6 keer broek plassen in 2 uur tijd

Onlangs een topic over geopend dat Fabienne aardig wat plas ongelukjes heeft sinds een week of 2.

Tot 16.00 uur ging het goed vandaag, waarna ze tot vanavond 19.00 tot 6x in haar broek heeft geplast … Afgelopen tijd en ook vandaag heb ik haar veelvuldig gevraagd op de wc te plassen en ze lijkt dit best te begrijpen … geeft het ook aan als ze moet, ze kan het echt wel. Vanavond werd ik toch even echt boos op haar, het ene moment vraag ik of ze moet plassen en het volgende moment zit ze op mijn schoot en plast ze weer in haar broek. Ik had het een he-le-maal gehad!!!

We gaan nu naar bed zei ik en ze moest huilen, geen boekje voor gelezen … en haar uitgelegd dat mama teleurgesteld was … maar haar huilend in bed achter laten deed me toch wel zeer en voelde ik me toch een beetje schuldig. Haar een poosje over haar bolletje te hebben geaaid en gepraat met haar, … morgen gaan we het weer proberen en ze knikte, viel vrijwel direct in slaap.

Kan het zijn dat ze moe is en daardoor vergeet te plassen?
Ben ik te streng geweest? Ik had de hoop hier mee tot haar door te dringen maar het lijkt er op dat ze er niets aan kan doen ???

Dacht ik net mijn was weg te hebben?!

Groetjes Esther

Kan indd van moeheid komen.
En ja je reactie was niet juist denk maar o zo begrijpelijk Vergeet niet dat wij ook maar mensen zijn met gevoel en emoties.

Morgen gewoon nieuwe dag en opnieuw proberen,
Wat zegt ze als je vraagt of ze een luier aan wilt? Want vaak voelen ze zich daar toch te groot voor.
Verder toch zo veel mogelijk negeren en doorgaan met hoe je bezig was.

Liefs Michelle

Een begrijpelijke reactie. Ik zou dat ook hebben, dat je het zo gehad hebt! Zeker als ze het gewoon kan. Als Eva een ongelukje heeft - ze plast soms net wat over het potje of is soms te laat als ze heel druk aan het spelen is - word ik nooit boos. Wel als ze het expres doet. Zo dacht ik dat ze gisteren in de gangkast (haar speelholletje) aan het plassen was. Het was nat. Ik werd echt boos en zei dat ze vies was. Bleek dat ze Zwitsal washandjes had uitgeknepen. Vond ik evengoed vies, dus ze heeft op de gang gestaan en daarna mee moeten helpen met opruimen. Maar Fabienne doet het niet expres als ik het zo lees. Ik denk ook dat het moeheid is en zou zeggen: morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Heeft ze geen blaasontsteking?

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Ik dacht ook meteen: zou er niets lichamelijks kunnen zijn, zoals blaasontsteking? Misschien even haar urine laten onderzoeken?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Vanmorgen ging ze uit zichzelf naar de wc, trok haar luierbroekje uit
(mama vies he) ging plassen … maakte de boel droog, dat doet ze keurig.

We hebben een drukke dag vandaag (psz) en een oppaskindje erbij … ga haar eind van de dag wat vaker op de wc zetten en morgen even laten testen op blaasontsteking.
Denk zelf dat het toch de vermoeidheid is …

Wat kun je je toch schuldig voelen als je net even anders reageert dan anders, ook al ben je ook gewoon mens !! en mag een kind ook gewoon eens je boosheid zien … lijkt me niet verkeerd.

