6 maanden en nog steeds om 23u voeding

Mijn dochtertje van 6 maanden krijgt om 23u nog steeds de fles. Ze slaapt dan vervolgens wel door tot 8u smorgens.
Maar rond 23u wordt ze de ene keer wel wakker andere keer niet.
Ze zit nu om 5 flesvoedingen op 1 dag.
Hoe pak ik dit het beste aan om de fles van 23u te stoppen? Moet ze dan fruithapjes erbij gaan eten?

Ik weet niet zeker of ze dan per se al fruithapjes er bij zou moeten. Mijn zoontje kreeg die op die leeftijd al wel en ook 's avonds een warme hap. Toen hij dat at ging hier pas de voeding van 23.00 er af. Hij bleef komen om 23.00 toen heb ik hem een keer water gegeven ipv melk en daarna is hij nooit meer gekomen voor een voeding.

groetjes ramona

Vanaf 6 maanden is het heel normaal om te beginnen met fruit en groente.
Je zal dan ook zien dat de laatste fles er heel snel vanaf gaat.

Erik kreeg die laatste fles tot en met 7 maanden, toen gingen we afbouwen met 30cc per keer.

Als ze 6 maanden is dan kan je al beginnen met bijvoeding hè. Groente, fruit. Dat zal zeker ook uitmaken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja k weet dat het normaal is om met 6 maanden bij te voeden. Alleen heb ik nog niet echt zo het idee dat zij dit nodig heeft, voor haar behoefte…
Ik heb 1 keer fruit geprobeerd uit potje…na 3 happen vertikte ze het om haar mond open te doen…daarna eigenlijk niet nmeer geprobeerd.

3 hapjes fruit voor de eerste keer is helemaal zo slecht nog niet. De volgende dag gewoon weer proberen.
Zou toch weer proberen om steeds meer “echt” eten te gaan. En idd proberen de laatste fles af te bouwen. Hoelaat krijgt je kindje de fles voor het slapen gaan?
Tussen 7 en 8? Je kan er ook rijstebloem door doen. Dit vult nog wat extra.
Onze meid kreeg in haar laatste fles, die van 19.30 rijstebloem en johannesbroodpitmeel.

Succes

quote:
Ja k weet dat het normaal is om met 6 maanden bij te voeden. Alleen heb ik nog niet echt zo het idee dat zij dit nodig heeft, voor haar behoefte.... Ik heb 1 keer fruit geprobeerd uit potje...na 3 happen vertikte ze het om haar mond open te doen...daarna eigenlijk niet nmeer geprobeerd.

Voor een begin is dat niet zo slecht hoor. Gewoon blijven aanbieden, een beetje variëren. Het zal vanzelf meer worden.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers