6 maanden, hoeveel vocht minimaal?

Onze jongste is net 6 maandjes oud. Van het CB mag ze naar 3 flessen op een dag, waarvan de eerste pap. Met de oudste heb ik dat pas met ongeveer 7 maand gedaan maar met haar komt t me wel goed uit. Ze slaapt nog veel tussen de voedingen door en kan in haar wakkere tijd (max 1.5-2 uur) moeilijk een fles èn groente/fruit proppen.

maar… hoeveel vocht heeft ze dan minimaal nodig? CB zei wel dat 3 flessen genoeg was. Maar ze laat vaak ook wat staan. Fles van net is 80 cc overgebleven. Uit een tuitbeker ofzo wil z enog niet. Drinkt geen water of diksap vooralsnog. Ik weet wel dat in groente en fruit ook vocht zit…

maar ze haalt dan nu vaak de 500 cc melk amper, 450 denk ik net per dag. is dat wel genoeg aan vocht? Of moet ik toch nog iets proberen bij te geven?

Gewijzigd door - Domino op 09 Dec 2011 12:14:46

volgens mij is een 500cc het minimale wat ze aan melk moeten binnen krijgen, zeker als ze er nog nauwelijks iets anders bij krijgen. voornamelijk voor de voldoende voedingsstoffen.
Met amy lopen wij vanaf het begin altijd achter met de hoeveelheden, maar Amy krijgt er inmiddels voldoende bij aan sap, koek, brood, warm eten.
Fruitsapje kant en klaar gewoon in haar fles een optie?? Diksap, water en thee wil er hier ook niet enthousiast in, maar kant en klaar sap van olvarit of friso wel.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers