5e of 6e ziekte

Hoi hoi!

Nou ik moet het even van me afschrijven, dus hier mijn verhaaltje.

Vanacht werd mijn jongste wakker om 3 uur… pfff… dat doet ze nooit… ze was wel heel moe gisteravond… en daardoor had ze d’r fles niet opgdronken, misschien 20 cc… ik denk die heeft honger… nee heeft ze 38,5 en helemaal uit haar hum… dus ik een paracetamolletje… en ze viel weer in slaap…

's ochtends het zelfde verhaal… en absoluut niet willen drinken, als ze de fles al zag begon ze te huilen/krijsen! Dus we hebben maar even in d’r keeltje gekeken… man man, rood met witte vlekjes… pffff een fikse keel onsteking… Gelukkig kon mijn man thuis werken…

Ik bel hem om 12.00 uur om te vragen hoe het gaat… wil ook niet elke 10 min aan de lijn hangen… want ja het is toch mijn kleine poppetje… nou met geen mogelijkheid wilde ze drinken en dit zou dan al de 2e fles zijn die zou worden overgeslagen… geen water of diksap willen drinken, fruithapje was uit ten boze… pfff… heb maar de HA gebeld… kon meteen langs komen. Dus natuurlijk ook gedaan… maar eerst moest ik naar huis… kom ik thuis heeft ze overal in haar gezicht en nekkie vlekken zitten, van kleintjes tot grote… pfff… was erg blij dat we meteen konden komen…

Die keelontsteking komt door een virus… en tja die vlekken… hij zegt dat kan de 5e of de 6e ziekte zijn… nou en daarmee konden wij naar huis… tja hoe gaan we dan die kleine eten geven?!

Vanalles geprobeerd… tot mijn man met een gek maar super idee kwam… hij heeft een heel klein spuitje gepakt, en daar telkens een beetje pap in haar mondje gespoten… arm schaap… huilen huilen… na 60 cc was ze er klaar mee… maar mevrouw was weer vrolijk… wel hangerig… maar niet meer constant aan het huilen… arm schaap heeft de hele tijd honger gehad… en ik maar denken dat het door de keelpijn komt…

Gelukkig ligt ze nu op bed… na een paracetamol en heeft ze net met spuit 100 cc gedronken/gegeten want ik heb weer een lekkere pap gemaakt, dat vult tenminste…

Nou maar kijken of ze blijft slapen… ik hoop het zo want dat doet zo goed!

Pfff… lang verhaal maar ik moest het toch even kwijt!

Liefs,
Leetje

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

De 5e ziekte begint met vlekken (vooral in het gezicht zijn ze duidelijk) en eindigt met koorts.
De 6e ziekte begint met koorts (3-4 dagen) en eindigt als de koorts weg is met puntjes-uitslag in gezicht en op romp.

Als ik je verhaal zo lees, is het het allebei niet en is de kans groter dat het gewoon warmte-uitslag is.

Fijne huisarts heb je dat-ie het verschil niet weet tussen de 5e en de 6e ziekte! Lekker nonchalant om je gewoon naar huis te sturen met “kan de 5e of 6e ziekte zijn”. Ik zou geen genoegen nemen met zo’n huisarts.

Groetekes, Sje

Inderdaad, wat een bizarre huisarts zeg. Daar zou ik ook niet blij van worden.

Slimme man heb jij Ik hoop dat het snel beter met haar gaat. Heeft de huisarts verder niets voorgeschreven voor de keelontsteking?

En tuurlijk mag je je hart hier luchten, niets zo erg als je kindje dat ziek is. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik moet zeggen dat de ha wel haar goed heeft gecontroleerd… maar idd… ik stond er eigenlijk zo van te kijken dat ik even niets meer wist te zeggen…

Ik weet wel zeker dat het geen warmte uitslag is… mijn oudste heeft dat al vanaf 6maanden en dit ziet er echt heel anders uit…

Ze heeft er niets voorgekregen omdat de HA in opleiding ook de “grote baas” erbij haalde en die zei ook na haar gecontroleerd te hebben dat het een virus is ipv een bacterie, en helaas werkt antibiotica niet tegen een virus…

Ze was gister om half 8 al onder zeil en werdt ze wakker om 23.00 uur en om half 1 na een paracetamolletje is ze weer gaan slapen tot vanochtend half 8… gelukkig!! Slapen doet wonderen… daarna heeft ze 180cc gedronken zo uit een beker… natuurlijk ging dat niet helemaal keurig… maar ze heeft gelukkig gedronken… de speen van de fles wil ze absoluut niet dat is echt huilen… vindt het wel gek want de tut (fopspeen) wil ze wel…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers