60 dagen overtijd

Goedemiddag,

2 sept 2010 gestopt met de pil
7 sept 2010 menstruatie
vervolgens
1 november menstruatie tot 5 nov 2010
sindsdien geen menstruatie!!

Wordt hier zo gek van…
Heb al genoeg testen gedaan maar allen negatief.
Denk nu zo 3 weken geleden voor het laatst getest…

meiden kunnen jullie me gerust stellen?
Tips geven? Ervaringen delen?

01-11-2010 laatste menstruatie

het is heel normaal dat als je gedurende een langere tijd aan de pil bent geweest, en je stopt met slikken van de pil, je menstruatie een tijd nodig heeft om goed op gang te komen. Het zou kunnen zijn dat dit het euvel is. Of misschien heb je wel een heel onregelmatige cyclus. Dat zou ook kunnen. Als je onregelmatig bent, kan aan verschillende dingen liggen, maar hoeft niet altijd een oorzaak te hebben. Wat niet mee werkt is overgewicht of ondergewicht. Als je last hebt van veel overgewicht, dan zou daar het probleem kunnen lichen. (of als je te licht bent)

VErder weet ik vanuit mijn omgeving uit dat de dokter zich nog geen zorgen maakt ook al ben je al geen 6 maanden ongetseld geworden. Als je het niet vertrouwd, of je wilt het toch zeker weten wat er is, dan natuurlijk even naar de huisarts.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Kan je zonder menstruatie wel een eisprong hebben?

Tuurlijk kun je zonder menstruatie wel een eisprong hebben. De menstruatie volgt op de eisprong.

Groetekes, Sje

Ja maar nu sinds nov geen menstruatie gehad.
Dus tot nu toe geen eisprong?

Dat weet je nooit. Tussen de eisprong en de daaropvolgende menstruatie zit gemiddeld 14 dagen. Dus misschien heb je gisteren wel een eisprong gehad, of vorige week of afgelopen weekend.

Groetekes, Sje

Toen wij voor de eerste gingen werd ik ook niet ongesteld. Ik was in augustus gestopt met de pil en in november nog steeds niet ongesteld. Ik ben in december naar de huisarts gegaan. Die gaf aan wat Woezel al zei; de menstruatie moest op gang komen. Normaal gesproken gaan ze na een jaar pas verdere onderzoeken doen. Ik heb toen bij de huisarts nog wel een inwendig onderzoek gehad en alles was goed/schoon. Ik was in die tijd ook bezig met afvallen en toen ik behoorlijk was afgevallen, werd ik redelijk regelmatig ongesteld. Volgens mij wil je behoorlijk graag zwanger worden en speelt dat ook mee. Bij mij had dat toendertijd tenminste wel invloed op mijn menstruatie. Als je het niet vertrouwd, kun je naar de huisarts gaan. Maar wat ik al zei, die zal je nu waarschijnlijk niet direct doorsturen.

Groetjes Natasja

Wat allemaal al gezegd is, het komt door de pil. Je bent nog maar pas gestopt. De pil ontregelt je lichaam helemaal. Je lichaam moet nu weer in balans komen en ontpillen duurt bij de 1 een maandje, bij de ander 3 jaar. Het is heel verschillend. Maar dat je menstruatie wegblijft hoort echt gewoon bij het ontpillen. Ik hoop voor je dat het bij jou niet zo lang zal duren en dat je snel weer een regelmatige cyclus hebt. Die onzekerheid steeds is ook 10 keer niks.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Een vriendin van mij werd na 7maanden pas weer ongesteld na het stoppen met de pil!

Als je het niet vertrouwt even langs de HA.

Ik zou zeker even contact zoeken met een huisarts, na zoveel negatieve testen kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent. De dokter kan je wel medicatie geven om je menstuatie op te wekken.