6 mnd nog steeds 5 flessen!

Hallo,

Mijn zoontje is zes maanden en heeft nog steeds behoefte aan 5 flessen en slaapt nog niet door. Dat is niet zo heel erg, maar daardoor krijgt hij mogelijk teveel voeding…Ons schema is nu:

03.00 uur 180cc 6 schepjes
07.30 uur 180cc 6 schepjes en 2 schepjes rijstebloem
11.00 uur fruithapje klein
12.30 uur 180cc 6 schepjes
17.30 uur groentehapje, maar momenteel wil hij er echt niets van!!
19.00 uur 180cc 6 schepjes
23.00 uur 180cc 6 schepjes 4 rijstebloem

Gister heeft hij de fles van 19.00 overgeslagen, dus om 21.00 uur de fles met rijstebloem gegeven en meneer komt gewoon om 03.00 uur weer. Geen idee hoe het nu moet. Wil echt niet dat hij te zwaar wordt en wil erg graag dat hij nu eens lekker 8 uurtjes kan slapen… Hoop dat iemand mij kan helpen!

Nu moet ik wel zeggen dat zijn eerste tandjes paraat staan om door te komen en het zijn er wel twee tegelijk! Gister wel Mijn eerste Danoontje gegeven, omdat hij zijn groente echt niet wilde, maar dat is al bijna een weekje zo.

PS vaste voeding ben ik pas twee drie weken mee bezig, dus nog niet een lange tijd.

Groetjes Heidi en trotse moeder van Thies

Gewijzigd door - Heidi&Thies op 24 Nov 2007 16:47:54

Hoi Heidi,

Misschien kan ik je helpen.
Als hij om 3 uur wakker wordt kun je hem dan geen speen geven
zodat hij weer verder slaapt?
Een heel enkele keer is Anne snachts wakker en slaapt ze nog
een paar uur verder met haar speen in.
Hoe lang is hij tussen zijn voedingen op?
Wat wij doen bij Anne is om half 6 fles en half 10 fles en fruithapje
om 11 uur.
Wij draaien het dus om (eerst fles en dan fruit)
Als Thies wel groentehap wil eet hij het hele potje dan op (125 gr)?
Dan zou je daarna wat te drinken kunnen geven in fles of tuitbeker.
Beetje water misschien of wat appelsap.
Fles vervalt dan.
Misschien is het handig als je me ook mailt op welke tijden hij tussen
de voeding door slaapt.
Want als hij na de groentehap weer gaat slapen dan zou je Thies bijv.
rond 9 uur wakker kunnen maken voor de fles met rijstebloem.
Anne is bijna 19 week oud en krijgt 210cc en 5 flesjes op een dag
Warm eten proberen we wel maar wil ze niet. Trekt vieze gezichten.
Hoeveel weegt Thies.
Als je 6 kilo weegt dan mag je 210cc per flesvoeding.
Zou je me even willen terugmailen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 19 week.

Hey hallo,

Dank je wel voor je reactie. Thies weegt ruim 9 kilo, dus hij zou inderdaad meer schepjes mogen denk ik als ik jouw verhaal lees. Alleen als hij dan weer 5 keer komt, dan krijgt hij teveel flesvoeding, max 1000cc per dag toch? HIj is niet zo’n slaapwonder.

Tussen de twee ochtendflessen slaapt hij van 08.45 tot 10.15 ongeveer. Net zijn fruithapje gegeven… Hhhmm had ik je reactie nu maar eerder gelezen, dan had ik het meteen uitgeprobeerd. Morgen weer een dag. In de middag na de fles van 12.30 gaat hij meestal rond 13.30 uur slapen en slaapt hij tot 15.00 uur ongeveer. Dan geef ik meestal een paar hapjes fruit, maar dat stelt niet echt veel voor. Misschien kan ik hier dan wel diksap geven of een koekje of iets?
Dan is hij een poos wakker en soms slaapt hij nog een kleine drie kwartier ergens voor 17.30 uur. Na zijn groentehap probeer ik hem wakker te houden tot zo lang mogelijk.

Wat je aangeeft, hebben we toevallig eergister gedaan. Thies sliep al eventjes vanaf 18.30 en om 20.15 hebben we hem eruit gehaald en waren van plan om even met hem te spelen, maar hij was echt heeeeeeeeeeeel chaggie dus 20.30 de fles met rijstebloem erin en helaas om 03.00 uur was hij er weer. We proberen echt van alles, maar wil nog niet lukken. Misschien moet ik toch die speen maar geven in de nacht. Gaan we vannacht maar proberen. Maar dan moet ik die laatste fles wel om 23.00 uur doen anders gaat het hem echt niet lukken, denk ik. Voor de rest is het echt een superventje hoor, mag niet klagen, maar ik wil zo graag dat hij heerlijk rust in de nacht.

Groetjes Heidi

Hoi Heidi,

Fijn om elkaar te helpen toch?!
Is Thies dan van kwart over 10 tot half 2 wakker?
Dat is haast 3 1/2 uur.
Anne is hooguit 1 1/2 uur en een enkele keer 2 uur op.
Anne is nog wat jonger dan Thies dus bij ons komt het beter uit om
eerst de fles te geven omdat ze dan weer wakker wordt en dan daarna
de fruithap. Maar bij jou lijkt dit schema beter.
Je zou het zo kunnen doen:
half 8 fles 210cc (geen rijstebloem doorheen hoor)
kwart over 10/half 11 fruithap.
half 12 fles melk.
Na het slaapje van 3 uur zou je wat te drinken kunnen geven en een
lange vinger of zo.
Om half 6 warm hapje.
Wanneer is Thies dan weer moe na half 6 en hoe laat gaat hij dan op bed?
Is dit elke dag gelijk?
Als je dat schema elke dag zo hebt zou je hem dus een half uur van te voren
nog een papfles kunnen geven en dan gaat hij lekker slapen.
En je zou inderdaad de speen kunnen proberen.
Vaak zijn babytjes een paar keer wakker tijdens de slaap.
Het ene kindje slaapt uit zichzelf verder en het andere kind (zoals onze
Anne) moeten we even de speen indoen om verder te laten slapen.
Dan hebben ze misschien naar gedroomd of zijn ergens wakker van
geworden.
Wij hebben dat smorgens ook met Anne. Als ze om 7 uur/half 8 weer
gaat slapen dan is ze vaak met 3 kwartier wakker en krijgen wij
haar weer verder in slaap door snel de speen in te doen.
Als Thies nog even slaapt voor het eten is het toch prima, dan kan
hij daarna warm eten.
Ik ben ziek en kom net uit bed en las nu pas je mailtje.
Mail je nog even terug of je dit wat lijkt!

Groetjes Heleen.

Allereerst beterschap!! Goed uitzieken want het heerst enorm.
Maar klopt, hij is best lang wakker en heeft erg veel energie. Zodra hij tekenen geeft van moeheid dan leg ik hem weg en gaat hij ook heerlijk slapen, maar als ik hem meer laat slapen overdag wordt het in de nacht helemaal niks. Dus vandaar dat ik richting de twee slaapjes overdag wil en mogelijk een hazeslaapje aan het eind van de dag, zodat hij daar wel een ritme in heeft. Hij is nu pas net naar bed gegaan sinds 10.15 en tussendoor ook echt geen oog dichtgedaan en ook niet zeuren of iets. Maar hij is gewoon wakker. Wel Sinterklaas bezocht tussendoor. Maar de fles om 11.30 en dan 17.30 warme hap dat gaat hij echt niet halen, daar zit dan zes uur tussen en dan krijgt hij om 17.30 nog geen fles ook. Dat gaat hij niet nemen. Zijn schema ziet er opzich wel bijna iedere dag zo uit. Hij wordt moe na de fles van 19.00 uur en slaapt dan ongeveer vanaf 19.45 tot 23.00 uur en wordt meestal stipt wakker, soms ook niet en dan laat ik hem liggen, maar dan komt hij ook gewoon natuurlijk in de nacht, als ik hem dan wakker maak blijft hij in het ritme van de 4 of 5 uur, dus dat is het ook niet. Wat ik ga doen is wat mij eerder is geadviseerd, de groente geven en daarna een klein flesje flesvoeding of Danoontje dan hup naar bed en als hij dan wakker wordt even spelen en dan de papfles. Dat zou dan voldoende moeten zijn voor de nacht en als hij dan komt gewoon laten huilen en eventueel een speen erin of water geven. Dat ga ik maar doen.

07.30 fles 210cc
10.30 fruitje
12.30 fles 210cc
15.00 koekje moet ik even kopen of langevinger of iets
17.00 groentehap en Danoontje
18.30 fles 210cc
23.00 fles 210cc + rijstebloem

Dit ziet er aardig uit, toch?

Wanneer had je in jou verhaal de laatste fles staan dan? Want je noemt nu maar drie flessen op en om nou van vijf naar drie te gaan, dat is te snel

Groetjes Heidi

Hoi,

Wij gaven Elke destijds na een warm potje eten geen fles meer, maar
yoghurt met roosvisee. Dan had ze genoeg gehad en kon echt niet nog
een papfles op.
En we gaven haar ook nog wat water in een fles.
Ze ging dan eerst slapen en wat later op de avond maakten we haar
wakker voor de papfles.
Zij was ook niet zo dol op melk dus wij kwamen op 3 flessen uit.
Kreeg genoeg vocht binnen door water of diksap of water met wat
roosvisee.
Jouw schema is goed, alleen ik zou dus die fles na het eten weglaten
en dan later op de avond wakker maken en nog een papfles geven.
Maar als je vindt dat hij die fles na de warme prak en danoontje
ook nog wel wil dan doe je dat toch.
Speen kan je in ieder geval wel proberen vannacht.
Hoor ik nog wat van je!

Anne heeft vanavond een half potje worteltjes op en nog 150cc melk.
Als Anne een heel potje opkan dan geef ik haar net als bij Élke een
bakje yoghurt met roosvisee en geen papfles meer.
Dan maak ik haar ook later op de avond nog even wakker.
De maagjes zijn nog klein, en als je te veel geeft dat kan het maagje
nog niet aan.

Groetjes Heleen.

Mika eet ook weer veel vaker,hij komt weer heel vaak omdat hij honger heeft.
hij eet weer zo´n 8 keer per dag.
als ik kolf eet hij met gemak de 310 ml.en daarna wilt hij nog aan de borst.

dat is volgens mij wel anders dan fleskindjes,Mika mag zoveel hij wilt.

hij woog donderdag 8850 gram bij 67 cm.doet het dus redelijk goed op mijn melk.weet eigenlijk ook niet hoeveel voedingen hij moet hebben,hij is dik 3 maandjes nu.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hallo Heleen,

Ik had gister nog een reactie gestuurd, maar ik zie dat hij er helemaal niet opstaat. Misschien heb ik niet op poasten gedrukt
Maar ja in ieder geval, het is geen en Danoontje en een kleine fles het is hier of of. Maar gister heeft hij voldoende groente op en daarna een Danoontje, dit was om 18.30 uur dus na het eten was het eigenlijk te laat om hem weg te leggen, want dan komt hij pas om 01.00 uur of iets en wakker maken is bij ons echt geen optie. Zo zie je maar dat er echt geen vaste manier is voor alles. Maar goed hij heeft geslapen van 20.30 tot 05.00 uur dus wat dat aangaat is het goed gegaan. Aleen heeft niets te maken gehad met een wijziging haha… Maar ja vandaag hebben we onze zinnen gezet op dat hij gewoon maar 4 flessen mag en niet anders. Daar gaan we nu voor.

Hoe is het bij jou gegaan vannacht?

Groetjes Heidi

Hallo Biebske,

Ik zag net ook je reactie op de andere topic, maar goed alles gaat dus ook nog niet zo soepeltjes begrijp ik. 8 voedingen jeetje dat zijn er wel wat zeg en 310cc wegdrinken, dat is aardig wat. Is inderdaad heel anders dan fleskindjes, want mijn zoontje mag of moet naar 4 flessen en helaas ben ik niet bij het laatste cb geweest kan 11 dec pas weer, maar gok dat hij ongeveer 9300 gram weegt en 72cm is en hij is net zes maanden. En bij hem moet ik echt minderen zeg maar. Grappig zeg dat verschil. Kun je het nog wel aan het bv? Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee helaas, maar lijkt mij ook wel erg vermoeiend.

Groetjes Heidi

Ik vind het nu hij 3 maandjes oud is alleen maar makkelijker worden met het voeden,nog steeds geen borstontstekingen en kloven gehad gelukkig.
Ik denk dat hij in zijn regeldagen zit.
Hij is wel erg groot door de borstvoeding,de meeste mensen denken dan ook dat hij ruim 6 maandjes oud,maar goed,waarschijnlijk gaat het aankomen straks iets minder worden,hij hoefde donderdag nog maar 150 gram om 9 kilo te wegen,hij komt gemiddeld zo´n 300 gram per week aan,vraag me af wanneer het wel iets minder gaat worden.
ik blijf kleding kopen,hij heeft maat 74/80 nu.
en in de wagenbak past hij helaas ook niet meer
ech jammer.

Maar ik ga wel vanaf 4 maanden sávonds een borstvoeding vervangen voor een flesvoeding(de laatste voeding van 22.00 uur)
zodat hij kan wennen dat hij na de 6 maanden een papfles krijgt.
en vanaf 6 maanden ga ik hem ook bijvoeding geven,het cb heeft me dat geadviseerd zodat hij niet te veel aan blijft komen.

Dit zijn Mika´s groeicurven.

Zoals je ziet blijft het gewicht gewoon aankomen,ben benieuwd wanneer die 4 maanden dip komt hihi.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hoi Heidi,

Ik las in jouw schema dat je schreef; 5 uur groentehap en danoontje
en om half 7 fles.
Daarom dacht ik, wel een beetje veel.
Maar sommige babys kunnen veel op.
Maar jij bedoelde dus of danoontje of fles.
Dat is natuurlijk prima.
Ik voel me nog niet helemaal fit en Elke (2 1/2) is ook ziek.
Spuugt steeds eten uit.
Elke eet al sinds vrijdag alleen maar brood en af en toe wat soep.
Drinken doet ze wel goed.
Vanmiddag ook weer alles ondergespuugd. Gelukkig wilde ze wel slapen.
Ik heb ook geslapen dus Henk had 2 uur het rijk voor zich alleen.
Anne werd tegen 4 uur wakker en toen speen in gedaan.
Daarna om kwart over 5 wakker en toen heeft Henk de fles gegeven.
Weer terug gelegd (doen we anders nooit) en nog geslapen tot 10 voor 8.
Om 9 uur werd ze weer moe en om 10 uur wakker gemaakt voor de fles.
Misschien kan jij ons helpen met wanneer we Anne het best fruit kunnen
geven.
Haar schema ziet er nu zo uit:
half 6 fles. 210cc
Half 10 fles. 210cc
11 uur fruithap.
half 2/2 uur fles. 210cc
half 6 half groentepotje
6 uur fles. 150cc.
half 10/10 uur fles.
Ik heb het gevoel dat ze na die fles van half 10 eigenlijk vol genoeg zit
tot half 2.
Maar wanneer moet ze dan het fruithapje?
Ze at hem wel op.
Ik hoop dat ze die groentepot binnenkort helemaal opkan dan scheelt
dat ook weer een fles melk.
Normaal gesproken laten we Anne na de fles van half 6 smorgens
beneden en dan gaat ze pas om 7 uur weer slapen tot ong. 10 uur.
Nu moest ze dus nog een slaapje voor de volgende fles. Zodat er dus
4 uur tussen zit.
Ik heb trouwens het gevoel dat ze ook vrij vol zit van de Nutriton (4
schepjes). Maar geen spuugertje weer.

Groetjes Heleen.

Hallo Heidi,

Jouw kindje mag inderdaad 210 cc krijgen, maar dat hij nog 5 flessen krijgt is geen probleem. Als je weg bent met vaste voeding kan 200gr groente een fles vervangen en 200 gr fruit een andere fles en zo zit je keurig op 3 flessen van 210 cc. Hier raaad het CB het zo aan. Dus je zit echt goed, enkel een fles vervangen door groente (250 gr mag ook als je een echt etertje hebt) en eentje door fruit.

Groetjes,

Tamara

Hallo Hallo,

Nou ongelooflijk! Hij zit nu in een week tijd op drie flessen nog maar. Maar de late fles kan nog niet vervallen, maar de andere twee wel, het schema is als volgt:

07.00 180 cc 6 schepjes
10.30 fruit heel potje 200gr
13.00 180 cc 6 schepjes
17.30 groente heel potje 200 gr
22.30 210cc 7 schepjes en 3 schepje rijstebloem

Nou is niet gek, toch?

Die laatste fles is nog wel beetje vervelend, maar ja anders slaapt hij echt nog niet door, want hij wordt in de nacht nog wel wakker, dan even knuffelen en slaapt heerlijk weer verder. Is het wat?

