Hallo, ik ben nieuw op deze site. Ik zal me even voorstellen: ik ben didi en 5 weken zwanger. ben er helemaal blij mee. we waren 4 maanden bezig… niet echt lang, maar als je het heel graag wilt is zelfs een maand lang…!
Nu ben ik zwanger en wil het van de daken schreeuwen. mijn vriend en ik hebben besloten te wachten na de 10 weken echo. ik heb last van pijnlijke borsten en soms last van pijntjes in mijn buik en rug. ik lees veel op internet en zie zo vaak dat vrouwen een miskraam hebben gehad. weet iemand of je zoiets voelt aankomen en wat een reden kan zijn?
5 weken
Gefeliciteerd enne ja ik weet het dat elke maand lang duurt al was ik zelf met 2 maanden zwanger. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met miskramen dus hoe het voelt weet ik niet. Misschien dat een van de andere dames je daarmee ‘helpen’ kan. Ik weet alleen dat als je je goed voelt je jezelf daar niet te druk over moet maken en lekker genieten. Ik was ook heel gestrest en daarbij ook tot de 12e week de hele dag misselijk dus mijn genieten begon pas na 12 weken, maar het lijkt me fijner als je daarvoor al genieten kan
Groetjes,
Michèle
Hey!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het zo snel is gegaan. Wij zijn ongeveer een jaar bezig geweest om zwanger te raken, maar vaak geven ze er ook gemiddeld een jaar voor. Toch ga je dan op een gegeven moment denken “ik zou toch wel zwanger kunnen worden”, maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen.
Een miskraam heb ik zelf gelukkig nog nooit gehad. Volgens mij is de reden hiervoor dat het niet goed is met het kindje. En volgens mij voelt het als een extreme ongesteldheidspijn. Maar daar moet je je geen zorgen over maken hoor en ook niet als je soort ongesteldheidspijn krijgt, want dat hoort ook weer bij het innestelen van het kindje en het oprekken van alles in je lichaam de eerste maanden. Er gebeurt nl nu al zoveel!!!
Ik vond het zelf moeilijk om de eerste weken te genieten, omdat ik zelf ook bang was dat het fout zou gaan (volgens mij heeft iedereen dat wel), maar toen ik eenmaal de 12 echo had gehad, wauw…! Wat gaaf om je kleintje dan te zien en zo bewegelijk al in je buik. Daarna ben ik er van gaan genieten en na de 20 weken echo kon het feest wat mij betreft helemaal beginnen en heb ik echt elke dag genoten van mijn zwangerschap!!
Gefeliciteerd en probeer maar rustig te genieten! want de tijd gaat veel te snel
xx.Eva.
Bedankt voor de leuke reacties. het is fijn dat ik er nu met mensen over kan praten…! en gelukkig hadden jullie ook die onzekerheid. dacht dat het aan mij lag.
Ja ik voel nu inderdaad wat krapjes en trekt soms door naar mijn rug. maar voor de rest heb ik echt het gevoel dat het goed zit. ik was vanochtend na het ontbijt voor het eerst misselijk. vreselijk. ik dacht als ik maar niet hoef te overgeven op mijn werk, maar zover kwam het gelukkig niet.
Nou, ik voel me wel wat beter en probeer inderdaad meer te genieten.
Jullie hebben het trouwens over de 12 weken echo, maar ik heb mijn echo bij 10 weken?? daarna is het toch ‘‘zeker’’ genoeg om het aan iedereen te vertellen?
Ja hoor, als bij 10 weken alles er goed uitziet en het hartje klopt goed dan zal de verloskundige ook aangeven dat het goed zit. Ik had mijn eerste echo bij 8 weken (ik dacht zelf dat ik al 12 weken zwanger was) en toen kon ze de zekerheid nog niet geven, maar bij 11 weken had ik weer een echo en toen kon ze me wel zekerheid geven. Kindje bewoog goed en het hartje klopte ook goed!!
ok gelukkig. dacht even dat ik bijvoorbeeld een paar weken later weer terug zou moeten. nou, ik moet dus nog even geduld hebben. gelukkig ga ik in de tussentijd op vakantie, dus dan gaat de tijd wel snel.
echt spannend allemaal zeg. kan niet wachten tot ik zekerheid heb en spulletjes kan gaan kopen…
Zodra ik 12 weken was en alles was oke heb ik meteen de eerste romper gekocht. Geweldig voelde ik me, niemand kon het zien en toch weet je dat er iets in je groeit. Heel bijzonder. Geef alleen wel toe aan de vermoeidheid en rust als he kan anders zijn de eerste 12 weken erg zwaar. Ik sliep heel veel toen.
Groetjes,
Michèle
ja ik ben inderdaad erg moe… als ik thuis kom van mijn werk kun je me opvegen. helemaal duizelig. en ligt niet aan dat ik honger heb ofzo. want na het eten ben ik nog steeds dizzy. denk echt van de vermoeidheid. maar als ik dan ga slapen wordt ik pas een paar uur later wakker en kan ik 's avonds niet in slaap komen. dan ga ik om 9.30 slapen, maar ook heel de avond op de bank hangen. 's ochtends ben ik dan weer helemaal fit.
Ik sliep soms vanaf 20.00 zeg maar. Mervin had een matras in de woonkamer gelegd omdat wij geen tv boven hebben en ik het zo sneu vond dat ie dan zo alleen zat dus dan ging ik op het matras liggen en soms lag ik alleen maar tv te kijken, soms sliep ik een uurtje of 2 en soms dan maakte hij me om 22.00 wakker of zo en dan sliep ik boven weer verder tot de volgende morgen. Maar ik was ook 24-7 misselijk, en ik leefde op een gegeven moment op droge crackers en water en af en toe wat avond eten of droog brood. Van al het andere werd ik heel misselijk, alleen ik kon niet overgeven en dat is echt niet leuk, dus ik was dubbel zo moe. Ik was dan ook zo blij dat die 12 weken eindelijk voorbij waren en ik lekker kon gaan genieten
Groetjes,
Michèle
Het kan ook anders!! Ik ben al vanaf het begin misselijk! Hoef niet over te geven, maar alleen het gevoel van misselijkheid is al erg genoeg. Soms hang ik boven de wc en moet ik kokken, maar dan komt er niets, ook zo leuk!
Maar ik ben bang dat ik de volle negen maanden last zal houden van misselijkheid!
Verder ben ik ook heel erg moe, kan ook erg lang slapen en overdag ook nog lekker even wegdoezelen. Sommige nachten slaap ik n iet goed en dan ben ik de volgende dag helemaal geradbraakt!
Maar het is voor een goed doel!
OIh dat lijkt me ook inderdaad helemaal niks, maar ja wat je zegt je weet waar je het voor doet… En die roze wolk is er toch wel neem ik aan
Groetjes,
Michèle
Nou die roze wolk is af en toe ver te zoeken omdat ik ook erg last van mijn bekken heb en op sommige dagen niet eens meer kan lopen.
Maar er zijn gelukkig wel momenten dat ik ervan kan genieten. Vooral als de kleine schopt! Al is dat soms ook een beetje vervelend, vooral als de kleine tegen mijn blaas aan schopt…
Ha ha ha Morgan was met 30 weken al gedraaid zeg maar, ze lag niet vast maar wel met haar hoofd goed, maar dan draaide ze wel eens en dan ging ze met haar schedel of over me blaas of over mijn schaambot, echt dat was niet leuk zeg maar.
Groetjes,
Michèle