6 Maand oud en geen groente willen eten

Hallo Allemaal,

Ik heb meteen een vraag!! Sanne is nu 6 maanden oud en ik ben toch zeker al een maand geleden begonnen om voorzichtig fruit en groenten te geven…
Het fruit eten gaat erg goed !! en ze vind het heerlijk… Groenten is een ander verhaal… Ze vind het helemaal niks… Eerst begon ik met potjes maar daar moest ik het grootste gedeelte van weg gooien… sinds een paar weken maak ik het vers en ook dat is geen succes (misschien ben ik een slechte kok hahahaha) Ze werkt alles naar buiten en wordt al boos als ze de lepel ziet (terwijl ik niet eens aandring)
Iedere keer denk ik aaaahhh het komt vanzelf wel, maar vind wel dat ik het nu al lang probeer…
Hoe zat dat met jullie kleintjes?? Wanneer begonnen ze echt goed groenten te eten??
Ik ben zeer benieuwd…

Groetjes van Agnes

Heey,
Wij zijn met 6 maanden begonnen, en toen wilde hij het niet.
Hij vond het gewoon smerig!
Toen zijn we even gestopt (ook omdat we er toen achter kwamen dat hij koemelkallergie had, en zijn darmen even tot rust moesten komen).
Na 2 weken hebben we het weer geprobeerd, en nu eet hij geweldig!
Misschien even een paar dagen niet geven, en het daarna weer proberen.
Het kan ook zijn dat ze op het moment dat ze groente krijgt geen trek heeft…?
En anders kan je nog proberen om er wat aardappel door te doen, om de smaak wat anders te maken.
Succes!
Liefs, Anne

Verder kan het misschien zo zijn dat je het te fijn maakt, of dat je het juist met te grote stukjes maakt? Misschien is het te saai, alleen groente? Rijst, aardappel, pasta, etc., het mag allemaal al. Dus dat erbij doen?

Als het dan ondanks alles nu écht niet wil, niet forceren. Gewoon even een paar weekjes wachten en dan opnieuw proberen. Wie weet gaat het dan met smaak op.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hier ging het gelukkig direklt goed…
maar ik zou inderxdaad niks forceren…en even een poosje er mee wachten en dan weer proberen!

succes!

karin

Blijven aanbieden maar idd niets forceren. Soms duurt het ook even voordat ze een bepaalde smaak waarderen weet ik uit ervaring. Dan at Minke iets een paar keer niet en dan opeens vond ze het lekker!
Komt vanzelf wel goed hoor
groetjes

Hoi

Femke heeft als eerste groenten gekregen, daarna pas fruit. Van fruit kreeg ze krampjes, en van groente (milder) niet.
Maar hoe dan ook… Met 6 mnd wilde zij ineens de groenten ook niet meer. Een week of 2 à 3 later ineens weer wel.
Ik geef 'r nog wel potjes, maar ze eet maar halve potjes. Zowel fruit als groente.

Geeft niks, niks forceren, het hele eerste jaar is het nog BIJvoeding .
Komt goed hoor.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Even stoppen … en na 2 dagen nog eens proberen. Of … wat hier het tovermiddel was… de groente is hetzelfde bordje (maak alles vers is schaaltje) als fruit doen. En warempel hij at toen in een keer heel het bordje / schaaltje leeg! Nu eet hij gelukkig zelf uit zijn Jip & Janneke bordje maar… het is wel frustrerend he als je kleintje niet wil eten…

Geen alternatieven geven… want dan weten ze hoe ze mama moeten aanpakken… (of is dat nu nog niet dames … weet het even niet … 6 maanden is ook al zolang geleden!)

Hoi,

Ik begon met mijn zoon toen hij 4 maanden was met het fruitpotje en hij vond het vanaf het begin lekker een week later ben ik begonnen met groente hap en dat ging niet zo vlekkeloos. toen heb ik een tip gekregen van een vriendin van me een aardappel met wat appelmoes. dat ging gelijk goed en nu eet hij echt alles wat er op ze bordje ligt… Maar zijn favo groente potje is bruine bonen met appeltjes. dat is ook een beetje zoet misschien vind ze dat ook lekker.
Misschien komt zijn periode nog dat hij niet wil eten.

Gr.