63 % tegen is!

AMSTERDAM - Nederland heeft de Europese grondwet massaal afgewezen. Die prognose heeft onderzoeksbureau Interview NSS gedaan op basis van een exit-poll in opdracht van ANP en NOS. Volgens deze prognose heeft 63 procent van de Nederlandse bevolking tegengestemd en 37 procent voor. De prognose heeft een foutenmarge van plus en min 4 procent.

Tries

Goed zo! (sorry!!!)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

mijn idee!

hahah Tries

nou ikke ben voor hoor, wat jullie ook zeggen

groetjes Kim, mama van

en

Van mij mag je voor zijn hoor Kim (zag het al achter je msn naam gisteren)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

hier ook allebei tegen

Hoi,

Ik heb ook tegen gestemd. Vooral ook omdat er zo weinig uitgelegd is geworden. Wat het allemaal betekend voor Nederland.
Ik ben niet tegen Europa. Maar op de manier hoe het allemaal gebeurt. Daar ben ik op tegen. Je wordt als burger niet serieus genomen. En heb echt wel de nodige dingen over het referendem gevolgd maar er kwam niks bevredigend uit.

DUs nu maar hopen dat de regering dit serieus neemt en daar wat aan doet. Anders hebben er nog maar weinig mensen vertrouwen in de staat.

Pfff wat een verhaal. Ben niet boos hoor.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

die dikke nee zat er zeker al in, ze hebben het ook helemaal verkeerd aangepakt. Had de politiek/europa alle verdragen apart voorgelegd, waren de meeste verdragen (zoniet alle) er door gekomen.
Maar er een geheel van te maken dat boven onze eigen grondwet staat is “niet handig” …
Tel daarbij de nog de afname van invloed op besluitvorming binnen europa; en veel zullen er nee stemmen.

Laten ze invloed van ind. landen binnen europa voor een groot deel bepalen door het aantal jaren lidmaatschap van dat land. Zo blijven “de oprichters” van europa altijd leidinggevend/sturend in de besluitvorming.
“wij” zeggen toch dit is europa, en de andere landen willen bij wat “wij” zijn / hebben opgericht.
Kan volgens mij toch niet zo zijn dat de nieuwe landen die bij europa willen AANSLUITEN kunnen gaan bepalen wat er in ons eigen land zal gebeuren op het gebied van bijv. de sociale zekerheid…
(ong. 2/3 van de stemmen zal dan bepalend zijn)

Vraag zal blijven of die 2/3 behaald zal worden op voor nederland negatieve onderwerpen; dus je mag best ja stemmen
ik vraag me af of de 2/3 meerderheid negatief voor nederland kan uitblijven…
Was voor mij dus ook een NEE.

Of laten ze het doen zoals het nu is, dat 2 of 3 oprichtingslanden tegen goed zijn voor een vetorecht/stem. Dat moet voor echt belangrijke zaken best bijeen te krijgen zijn.

En kunnen/willen de nieuwe landen niet akkoord gaan met de invloed/zekerstelling van de oprichtingslanden; dan komen ze toch niet bij europa…
(scheelt ons oa dan ook weer bergen geld)

als je alles denkt te weten,
leef je wel erg geïsoleerd…