Hoi,
Ik wilde graag reageren op jouw bericht. Onze dochter van 11 maanden, at bijvoorbeeld geen brood. Pas sinds een week ongeveer eet ze spontaan bijna een hele boterham op. Voorheen was het drie hapjes en dan was het klaar. Ik heb me ook druk gemaakt en achteraf blijkt dus om niks. Dat heb ik al vaker gemerkt ook met andere dingen. Ik maak me ergens druk om en dan lost het zich zomaar in eens op. En dan denk ik, baby’s weten zelf vaak het beste waar ze behoefte aan hebben en ze doen toch alles zoals het bij hun hoort, dus dan moet ik daar maar op vertrouwen. Maar ja, dat zeg ik altijd achteraf, want ook ik heb me druk gemaakt. Krijgt ze dan wel voldoende voeding binnen en wat me dan ook dwars zat was dat andere baby’s bijvoorbeeld al met 9 maanden met de pot mee aten. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd haar op advies van het consultatiebureau 's middags dus alleen brood te geven, dus ook geen fles meer. Heb ik één dag volgehouden, haha, was niks voor mij. Maar ja, je probeert alles uit. En wat die potjes betreft, ik geef onze dochter stukjes vers fruit dat lekker zacht is, zoals meloen, kiwi, framboosjes, banaan enzo. Ze was ook niet zo van de potjes. Ze eet ook nog niet zo lang bijna een heel potje avondeten op, ook daar heb ik me druk om gemaakt, maar ook dat ging ineens heel spontaan. Dus tja, het is maar hoe het bij ons is gegaan, maar misschien heb je er iets aan.
Groetjes Margit