5 maanden en te zwaar

ivm meelezers verwijderd.

Gewijzigd door - Biebske op 28 Jan 2008 19:01:09

Hey hallo,

Ik kan me voorstellen dat je even schrikt als je hoort dat je kind te zwaar is, maar ik denk dat je je niet zo heel druk hoeft te maken… (of ik heb je verhaal niet goed begrepen)… Als hij namelijk wat ouder word, gaat hij veel meer bewegen en verliest hij alweer zoveel…

Tsja en wat die fruithapjes betreft, het consultatiebureau vind dat je er nog niet mee kunt beginnen, terwijl er bij mij op het kinderdagverblijf heus kinderen zijn die het wel al krijgen… Voornamelijk ouders met hun tweede kindje, maken zich daar niet zo druk om… En dat je 's avonds een paar schepjes rijstebloem erbij doet, geeft helemaal niets, want daar zit bijna niets in… Is alleen maar vullend…

Dus ik denk dat je gewoon goed bezig bent!!!

Groetje, en veel succes ermee

lolliepop sorry grappige naam moet je aan een liedje denken

Zoals jij het beschijft kan hij onmogelijk TE veel krijgen
en geen groete en fruit? kom op zeg niks beters dan groente en fruit
geen idee wie dat zegt CB? dan heb je een of ander …gehad

Geef jij je kindje lekker groente en fruit daar worden ze immers groot van

7 uur borstvoeding

9 uur een broodkorst lekker kluiven
of een rijstewafel,soep stengel

11 uur fruithapje met 150 fles zou het een uurtje later doen
neem aan dat ie dan naar bed gaat?

15 uur fles 160 met een knabbel korstje rijstewafel of zo iets

mee eten met de pot

flesje voor het slapen gaan 160

wordt ie wakkker 160 met wat rijstebloem
wordt ie nog wakker dan snachts? anders rijstebloem afbouwen

maar ga hem zeker geen groente en fruit af nemen… geen idee welke gek dat gezegt heeft sorry

Tries

Hoi Tries,

het cb heeft dus gezegd dat hij pas met 5,5 maand mag beginnen met groente en fruit.
Hij heeft ook ecseem,weet niet of het daarom niet mag,
ik wou met 4 maandjes al beginnen maar vanwege de borstvoeding zei ze nee nog niet nodig tot 6 maanden.
Maar wel merk ik aan mijn kind dat hij daar op gegeven moment niet meer genoeg aan heeft.

Hij is idd flink en lang,maar toen ik daar had aangekaard dat Nick nog groter en zwaarder was zeiden ze ja elk kind is anders.

4 februari moet ik weer komen,dan is Mika 5,5 maand oud,ik ga dus toch voor die 4 februari beginnen met fruit en groente.

Ik ga dan zelf worteltjes koken enzo en dat geven,vind hij vast wel lekker.

Groetjes van Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 24 Jan 2008 09:06:31

Madelief is 5 maanden en drinkt m keer 180 cc, waarvan de laatste met 2 schepjes nutrix.
Wij mogen ook GEEN groente en fruit geven vanwege het eczeem. Ik ga vanmidaag naar de dermatoloog met haar en ga eens vragen hoe hij erovder denkt.

Zal ik je ervan op de hoogte brengen?

Gewijzigd door - Anne1978 op 24 Jan 2008 09:13:02

Oke vanwegen exseem kan dat heel goed maar niet omdat ze te zwaar zou zijn
Soms moet je het cb wel een beetje met wat korrelszout nemen, ik wil niet zeggen altijd maar ze zeggen al heel gauw u kindje is te zwaar, maar als jij je kindje niet te veel geeft en geen dingen geeft die ze niet horen te krijgen komt het echt wel goed,

Gr Tries

hoi,

ashley is ook 5 maanden oud, en is ook te zwaar,
2 weken geleden op het cb was ze bijna 8 en halve kilo en 67 cm.

maar ik mag haar gewoon groente en fruit geven.
en daar naast krijgt ze 4 flessen van 220 met 2 schepen rijstebloem.

ashley heeft het ook echt nodig, ik heb het wel eens geprobeerd om haar minder te geven, maar dat was geen goed idee.

en geen goente en fruit omdat ie te zwaar is, nou zou het gewoon doen, gaat er straks wel weer van af.

groetjes nathalie, mama van ashley.

Advies dermatoloog: zolang je kindje goed groeit op alleen melk: geen bijvoeding geven! Dit kan, zeker bij kinderen met eczeem, allergien opwekken.