Minke heeft net een blaasontsteking gehad. Voor het eerst en daarom dacht ik er ook niet meteen aan. Ze was al ruim een week geregeld “te laat” op de wc en had dan een paar druppels plas in haar onderbroek. Toen zei ze opeens dat het een beetje zeer deed daar ( en wees op haar plassertje) en toen heb ik haar urine laten checken. Het was dus wel deglijk een blaasontsteking. Verder was ze niet ziek of wat dan ook, dus je denkt er niet direct aan. Het einge teken was het “broekplassen”.
Ik denk dus dat het verstandig is om haar urine te laten nakijken. overigens hoef je niet tot morgen te wachten, ze hebben niet perse ochtendurine nodig en het is toch sneu als ze er onnodig nog een dag mee rond loopt lijkt me.
Groetjes!

Ik denk niet direct aan een blaasontsteking omdat het plassen grotendeels van de dag goed gaat, het is echt eind van de dag wanneer ze moe is. Het zijn geen druppels maar een echte plas !!

@Linette1 … kan me wel voor het hoofd slaan … ze heeft een blaasontsteking dus net een kuurtje gehaald … Vanmorgen ook een aantal kleine plasje en toen had ik toch zoiets van; vreemd! Moest ook met zalf smeren omdat haar plassertje een beetje pijn deed … Voel me toch een beetje schuldig …

Dus toch. Nou, alleen maar fijn dat je het hier hebt gevraagd toch en je hier op het idee werd gebracht? We kunnen niet allemaal alles weten. Gelukkig heb je het gewoon uit laten zoeken, meer had je niet kunnen doen. Hopelijk is Fabienne er snel van af!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

niet schuldig voelen!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ach toch iets aan de hand.
Hopelijk is ze er snel vanaf. En je eigen niet schuldig voelen, kan iedereen overkomen,

Liefs Michelle

Hoe gaat het nu met je kleine meid??

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

@Shirley … het gaat hartstikke goed met Fabienne … drankje werkte vrij snel want de volgende dag waren er nog nauwelijks ongelukjes. Kuur maken we netjes af en ook dat gaat ok.

Fijn dat het al zo snel beter gaat!

Groetjes,
M

Nou zielig hoor en natuurlijk moet je je niet schuldig voelen! je bent toch naar de dokter gegaan? Ik heb eerst ook een paar dagen gedacht dat ze "gewoon een ongelukje "had, net als jij! Ik herkende je verhaal alleen precies… En Minke was er verder ook helemaal niet “ziek” van, dus dan denk je er gewoonniet direct aan!
Hoe oud is jouw dochter? Minke is 3 jaar en 7 maanden en ze moet volgende week naar de kinderarts voor een echo en een blaasonderzoek . De echo is standaard volgens mijn huisarts onder de 4 jaar bij een blaasontsteking zonder koorts. Mijn jongste dochter heeft een lichte vorm van urinereflux ( gaat verder heel goed gelukkig) en daarom moet Minke nu dus ook een blaasonderzoek. Nou hoop dat het bij jullie en bij Minke niet meer terugkomt!
groetjes!

Ok … ik neem aan dat we hier vanzelf bericht over krijgen?
Fabienne is 3 jaar en 4 maanden …

Vervelend dat ze een blaasontsteking heeft. Kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, maar dit kon jij ook niet weten. Fijn in ieder geval dat het nu weer een heel stuk beter gaat.

Groetjes,
Sandra

Esther, nou het verschilt per huisarts misschien? Mijn huisarts zei dat het "standaard"is bij meisjes onder de 4 sinds 2010 en bij alle jongens onder de 12 dat ze worden doorverwezen voor in elk geval een echo. Ik kreeg daarom een verwijsbrief mee. Je kan het altijd navragen? Een echo is natuurlijk niet belastend. Blaasonderzoek wel, maar dat is niet standaard ( dat is pas als ze het nog een paar keer zou krijgen of als de echo een afwijkend beeld geeft). Of zoals bij ons als een zusje urinereflux heeft. Oh ja wat ik nu doe is Minke granberrysnoepjes geevn, die versterken de blaasweerstand. Ik heb van optimax kindergranberry, vinsdt ze heerlijk. Misschien ook een tip voor jou, dan bouw je gewoon "daar"wat extra weerstand op.
groetjes!

BEDANKT