6de Ziekte, wel of niet te zwemmen?

Hallo,

Onze meid heeft de 6de ziekte. Zondag is het begonnen met koorts, en ook maandag, dinsdag en woensdag was de koorts aardig aanwezig. Woensdag werd de koorts al wat beter.
Vanmorgen haal ik haar uit bed en zit ze helemaal onder de uitslag. En zo in de loop van de dag breid het zich steeds meer uit.
De dokter zei dat het de 6de ziekte is, verder wel onschuldig. Maar wel besmettelijk ( al hoe wel die besmetting inmiddels al is geweest).

Nu is mijn vraag: wij hebben morgen bij het babyzwemmen themazwemmen. Erg leuk! Maar is het wel verstandig om met onze meid te gaan zwemmen??? Ze mag wel in bad…maar chloor maakt de huid nog droger. Dus krijgt ze dan niet jeuk. Want volgend mij heeft ze daar nu geen last van!

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb niet zo veel verstand ervan, maar het lijkt me eigenlijk niet zo fijn om dan te gaan zwemmen. Lijkt mij inderdaad ook dat het chloor niet echt lekker is voor het huidje.

Groetjes Suzanne

Ik zou er niet mee gaan zwemmen. Allereerst omdat het besmettelijk is zolang ze die vlekjes nog heeft dus het is niet attent richting de andere mama’s en kindjes. Daarnaast kan die uitslag af en toe jeuken en dat lijkt me niet lekker in combinatie met zwemwater. Er zijn nog zwembaden waar ze chloor gebruiken als desinfectans dus dat kan prikken op haar geïrriteerde huid.

Groetekes, Sje

Dan blijven we morgen lekker thuis. Doen we lekker rustig aan.

Bedankt voor jullie snelle reacties, fijne avond.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers