hey hallo
mijn zoontje is 6maanden oud!!!
maar ik wil is vragen hoevaak jullie jullie kindje rond dezs tijd nog op bed doen
k hoop dat jullie iets voor me hebben groetjes trotse moeder van bareld en dylan
6 maanden hoevaak doen jullie kindje opbed
Hoi,
Ik was en ben voorstander van slapen op verzoek, hoe oud je kind ook is. Dus lekker naar bed als de kleine moe is, dat is hoe wij het hier doen. Erik is ruim vijfenhalve maand oud.
Groetjes!
Niet over nadenken, gewoon die kleine mop zelf laten aangeven wanneer hij wil slapen. Uiteindelijk komt hij in een ritme waarbij hij zich lekker voelt. Dan heb je ook het minst vervelende kindje als hij wakker is.
En niet vergelijken met andere kindjes van dezelfde leeftijd want je hebt nou eenmaal wakkere babies en slaapkoppen. Elk kindje is weer anders.
Groetekes, Sje
Morgan is een stuk jonger, maar slaapt ook op verzoek. Anders krijg ik haar der bedje niet in. De ene keer slaapt ze dan ook meer dan de andere keer.
Groetjes,
Michèle
ik d8 van hij gaat soms wel 3 keer naar bedje is dat niet teveel
voelt voort mij nammelijk net aks ik hem te vaak naar bed doe
liefs een trotse moeder van bareld en dylan
Volgens mij kan je je kindje nooit teveel naar bed doen, net zoals ze hierboven zeggen “lekker zelf laten bepalen, hij zal het wel nodig hebben”. Heerlijk als ze zo goed kunnen slapen.
Geniet er nog van dat hij zoveel slaapt, want voor je het weet gaan ze niet meer slapen overdag en ben je heel de dag in de weer hahahahaha.
Gr. Natasja

[/url]
ja idd
ik weet het met de eerste dit is de tweede dus ben wat gewend haha
no in iedergeval voor de reacties
lliefs trotse moeder van bareld en dylan
Hoi hoi,
Wij laten Quinty ook zelf bepalem wanneer ze naar bedje wil. Meestal is dat na de eerste fles(slaapt ze een uurtje) en 's middags nog een keer. (slaapt soms 2 a 3 uur!)Nu ligt ze er net pas in omdat ze moe was en bij de oppas nauwelijks had geslapen Lekker zelf laten bepalen, ik ben ook nooit standaard om dezelfde tijd moe
Hi,
wij doen het ook op verzoek, in de praktijk komt het neer op ongeveer twee keer.
's ochtends meestal zo’n uur/ anderhalf uur en dan 's middags ook nog 2 uurtjes ongeveer.
groetjes!
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/21/2104/210410.png">
hoeveel slaapt een baby van ruim 4 en een halve maand gemiddeld dan op een dag?
Wij leggen hem ook op verzoek in bed of in de wandelwagen.
groetjes Danielle
In mijn ogen bestaan er voor baby’s geen gemiddelden. Het is net als bij grote mensen De 1 heeft meer slaap nodig dan de ander. En de ene keer hebben ze meer slaap nodig dan de andere keer. Merk bij Quinty dat ze tijdens een groeispurt meer slaapt 's middags. Maar gisteren heeft ze bij de oppas 's ochtend maar 20 minuutjes geslapen en 's middags amper een uurtje. Tja en eergisteren 's ochtends anderhalf uur en 's middags 2 en half uur. Gewoon zelf laten aangeven
Morgan slaapt de ene dag ook meer dan de andere. Helaas doet ze dat ook nog met haar nachten…
Groetjes,
Michèle
[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
maar…als ze overdag veel slapen, dan kan het misschien wel zijn dat ze snachts minder slapen omdat ze al veel overdag hebben geslapen.
of merk je daar niks van?
Die van ons slaapt overdag hooguit 3x een half uur!
Danielle
Ik denk dat ook dat per kind verschilt, bij ons maakt het in ieder geval niets uit of hij overdag meer of minder slaapt. De nachten worden er niet anders van. Maar misschien zijn er anderen die de ervaring hebben dat het wél uitmaakt?
Groetjes!
ja ik weet het niet. ik denk soms wel eens dat als ze op de dag veel slaapt dat ze minder 's nachts slaapt. Andere keren denk ik dat het niks uitmaakt. Wat wel scheelt is hoe laat ze in slaap valt voor haar laatste fles. Doet ze dat meteen om half 7 dan is ze daarna hee lerg wakker. En dan wil ze na de laatste nog wel slapen maar daarna wordt ze toch wel om 2 uur wakker. Dus ze gaat straks half acht acht uur in bad en dan naar bedje toe. Dat zal wel schelen (hoop ik)
Groetjes,
Michèle
ow…wij doen ons aaron eerst om half 6/kwart voor 6 in bad zo rond de 15 minuten en dan krijgt hij zijn flesje meteen erna…dan nog spelen en als we merken dat hij moe wordt (meestal rond half 7) dan brengen we hem naar bed.
Dan gaat hij slapen en rond 9 uur half 10 geven we hem de laatste fles.
Ja…ik weet ook niet wat het beste is…mijn vriend zegt: we moeten gewoon van alles uitproberen!
We willen hem niet te laat een fles geven omdat hij over ongeveer een maand (denk ik) de laatste fles gaat verliezen omdat hij dan een vol potje groenten en fruit krijgt.
wij denken dat als hij hem laat krijgt bijvoorbeeld 11 uur hij dan snel smorgens wakker word omdat hij dan te lang zonder drinken zit…snap je?
Groetjes, Danielle
Wij zijn bij Morgan ook aan het zoeken hoor. Zeker omdat ze nu niet echt lekker door meer slaapt 's nachts. Ze mag naar de 200 maar die pakt ze bij lange na niet. Dus soms eten te weinig en nu maar weer even op de nachtvoeding tot ze beter in haar ritme zit. En ze ging eerst om 22.00 in bad en dan de laatste fles, nu dus 19.30 in bad, dan naar bed en dan boven om 22.30 de laatste fles en dan zien we wel of ze 's nachts komt of niet.
Groetjes,
Michèle