6 maanden

Het is bijna zo ver, Morgen is Joey 6 maanden. Ik ben gisteren al begonnen met de Nutrilon 2, omdat de nr. 1 bijna op was. Ik menge het laatste beetje nr.1 nu met de nr. 2 tot het op is. Ik merk wel dat deze voeding dikker is, want ik moest een andere speen pakken. Joey drinkt uit een aventfles met (nog steeds) speen 1 er op. Ik had al een standen speen en een speen 3 voor deze fles in huis, omdat Joey in een sprongetje zo aan het klooien is geweest met drinken dat ik dacht dat het aan de spenen lag. Nu heeft hij vanaf gisteren de speen nr 3, en daar komt de melk goed doorheen, maar Joey drinkt nu een kleine 10 minuutjes (200ml.) Voorheen toch ruim een kwartier… Kan dit nog steeds kwaad, ook nu hij al 6 maanden is, om moet hij er ook nu nog 15-20 minuten over doen? Want dan moet ik weer met spenen en flessen gaan vogelen tot hij weer lanmg genoeg over de fles doet.

Volgende vraag; Met 6 maanden mag je toch ook bambix geven? En is die beter dan Nutrix? Want eerlijk gezegd heb ik de nutrix vaker niet dan wel in de fles gedaan, omdat het zo moeilijk oplost, bijna niet door de speen kan, en vervolegns afkoeld, waardoor steeds de helft blees staan…

En nog een vraagje; Mag ik direct een volledig 6 maanden potje geven? Ik zag namelijk dat deze groter zijn dan 4+ potjes. Als het aan Joey ligt zal dat wel lukken hoor, maar kan het geen kwaad dat hij van de een op de andere dag meer krijgt? En hoe zit het dan met een toetje? Of valt er dan nog weer eerst de vierde fles af?

Oh ja, en nog iets…; Ik hoor/lees wel eens dat je met 6 maanden al brood mag geven, maar het is toch hpelijk niet erg als ik dat nog een maandje uitstel? Ik probeer zoaf en toe al liga, en er hoeft maar een iets te groot kruimeltje in te zitten, of Joey begint te kokhalzen…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Gefeliciteerd! Alweer een half jaar.

Ten eerste: als hij tevreden is met 10 min. over de fles doen en er geen last van krijgt (bv. krampjes) dan niet gaan klooien met andere flessen. Even uitproberen dus.

Ten tweede: je mag vanaf 6 mnd. inderdaad aan de bambix. Nutrix kan stoppend werken en bambix werkt juist bevorderend voor de stoelgang. Als je de bambix in een bordje doet en met een lepeltje geeft is het vast zo op. Twintig gram bambix afwegen en dat door de aangemaakte opvolgmelk mengen, dan is het een kwestie van tien minuten (hoor ik van mensen hier, wij doen het zelf wél in een fles).

Ten derde: als hij goed reageert op groente en hij wil direct een heel 6-maandenpotje, lekker geven. Dan vervalt dus een fles (die rond etenstijd). Toetje geven vanaf negen maanden is het algemene advies. Dus de laatste fles tot die tijd gewoon blijven geven.

Als laatste: brood kan je heus nog wel even uitstellen. Alhoewel ik wel denk dat je beter eerst brood kan proberen dan liga. Liga is ‘maar’ een tussendoortje en het is volgens mij belangrijker dat ze de hoofdmaaltijden goed eten dan de tussendoortjes. Maar als jij je er beter bij voelt om nog even te wachten, dan moet je wachten. Die kokhalsreflex gaat vanzelf over.

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

gefeliciteerd meid met je kleine mannetje! echt leuk ik voelde me onwijs trots toen rico een halve maand geleden 6 maanden werd.
ik ben eerder dan 6 maanden op 6mnd voer overgegaan, een week volgens mij.
rico kon toen NET een heel 4+ potje op dus ik gaf m gewoon een half potje 6+ met wat yoghurt na. dat ging eerst goed maar na een paar dagen ging het brak.
hij eet nu (halve maand later) hele 6+ potjes op s’avonds dan. fruit nog steeds de helft omdat hij anders zn fles niet helemaal wil. ondanks dat er soms 2 uur tussen zit en hij is nu zo tevreden dus boeiend toch?

