5 naar 4 flessen

hoi hoi,

mirte is nu 4 maanden en weegt denk ik 6 kilo.
ze drinkt de laatste fles van 23.00 niet meer leeg dus tijd om deze eraf te halen.
want smorgens moet ik ze ook echt wakker maken!
denk wel dat ze het met 1 fles minder ook kan redden.
maar nu zit ik met de tijd. Mirte is tussen 18.00-20.00 wakker en om 19.00 stikt ze van de honger! kan ik ook echt niet later geven!
maar van 19.00-7.00 lijkt me erg lang en denk niet dat ze dat red.
hoe los ik dit op?
we geven al fruit een paar lepeltjes.
Het liefst zou ik de laatste fles zo rond 20.30 geven maar om 20.00 is ze echt moe en kan ik ze niet meer ophouden.

iemand tips?

groetjes gytha

Hoe laat moet /wil/ redt ze de eerste fles?

anders 7 uur 12 uur 5 uur 9 uur al zullen de slaaptijden ook wel anders worden dan en of dat is wat je wilt???

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

nu moet ik ze om half 8 smorgens wakker maken!
Maar is van 19.00 tot 7.00 niet heeeeel lang? geloof niet dat ze dat al red.
nu krijgt ze om 7.30-11.00-1500-19.00-23.00

Je zou kunnen proberen om wat meer tijd tussen de flessen te laten. Bijvoorbeeld door in de ochtend wat fruit te geven, waardoor ze de 2de fles wat later krijgt. Hierdoor schuift haar schema iets op.
Bijvoorbeeld
07.00 fles
09.00 fruit
12.00 fles
16.00 fles
20.00 fles
Ik weet niet hoe het zit met haar slaapjes?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mirte slaapt van 8.30 tot 11.00
12.30-15.00
16.30-18.00
en dan om 20.00

groetjes gytha

Dan zou je misschien als ze uit bed komt om 11.00 fruit kunnen geven en dan rond 12.00 uur haar flesje (niet te laat natuurlijk anders is ze misschien te moe om te drinken) en dan 16.00 uur en 19.30/20.00 uur?

Als ze het niet trekt merk je het de volgende ochtend wel. En dan is het misschien nodig om schema wat aan te passen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hey thanks!
dat lijkt me wel wat! kwam er zelf even niet op.
gaan we proberen en kijken of ze 20.00 haalt want gisteren had ze om 19.00 echt honger maar goed toen had ze ook gewoon om 15.00 een fles gehad.
En dat fruit zijn nog maar een paar lepeltjes dus we zullen zien!

groetjes Gytha

Hoi hoi,

Lisa zit sinds een paar weken ook op 4 flessen en haar tijden zijn ong. 7.30u, 12.00u, 16.00u en 20.00u. Ze gaat dan rond een uur of 9 slapen tot de volgende morgen 7 uur, dan speelt ze nog ff in bed en als ze dan gaat jammeren is het echt tijd voor de fles. Soms kan ik het nog ff rekken door op het gemakje aan te kleden en te wassen en zo, ff op het aankleedkussen wat praten/spelen met elkaar…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

joehhhhhhhhhhhhh

gisteravond om 19.30 fles gegeven en we dachten we laten ze lekker doorslapen en we zien wel.
ik natuurlijk 3x wakker geweest (moedernatuur), maar hoorde geen Mirte!
Net op 7.00 wakker gemaakt!
oooo wat ben ik blij! heerlijk kunnen wij ook weer eens lekker vroeg naar bed!
Maar miste gisteravond wel mijn knuffel halfuurtje om 23.00 met mijn kleine meid!
Ze kan dus gewoon zonder fles, maar dat moest ook wel eergisteren dronk ze maar 50 op en was het huilen toen we ze wakker maakte! Cb kan dus de pot op! daar mocht het nog neit van omdat ze nog geen groente en dus vervanging heeft!
Ze had gewoon genoeg! en groente komt volgende week wel ofzo fruit begint net goed te lopen! Ik neem aan dat kindjes met BV ook niet tot 6 maanden 5 voedingen krijgen!
Wat hebben wij toch 2 heerlijke slaapkopjes!

groejtes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 20 Aug 2009 07:55:38

Wat leuk dat het goed gegaan is! Inderdaad, de pot op met het cb! Ik moet wel zeggen dat Noa op 11 weken al op 4 flessen zat en dat het cb hier helemaal mee akkoord was…
En denk dat bij borstvoeding veel kindjes nog wel op 5 voedingen zitten op 6 maand hoor, die hebben over het algemeen meer voedingen dan flesbaby’s.
Maar jij hebt lekker een flesbaby die nu op 4 voedingen zit en nog steeds zalig slaapt!!

precies! mijn meisje vondt het gewoon teveel allemaal!
Hopen dat het zo blijft gaan!!! heerlijk!
nu gaan de flesjes ook beter op ze was overdag ook zo aan het resten! Gewoon omdat ze blijkbaar teveel had!
Zo zie je maar dat ieder kindje anders is en dat het cb zijn regeltjes hier niet werken!

groetjes gytha