Het is bijna zo ver, Morgen is Joey 6 maanden. Ik ben gisteren al begonnen met de Nutrilon 2, omdat de nr. 1 bijna op was. Ik menge het laatste beetje nr.1 nu met de nr. 2 tot het op is. Ik merk wel dat deze voeding dikker is, want ik moest een andere speen pakken. Joey drinkt uit een aventfles met (nog steeds) speen 1 er op. Ik had al een standen speen en een speen 3 voor deze fles in huis, omdat Joey in een sprongetje zo aan het klooien is geweest met drinken dat ik dacht dat het aan de spenen lag. Nu heeft hij vanaf gisteren de speen nr 3, en daar komt de melk goed doorheen, maar Joey drinkt nu een kleine 10 minuutjes (200ml.) Voorheen toch ruim een kwartier… Kan dit nog steeds kwaad, ook nu hij al 6 maanden is, om moet hij er ook nu nog 15-20 minuten over doen? Want dan moet ik weer met spenen en flessen gaan vogelen tot hij weer lanmg genoeg over de fles doet.
Volgende vraag; Met 6 maanden mag je toch ook bambix geven? En is die beter dan Nutrix? Want eerlijk gezegd heb ik de nutrix vaker niet dan wel in de fles gedaan, omdat het zo moeilijk oplost, bijna niet door de speen kan, en vervolegns afkoeld, waardoor steeds de helft blees staan…
En nog een vraagje; Mag ik direct een volledig 6 maanden potje geven? Ik zag namelijk dat deze groter zijn dan 4+ potjes. Als het aan Joey ligt zal dat wel lukken hoor, maar kan het geen kwaad dat hij van de een op de andere dag meer krijgt? En hoe zit het dan met een toetje? Of valt er dan nog weer eerst de vierde fles af?
Oh ja, en nog iets…; Ik hoor/lees wel eens dat je met 6 maanden al brood mag geven, maar het is toch hpelijk niet erg als ik dat nog een maandje uitstel? Ik probeer zoaf en toe al liga, en er hoeft maar een iets te groot kruimeltje in te zitten, of Joey begint te kokhalzen…
Groetje Anouk