had inderdaad zijn fleece deken niet op zijn bed, dus die doe ik er vannacht weer op. (hij heeft een slaapje slaapzak, maar volgens mij mag in ons koude huis er best nog een dekentje bij…).
Tnx voor de tip!!

Oh Domino… haha, sorry ik lees je bericht nu pas!

Tandjes zijn inderdaad ook al een optie… Ik voel veel bobbels achter in zijn mondje… voorin nog niet, maar de afgelopen maanden kwijlde hij heel veel. Nu eigenlijk minder, maar kan het toch zijn dat hij tandjes krijgt… toch?

Dat speentje… Alex had eerst een speen, aangezien zijn gigantische zuigbehoefte. Nu niet meer, ik bracht af en toe zijn duimpje naar zijn mondje, zodat ie wist dat ie die altijd bij de hand had hihi. Ineens gebruikt hij die altijd! Ok, is niet zo verantwoord als een speentje, maar dat gaat vast wel goed komen. Mama was ook een duimer

koud hebben s nachts klinkt ook bekend
Je weet wellicht dat je dat kan ‘controleren’ door even met een vinger in het nekje van alex te voelen? Als hij heel warm is heeft hij het te warm… voelt nekje koud aan dan heeft hij t ook koud…
Hier met die hele koude nachten wordt Elisa ook meer wakker…
lastig hè…
Misschien kun je overdag, op een vrije dag ook even een tukje doen als Alex slaapt? Dan tank je voor nu weer even een beetje bij…
Sterkte en ik hoop voor je op een goede nachtrust!

groetjes Marian

Onze dochter doet dit nu ook, ze is 10 maanden.
Heeft nog geen tanden maar wel bobbels in haar mondje dus er zit iets te rommelen. Door de tandjes hebben ze vaak last van de oortjes en als ze dan plat liggen gaat dat zeer doen. Hier zijn druppels en pilletjes voor van VSM. Bij onze meid helpen die goed. En ook een beetje haar hoofdeind omhoog van het bedje!! Wij hebben haar nu alleen “verpest” met een fles geven s’nachts en dat vind ze wel heel lekker natuurlijk. Vanacht gaan we haar gewoon laten huilen als ze wakker wordt (onze andere dochter is uit logeren dus kan nu goed!!!).
Succes met jullie mannetje!!