5 maanden weigerd groente/fruithap te eten

mijn dochtertje van 5 maanden wilt geen groente en fruithapje eten.
ze neemt maar een paar hapjes.
maar bij iedere hap griezelt ze, en soms zet ze het ook op een huilen.

we hebben zo ongeveer alles wel geprobeert, maar er is niets wat ze graag wilt.

nu is mijn vraag hebben jullie nog ideeen???
of advies??

groetjes nathalie.

Dylan deed het ook, maar ik nam dan even pauze en ging daarna rustig weer verder. Een speeltje in de handen geven hielp ook en tussendoor gaf ik dan weer een hapje eten. Als ie dat hapje zonder zeuren opat ging ik juigen en in de handen klappen en riep dat ie een grote jongen was hahahahahaha. Dat vond ie helemaal geweldig. Op die momenten zou ik wel willen weten wat hij denkt. Dat zal vast zijn: die moeder van mij spoort niet helemaal hahahahaha.

O, ja als ie iets niet lekker vond dan gaf ik de volgende dag weer hetzelfde, zodat ie aan de smaak kon wennen. Eigenlijk wel gemeen he, maar het heeft geholpen.

Even een paar weken niks van groenten of fruit geven. Ze is er blijkbaar nog niet aan toe.

Op haar leeftijd volstaat de borst of de fles. Over een paar weekjes nog eens proberen en kan goed dat het dan wel goed gaat.

Je moet bij het beginnen aan fruit en groenten sowieso een aantal dagen na elkaar hetzelfde geven, zodat ze langzaam kunnen wennen aan nieuwe smaken. Ze zijn alleen nog maar melk gewend geweest namelijk.

Ook nog geen gemengde fruithapjes geven. Eerst enkele smaken en als dat goed gaat kun je op gemengde smaakjes over.

Dus “ongeveer alles geprobeerd”, kan er zelfs de oorzaak van zijn dat ze nu helemaal niks meer wil.

Groetekes, Sje