5dagen geen suiker en zuivel

hoi hoi,
charissa heeft al 2 weken buikgriep een week is normaal dus ik maandag naar de huisarts. Zegt hij dat ze gistingsdiaree heeft. Geen zuivel en suiker meer de aankomende 5 dagen dan moet het btere gaan en dan l;angzaam opbouwen. Maar vandaag heeft ze minder gedronken en een btje verhoging gehad. Zal ik het nog even aankijken of toch even terug gaan??

Liefs en dikke kus brenda en charissa

verhoging is volgens mij niet verkeerd, want dan reageert het lichaam juist. Maar ze moet wel goed blijven drinken!!! En misschien het liefst wat ORS, hebben ze daar niets over gezegd? Ik weet niet hoe dat zit met het gisten in haar buikje… daar zit natuurlijk glucose in…
Lekker warme thee drinken… tja en water, verder kom je niet want er zit in zoveel suiker! Blijf maar goed naar haar kijken, of ze niet slap wordt. Misschien wil ze wel wat bouillon? Succes, ben benieuwd hoe het gaat!!

dank je. Ze heeft vorig jaar het rota virus gehad. Ben daar ook weer bang voor want mijn neefje ligt in het ziekenhuis voor de 2e keer in een week en ze zijn er pas vandaag achter gekomen dat hij het rota virus heeft en charis heeft nog met hem gespeeld. Ze heeft nu suikervrije siroop en water op maar veel minder dan normaal dus hou het wel in de gaten

Hi, wat een ellende he die virussen.Het heerst ook op het kdv en het is ws. het rota-virus. Nu is deze idd behoorlijk heftig maar ik had nog niet gehoord dat je dan geen suikers mag. Juist vocht en glucose en zouten is zo belangrijk als een kind veel diarree heeft en daarom vaak ORS moet gebruiken.
waarom heeft de arts dat voorgeschreven??

quote:
dank je. Ze heeft vorig jaar het rota virus gehad. Ben daar ook weer bang voor want mijn neefje ligt in het ziekenhuis voor de 2e keer in een week en ze zijn er pas vandaag achter gekomen dat hij het rota virus heeft en charis heeft nog met hem gespeeld. Ze heeft nu suikervrije siroop en water op maar veel minder dan normaal dus hou het wel in de gaten

haar darmen nemen geen voedingstoffen op omdat zuivel en suiker dat tegen houd. Ze vind het helemaal niet leuk en ik merk gewoon nu wel aan der dat ze niet lekker is. De siroop zonder suiker vind ze niet lekker ze drinkt ook minder en eet zo af en toe iets. 1 dag had ze weer iets dikkere luier maar nu wordt het steeds weer dunner.