Groetjes

Nou tries, ik denk dat je mijn verhaal niet goed begrepen hebt, want ik bedoel precies hetzelfde als jij!!!
Fruit ben ik ook voorstander van en kinderen kunnen best wel wat eerder daarmee beginnen…
Alleen, omdat je kindje last heeft van eczeem, moet je wel echt beginnen met 1 fruitsoort per keer… Dus een paar dagen alleen peer bijvoorbeeld, en als dat goed gaat een andere soort… Ik weet niet of je kindje naar het kinderdagverblijf gaat, maar als dat zo is, maken ze daar ook fruithapjes elke dag vers… Dus dat zou ik thuis dan ook doen… Ik ben zelf niet zo’n voorstander van potjes, maar lekker vers!!!

Bovendien, wat maken nou die paar weekjes nog uit, als je toch wilt wachten op het groen licht van het consultatiebureau?

Groetjes, Lollypop

Dat maakt dus wel uit!
Kinderen die eczeem hebben mogen pas groenten en fruit krijgen na zes maanden. En ik heb begrepen dat haar zoontje eczeem heeft. Dus… die paar weekjes zou ik zeker wachten!
En dan vanaf zes maanden heel voorzichtig proberen: Eerst 1 groente, dan drie dagen niets: bij geen verergering van het eczeem weet je dat deze groente oke is. Dan na drie dagen geef je de volgende groente en de twee dagen erna de eerste groente, waarvan je weet dat het goed gaat. Wanneer je weer geen verergering van het eczeem hebt kun je zo verder gaan en uitzoeken wat je kindje wel en niet kan verdragen.
Dus ikzelf zou niet zo snel fruit en groente geven. Wij hebben dat in eerste instantie wel gedaan, omdat we niet beter wisten en het eczeem za t werkelijk overal. ZO zielig! Nu weer terug op alleen melk en er iets bijna niets meer van over.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. En aan het gewicht van je ukkie te zien heeft hij nog geen bijvoeding nodig.
Succes met de beslissing!

Hoi,

Het is inderdaad zo dat als je kind kans heeft op exzeem of ander allegieen is het zeer verstandig om te wachten met de hapjes. Zelf met brood moet je uitkijken. Het vergoot de kans namelijk met 50 % dat het in mindere maten een allergie krijgt en dat het exzeem verdwijnt of niet opkomt.
Wij hebben ook een dochter die een kans had/ heeft op allergieen. Ze heeft nu een redelijk milde vorm van exzeem en had een koemelk-allergie.
Je moet eens vragen of je een verwijzing voor een of twee keer kan krijgen voor de dietist. Niet vanwegge dat ij te zwaar is maar vanwege de kans op allergieen en het exzeem. Zij heeft ons begeleid met het introduceren van voedsel. Ze heeft ons ook een lijst gegeven waarop op staat wat wel en niet verstandig is om al te geven enzv. Zij rade ons ook aan om alles zoveel mogelijk vers te geven of klaar te maken.

Wat betrefd het te zwaar zijn zou ik me nog niet zoveel van aantrekken. Onze dochter was ook altijd wat verhouding betreft wat te dik. Maar nu ze 2,5 is is ze daar behoorlijk op aan interen. Ze is nu een slanke meid. wacht maar tot ze gaan lopen. En mijn moeder zei altijd dikke baby’s worden “dunne” mensen. Alle mijn zussen en broers zijn slanke mensen. En waren lekkere rubens baby’s.

Groetjes

P.s Bij borstvoeding raden de meeste cb aan om tot de zes maanden te wachten . Tenminste als je tot die tijd ook borstvoeding geeft. Je geeft namelijk zelf meer dan genoeg door. Bij flessenvoeding zijn de kinderen er ook vaak eerder aan toe.
waarom???

lon106

hallo dames,

ik ben vandaag weer naar het cb geweest,
Ik mag nu dus echt niet eerder dan 6 maandjes beginnen met groente en fruit.
vanwege de borstvoeding en vanwege de eczeem.
Ik moet maandag terug komen bij de kinderarts en dan word ik ook doorgestuurd naar een dermatoloog.

Mika krabbelt zich steeds erg open van de jeuk.
das echt zielig,en het kan door bijvoeding nog erger worden,en de alergieen opwekken.

Mika was vandaag 9650 gram en doet het dus goed op alleen melk,ik moet de dermatologg afwachten wat die vind en idd niet eerder beginnen dan 6 maandjes.
Dus ik wacht het af.

bedankt voor jullie antwoorden.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007