wat die flessen betreft, dat mengen heb je super gedaan. bambix werkt meer laxerend dan nutrix en bambix MAG gegeven worden. hier gaat het supergoed.
misschien moet je een 3-standen speen proberen dat werkt meestal. ik weet niet welke fles je hebt? maar de Bfree met de 123 speen werkt super. (ja zelfs stand 1 doet het goed)

brood maandje uitstel geef ik je 100% gelijk in.
anders wordt het ineens teveel misschien.
tenminste in ons geval is dat wel zo…helemaal prima als andere kleintjes het wel aankunnen.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ook dylano is inmiddels een week een half jaar en die eet intussen een heel potje groente en fruit aleebei 6+. Ook eet hij 3 kwart boterham moet niet vragen hoelang hij erover doet maar toch hij eet hem hahahaha. En inderdaad wat sje zegt ik vind brood ook belangrijker dan liga. de liga staat hier voorlopig in de kast want dar heeft hij nu brood voor. Hij zit nu nog wel op 4 flessen 2 van 180 + 6 scheppen en 1 van 150 met 5 scheppen na zijn boterham en dan 's avond een fles van 210 met 7 scheppen en dan 4 scheppen nutrix. Bambix geef ik nog niet.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

ja ik wacht mooi met brood. ik zei al zo boeiend vind ik t niet, hij krijgt bambix en daar zitten zo ongeveer dezelfde dingen in als in brood volgens 't cb ('t zal wel) en hij is nog niet toe aan stukjes brood, ben eerst potjes van friso 6+ (met kleine zachte stukjes) aan het geven zo nu en dan, en daar heeft hij al genoeg moeite mee, maar krijgt gelukkig tot nu toe geen stikkingsverschijnselen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik word hier al zenuwachtig van hoor haha lijkt me echt ingewikeld dat gedoe met potjes en melk haha of komt dat vanzelf wel goed?
nouja heb nog heel lang de tijd hij is pas 10 weken hihi

Daar werd ik toen ook zenuwachtig van en het is vanzelf goed gekomen. Tegen die tijd kom je hier maar weer vragen, haha.

Enne Michelle: je noemde me Sje. Haha. Lijken we zo op elkaar?

Groetjes!

Nou ik heb Joey vandaag een 6+ potje groente gegeven. Hij had hem helemaal op mogen eten van mij, maarrrr hij was steeds aan het kokhalsen. Hij heeft gemengde groente met aardappel en zalm gehad. Hij vond het echt niet lekker, maar toch ging dat mondje steeds weer open. Na een kwart ben ik gestopt, want het was zo zielig met dat kokhalsen… Of is dit normaal en moet ik gewoon verder gaan?
En nog even een vraagje over de fruithapjes… Ik gaf Joey altijd frutapura. Dit zijn kleine cupjes, kleiner nog dan een klein 4+ potje. Maar ik zag dat 6+fruit ook groter zijn dan 4+ potjes. Nu weet ik dat fruit 'maar’een tussendoortje is, maar is het dan wel belangrijk dat ik 6+ potjes fruit geef? De cupjes die ik nu geef zijn trouwens van 4 tot 36 maanden…
Ik ben ook al een paar dagen bezig Joey uit een tuitbeker te laten drinken. Dit gaat best goed, hij drinkt er wel wat uit, maar steeds een klein slokje. Maken jullie elke keer een nieuw bekertje drinken? Of kan ik de tuitbeker wel een paar uur gebruiken met hetzelfde drinken er in? Ik zet de beker tussendoor wel in de koelkast.

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

pfffffff ben lekker bijdehand bezig Mriek sorryyyyyyyyyyyyyyy

Groetjes Michelle

Geeft niet Michelle, haha.

De groente met zalm is hier een grote hit. Maar dat terzijde…
Als ze gaan kokhalzen kan dat ook betekenen dat ze moeten wennen aan de smaak. Soms moet je nieuwe dingen wel 10x aanbieden, voordat ze het lekker gaan vinden. Dus op een gegeven moment gewoon stoppen en over een paar dagen gewoon weer proberen.

Die 6±potjes zijn qua structuur en hoeveelheid afgestemd op wat kinderen van die leeftijd nodig hebben. Ik zou dus eerder voor die potjes fruit kiezen dan voor die frutapura-dingen.

Lijkt mij geen punt om die beker drinken in de koelkast te zetten en dan later weer te gebruiken.

Groetjes!