Groetjes Heidi

tuurlijk lekker schema joh.
Je kunt evt. na de groente ook een danoontje start geven.
doen wij wel en ze vindt het erg lekker.
Met 7 maanden kun je in de laatste fles bambix doen misschien slaapt hij dat wel door.
Geef je ook nog sap ofzo tussendoor??? En zo ja hoeveel.
Was ik benieuwd na, wij geven lieke tussen door wat diksap maar drinkt ze nog niet veel van.

ons schema: 7.00 fles 200
11.00 fles 200 (gaat niet helemaal op)
12.00 fruit (bijna hele pot 200gram)
15.00 diksap
16.30 groente ( soms hele pot 200gram zoniet krijgt ze nog een fles van 120) en danoontje start
19.30 papfles 200

groetjes Gytha

Ha Gytha,

Oh ja Danoontje start was ik vergeten te noemen, die krijgt ook sinds een weekje nu denk ik. Valt inderdaad erg in de smaak. Dat kan ik inderdaad wel proberen in zijn laatste fles Bambix. Zal ik een dinsdag even kopen. Thies heeft helemaal niets met diksap, hij neemt 1 slokje uit zo’n Difrax flesje met een gat erin en vindt het uiterst interessant om die fles vast te houden, maar dat is ook echt alles.
Zit jij trouwens al aan opvolgmelk? Ik ben laatst niet naar cb geweest doordat ik ziek was, maar moet de 11e. Maar ben even benieuwd wat jij Lieke geeft vandaar.

Groetjes Heidi

hoi heidi,

Ja wij geven sinds 2 weken opvolgmelk.
en diksap tussendoor. maar ze slaapt nog veel dus kan het niet veel aanbieden.
Maar komt vanzelf. Lieke laat ook wat van flesjes staan, maar maakt niet uit volgens cb

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Dan zal mijn kleine doerak het ook wel mogen over een week. Scheelt het veel qua verzadigd gevoel bij jouw meisje? Hoeveel slaapt ze nog dan? Thies slaapt in de ochtend ruim twee uur in de middag ook en dan eind van de dag een hazeslaap van een klein uurtje dan na groente weer een drie en een half uur en dan de nacht in. Volgens mij slaapt hij ook eigenlijk best veel haha. Het is geen wedstrijd hoor maar ben gewoon nieuwsgierig!

Groetjes Heidi

ja honger gevoel wordt echt minder merk ik.
lieke slaapt van 9.00 tot 11.00
van 13.00 tot 15.00
en om 17.00 wordt ze moe slaapt dan soms een half uurtje tot uur maar soms ook langer is dan wakker tot 20.30 ongeveer en slaapt dan tot de volgende morgen tot 7.00 uur. wisseld ook wel per dag hoor kijk gewoon wanneer ze moe wordt en gaat ze naar bed soms is ze langer wakker dan een andere keer.

volgens mij slapen onze kindjes dan net zoveel of niet???

maar sinds opvolgmelk laat ze steeds wat staan in fles maar ze zeggen ook dat het hongergevoel naarmate ze ouder worden af neemt.
Dus ze drinkt ongeveer 550 tot 600 ml per dag is prima

groetjes gytha

Ja inderdaad volgens mij zitten we een beetje op hetzelfde schema. Ik ga jou in de gaten houden op topics, want dat zal voor mij misschien ook wel gelden.

Alleen de avond verloopt iets anders, alhoewel ik het gister een beetje zoals jouw schema heb gedaan, 20.30 uur de fles met rijstebloem en hierna heb ik hem wakker gehouden tot 22.00 uur en toen in bed gelegd en meneer werd om 07.40 uur wakker. Heerlijk!!

Groetjes Heidi

Hoi meiden,

Ik heb Anne net om 20.30 wakker gemaakt en de fles gegeven.
Heb er 2 schepjes Nutrix doorgedaan.
Ik wil proberen net als Heidi schrijft, optehouden tot 10 uur in
de hoop dat ze vannacht doorslaapt.
Dat ze elke morgen rond half 6 wakker is vinden we niet echt
een probleem.
Ik moet er elke dag toch op tijd uit om naar mijn werk te gaan.
Maar misschien slaapt Anne nu smorgens ook wel wat langer.
Laat het morgen wel even weten hoe het ging.

Groetjes Heleen